لزوم مبارزه با تعاریف انحرافی از موضوع انتظار
کد خبر: 3955492
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱

لزوم مبارزه با تعاریف انحرافی از موضوع انتظار

مدیر حوزه علمیه لرستان با اشاره به اینکه مهدویت در خصوص آینده بشریت صحبت و ویژگی‌های حکومت شایستگان و صالحان را بیان می‌کند بر لزوم ‌مبارزه با تعاریف انحرافی از موضوع انتظار تأکید کرد.

امروز دوشنبه ارسال شود// لزوم‌ مبارزه با تعاریف انحرافی از انتظاربه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام احد عبداللهی، مدیر حوزه علمیه لرستان، امروز، چهارم اسفند در کارگاه دانش‌افزایی شورای اقامه نماز دستگاه‌های تابعه وزارت نفت در لرستان، اظهار کرد: مسئله منجی مخصوص به اسلام نیست بلکه تمام ادیان از زرتشتی تا اسلام برای آخرالزمان مباحثی تعریف کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در چهارده قرن قبل در متون دینی اسلام نه‌ تنها بحث آمدن منجی مطرح شده بلکه نحوه حکومت و شرایط آخرالزمان نیز بیان شده است، تصریح کرد: اسلام به تمام برنامه‌های منجی می‌پردازد به شکلی که در ۵۰۰ آیه به نوع حکومت، علائم و شرایط حکومت منجی عالم بشریت پرداخته شده است کمااینکه این آیات در دسته بندی‌هایی چون تاویل، تفسیر و تطبیق است.

عبداللهی با اشاره به اینکه در روز غدیر آیه اکمال دین بر نبی مکرم اسلام نازل شده است و این سؤال مطرح است که اگر دین کامل شده است پس بشارت آمدن منجی چگونه بیان شده است، اضافه کرد: آیه اکمال دین در روز غدیر بیان کننده این مطلب است که پیامبر به رسالتش به نحو احسن عمل کرده است از طرفی موعود چیز جدیدی به اسلام اضافه نمی‌کند بلکه همان دین اسلام را به جامعه معرفی می‌کند.

مدیر حوزه علمیه لرستان وظیفه منجی عالم بشریت را رساندن ندای اسلام و شهادت به وحدانیت پروردگار در کل دنیا دانست و گفت: مهدویت در خصوص آینده بشریت صحبت و ویژگی‌های حکومت شایستگان و صالحان را بیان می‌کند.

وی آسیب در دین را نوعی مصیبت دانست و با اشاره به اینکه وظیفه روحانیت و حوزویان آسیب‌زدایی از دین است، بر لزوم مبارزه با تعاریف انحرافی از موضوع انتظار تأکید کرد و گفت: با ظهور منجی جهان پر از عدل و داد خواهد شد این در حالی‌است که تفسیرهای انحرافی از انتظار، مهدویت و غیبت در جامعه وجود دارد.

عبداللهی با اشاره به اینکه امروز دشمنان اسلام شبهه‌افکنی و تعاریف انحرافی از موضوع مهدویت را در دستور کار قرار داده است، ادامه داد: یکی دیگر از رسالت‌های حوزویان مبارزه با مدعیان دروغین مهدویت است.

انتهای پیام
captcha