سستی و انفعال در مدیریت جهادی جایگاهی ندارد
کد خبر: 3955499
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷

سستی و انفعال در مدیریت جهادی جایگاهی ندارد

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با بیان اینکه مدیریت جهادی به کار گرفتن تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم است، اظهار کرد: سستی و انفعال در مدیریت جهادی جایگاهی ندارد.

امام جمعهبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، امروز، چهارم اسفند در کارگاه دانش‌افزایی شورای اقامه نماز شرکت‌های تابعه وزارت نفت در لرستان که به میزبانی شرکت گاز لرستان برگزار شد، با ابراز رضایت از شیوه برگزاری این کارگاه آموزشی، اظهار کرد: این جلسه با نظم و برنامه‌ریزی در جهت اشاعه فرهنگ نماز قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه کشور ما را با نام امیرالمؤمنین(ع) می‌شناسند، ادامه داد: امام‌ اول شیعیان بر قله فضایل و خوبی‌ها ایستاده است‌ و سمت و سوی ما باید به سمت سیره علوی باشد.

حجت‌الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه تلاشی که در جهت خدمت‌رسانی صورت گیرد ارزشمند است اما فرهنگ ما نباید در اختیار سیاست‌بازان باشد، افزود: سیاست باید در خدمت اقتصاد و فرهنگ باشد چراکه هر جا اقتصاد و فرهنگ در اختیار سیاست‌بازان باشد موفقیت حاصل نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه تدبیر در امور لازم است اما نباید اقتصاد و فرهنگ در اختیار سیاست‌بازان باشد، مدیریت جهادی را به خدمت گرفتن تمام ظرفیت‌ها در خدمت‌رسانی به مردم برشمرد و تصریح کرد: در مدیریت جهادی جدیت و تلاش به تمام معنا وجود دارد و سستی و انفعال در مدیریت جهادی جایگاهی ندارد.

وی با اشاره به اینکه خصوصی‌سازی با هدف تحول در تولید و اشتغال برنامه‌ریزی شده بود اما نتیجه مطلوب حاصل نشد، افزود: خصوصی‌سازی در سبد ویژه‌خواران افتاد و به تحول در تولید کمکی نکرد.

شاهرخی نماز را عالی‌ترین شکل شیوه تعظیم و پرستش دانست و تصریح کرد: نماز در تمام ادیان الهی وجود دارد اما شکل و شیوه آن متفاوت است ولی هدف نهایی آن پرستش خداوند متعال است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه نظام اسلامی ایران با لطف الهی و تدبیر امام راحل(ره) و تداوم آن با درایت مقام معظم رهبری و جان‌فشانی شهدا، یک رزق معنوی است، یادآور شد: گزارش مطلوبی که در خصوص اقامه نماز در شرکت گاز بیان شد، همان رزق معنوی است که به برکت نظام اسلامی ایران حاصل شده است.

وی با اشاره به اینکه نماز در ادارات باید از کیفیت و کمیت لازم برخوردار باشد، ادامه داد: به شکل ظاهری نماز نگاه نکنیم بلکه باید تناسب کمی و کیفی نماز مدنظر قرار گیرد.

شاهرخی با یادآوری اینکه که نماز موجب تحت توجه قرار گرفتن بنده از سوی خداوند می‌شود، افزود: وقتی ساختارها برای اقامه نماز به خوبی تعبیه شده است نوع بهره‌برداری از ساختارها باید مطلوب باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر و صبر در کنار هم قرار دارند، ادامه داد: نماز به عنوان تعظیم و پرستش خداوند، زکات به‌ عنوان محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی و امر به معروف و نهی از منکر با هدف ضمانت تداوم واجبات و دوری از محرمات است.

انتهای پیام
captcha