سیره رفتاری امام خمینی(ره)؛ بهترین الگو برای جوانان امروز
کد خبر: 3951891
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰

سیره رفتاری امام خمینی(ره)؛ بهترین الگو برای جوانان امروز

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان اردبیل، با اشاره به این‌که پاسداری از هویت ملی ایرانیان در دوره‌های مختلف مورد توجه واقع شده است، بیان کرد: باید سیره رفتاری امام(ره) به عنوان الگو و یک اولویت اساسی برای جوانان باشد.

وبینار آموزشی مجازی«آشنایی با سیره رفتاری حضرت امام خمینی (ره)» در اردبیل برگزار شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهدی افتخاری، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان اردبیل، ۱۵ بهمن‌ماه در وبینار آموزشی مجازی «آشنایی با سیره رفتاری حضرت امام خمینی(ره)» که به همت معاونت فرهنگی و سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان اردبیل برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی اتفاق بزرگ و مهم تاریخ اسلام است و نقش اصلی در انقلاب را حضرت امام و رهبری بی‌بدیلشان ایفا کردند.

وی افزود: امام خمینی(ره) مصداق بارز آیه شریفه «لقد ارسلنا رسلنا» هستند و آنچه که ایشان را ممتاز می‌کند پاسداری از ولایت و تبیین ارزش‌های دینی در زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی مردم بود.

افتخاری بیان کرد: حضرت امام(ره) در طول دوران غیبت مسئولیت سنگربانی از مرز‌های عقیده، اندیشه و کیان اسلام ناب را عهده‌دار بودند و تلاش کردند فرهنگ تشیع را به صحنه عمل و متن زندگی مردم بکشانند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان اردبیل، تاکید کرد: امام راحل معمار نظام اسلامی بوده و حوزه‌های علمیه بعد از انقلاب در پیروی از این مکتب فقهی و مشی سیاسی امام موفق بودند، فلذا علمایی داریم که مایه مباهات هستند و در عرصه‌های علمی خوش می‌درخشند.

وی خاطر نشان کرد: با نگرشی اندک در فعالیت‌های امام، می‌توان گفت علت استواری ایشان در تمام فراز و نشیب‌های زندگی، اتکای حقیقی بر قدرت خداوند متعال، اعتقاد و اهمیت ارزش‌های دینی در سبک زندگی فردی و اجتماعی است.

افتخاری تصریح کرد: همه کمبود‌هایی که در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور وجود داشت به دست توانمند جوانان ولایی در حال رفع است و در دورترین نقاط کشور شاهد ارائه خدمات زیر ساختی به مردم هستیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان اردبیل، گفت: اینکه ما امروزه در عرصه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، نظامی، علمی و ... در حال پیشرفت و توسعه هستیم، حکایت از روحیه جهادی ملت ایران دارد که همواره پیروز و سربلند هستند.

وی با اشاره به این که پاسداری از هویت ملی ایرانیان در دوره‌های مختلف مورد توجه واقع شده است، بیان کرد: باید سیره رفتاری امام(ره) به عنوان الگو و یک اولویت اساسی برای جوانان باشد.

انتهای پیام
captcha