ثبت دو وقف جدید به ارزش ۲۲ میلیارد ریال در چالوس
کد خبر: 3950302
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷

ثبت دو وقف جدید به ارزش ۲۲ میلیارد ریال در چالوس

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نوشهر و چالوس از ثبت دو وقف جدید شامل ۲ واحد منزل مسکونی به همت واقف خیراندیش آذرنوش کیاپاشا در شهرستان چالوس خبر داد.

ثبت دو وقف جدید در چالوسابراهیم مشایخی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نوشهر و چالوس در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: وقف به‌ عنوان یک سیستم پویا و بازوی نیرومند، کارکردی مؤثر در ساماندهی امور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی، مذهبی و کالبدی جامعه برعهده گرفته است.

وی افزود: سنت حسنه وقف در مسائل مختلف فرهنگی منشأ برکات بسیار خواهد بود و وقف توانسته است به حل مشکلات و آبادانی جامعه کمک کند.

مشایخی تصریح کرد: وقف کردن صفات رذیله مثل حرص و دنیاپرستی را ریشه‌کن و قناعت و نوع‌دوستی را می‌پروراند و تعاون و کمک‌رسانی افراد را جایگزین کشمکش و فخر فروختن می‌کند.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان نوشهر و چالوس اظهار کرد: واقف خیراندیش آذرنوش کیاپاشا دو واحد منزل مسکونی را به نیت پدر و مادر خود خانم سبیگه کیاپاشا و جعفر آقا کیاپاشا وقف کرده است.

وی ادامه داد: در نخستین وقف، واقف خیراندیش سه دانگ یک واحد آپارتمان مسکونی به مساحت ۸۸.۷۲ متر مربع را به نیت مادر خود در راستای کمک به مستمندان، عمران و آبادانی روستای برار وقف کرده که ارزش آن ۷ میلیارد ریال است.

مشایخ گفت: در دومین وقف، واقف خیراندیش شش دانگ یک واحد آپارتمان مسکونی به مساحت ۹۸.۸۹ متر مربع را به نیت پدر خود جعفر آقا کیاپاشا برای کمک به مستمندان، عمران و آبادی و مسجد روستای برار، وقف کرد که ارزش آن ۱۵ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه واقفی که وقف می‌کند نام آن در تاریخ ماندگار خواهد بود، افزود: این عمل واقفان در واقع درس زندگی برای همگان است.

گفتنی است، طی سال جاری دو مورد وقف جدید شامل یک دستگاه آپارتمان و یک دستگاه ساختمان در شهرستان نوشهر نیز وقف شده است.

انتهای پیام
captcha