استحکام پایه‌های زندگی با ابراز محبت و درک زوجین تحقق می‌یابد‌
کد خبر: 3956272
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰

استحکام پایه‌های زندگی با ابراز محبت و درک زوجین تحقق می‌یابد‌

امام جمعه الیگودرز با اشاره به درک متقابل زوجین از همدیگر، گفت: کاهش توقع‌ها از سوی زوجین و مودت و محبت یکدیگر موجب قوام زندگی می‌شود.

جمعه ارسال شود//درک متقابل موجب قوام زندگی می‌شود / توقعات را کم کنیمحجت‌الاسلام مهدی سرلک، امام جمعه الیگودرز، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، اظهار کرد: در آموزه‌های دینی در قرآن کریم و هم در روایات ائمه معصومین(ع) نسبت به مودت و محبت در خانواده و محبت نسبت به همسر و فرزندان تأکید ویژه‌ای شده‌ است.

وی با اشاره به این‌که طبق آیات و روایات اساس زندگی و خانواده براساس مودت و محبت است که پایه‌های زندگی را مستحکم می‌کند، اضافه کرد: ازدواج و تشکیل خانواده و پذیرفتن مسئولیت اجتماعی در محیط خانواده به فرموده قرآن کریم برای ایجاد مودت و محبت و استحکام پایه‌های زندگی و تولید نسل پاک و طاهر است لذا زوجین و در قبال یکدیگر مسئولیت سنگینی را دارند.

حجت‌الاسلام سرلک با اشاره به این‌که قرآن کریم هدف از ازدواج را ایجاد آرامش، امنیت روحی و روانی در محیط خانه و خانواده بیان کرده است، اضافه کرد: اینکه قرآن کریم در آیه ۲۱ سوره مبارکه روم می‌فرماید: «وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً ۚ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ؛ و از نشانه‌های قدرت و ربوبیت او این است که برای شما از جنس خودتان همسرانی آفرید تا در کنارشان آرامش بیابید و در میان شما دوستی و مهربانی قرار داد؛ یقیناً در این کار شگفت‌انگیز نشانه‌هایی است برای مردمی که می‌اندیشند».

امام جمعه الیگودرز با اشاره به اینکه کم کردن توقعات و درک زوجین از یکدیگر، قوام خانواده را به همراه دارد، تصریح کرد: یکی‌ از مهم‌ترین وظایف زوجین در محیط خانه و خانواده و در زندگی مشترک محبت و مودت نسبت یه یکدیگر و توجه به نیازهای روحی و روانی در کنار نیازهای مالی است.

وی با اشاره به این‌که درک متقابل در زندگی زناشویی و خانوادگی از همه مهم‌تر است، اضافه کرد: اگر این درک متقابل در محیط خانه و خانواده معنا پیدا کرد و پررنگ بود هیچگاه در این خانواده مشکلی به وجود نخواهد آمد.

حجت‌الاسلام سرلک افزود: بسیاری از اختلافاتی که در بین زوجین پیش می‌‌آید به این دلیل است که آن‌ها درک متقابل در زندگیشان خیلی معنا ندارد که هرکدام احساس می‌کنند که حق مطلق هستند که در این صورت هیچ‌گاه تفاهم به وجود نخواهد آمد چون طرفین حاضر نیستند مقداری از حق خود کوتاه بیایند یا به طرف مقابل حق بدهند.

امام جمعه الیگودرز افزود: اگر مَرد تصور کند که من تلاش می‌کنم و مخارج زندگی را می‌دهم باید این را در نظر بگیرد که همانطور که من حق و حقوقی دارم همسر من نیز کاری در زندگی انجام می‌دهد او نیز حق و حقوقی دارد، اگر ما به این نقطه رسیدیم و به طرف مقابل حق دادیم خیلی از مسائل حل می‌شود.

وی با اشاره به این‌که اگر برخوردها در خانه از روی مودت و دوستی باشد هیچگاه مشکل بزرگی در زندگی پیش نخواهد آمد، ادامه داد: اختلاف سلیقه طبیعی است گاهی اوقات اختلاف کوچکی پیش می‌آید که طبیعی بوده و بنا نیست پایه‌های زندگی را متزلزل کند، اگر در زندگی محبت، مودت و درک متقابل معنا پیدا کند هیچگاه در این زندگی مشکلی پیش نخواهد آمد و این محبت و مودت رمز سعادت و خوشبختی این خانواده و فرزندان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha