حضرت ام‌البنین(س) محب اهل‌ بیت(ع) بود
کد خبر: 3949177
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷
خطیب جمعه خرم‌آباد:

حضرت ام‌البنین(س) محب اهل‌ بیت(ع) بود

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه حضرت ام‌البنین(س) محب اهل‌ بیت(ع) بود و فرزندان حضرت فاطمه زهرا(س) را بر فرزندان خود مقدم می‌داشت، گفت: وقتی بشیر، خبر شهادت سید و سالار شهیدان را به ام‌البنین(س) داد، آن حضرت در پاسخ فرمود که بندهای دلم پاره شد.

در حال تکمیل/خطبه های نماز جمعهبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد، سوم بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد که در مصلی الغدیر برگزار شد، اظهار کرد: در آیه ششم سوره مبارکه تحریم خداوند متعال فرمان می‌دهد انسان در برابر خود، خانواده و منسوبین مسئولیت دارد و باید از آنان مراقبت کند.

وی، پرهیز از بددهانی و آشنا کردن خانواده با احکام شرعی را راه مراقبت خانواده از آتش جهنم دانست و با اشاره به اینکه انسان باید خانواده خود را با نماز، روزه و زکات آشنا کند، ادامه داد: در بیانی از امام اول شیعیان آمده است که خوبی‌ها را یاد بگیرید، به خانواده آموزش دهید و آنان را مؤدب تربیت کنید.

شاهرخی با بیان اینکه اگر اهل ایمان از خود مراقبت نکنند آسیب می‌بینند، ادامه داد: انسان تجسم خوبی‌ها و فضیلت‌هاست و باید خود را برای راه پرمخاطره آخرت آماده کند و توشه آخرت را فراهم کند، کما اینکه شیاطین در مسیر راه انسان حضور دارند و می‌خواهند او را به انحراف بکشانند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه کسی که می‌خواهد در مقابل شیطان ایستادگی کند باید تحمل مشکلات و سختی‌ها را داشته باشد، گفت: جهنم تجلی غضب الهی است؛ مأموران الهی در جهنم از امر خدا پیروی کرده و کار آنان بر معیار عدل و عدالت است.

تقوای فردی؛ لازمه داشتن تقوای اجتماعی

امام‌جمعه خرم‌آباد، داشتن تقوای فردی را لازمه داشتن تقوای اجتماعی دانست و گفت: تقوای اجتماعی به این است که ما در مسیر مطالبات دین اسلام مجاهدت کرده و در راه برقراری عدالت اجتماعی، حمایت از مظلومان و تقابل با ظالمان بکوشیم.

وی با اشاره به سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) و تکریم مادران و همسرتان شهدا، گفت: حضرت ام‌البنین(س) از خانواده‌ای ریشه‌دار، ادیب و شاعر بود و می‌طلبد که نویسندگان، سخنوران و وعاظ، خصوصیات حضرت ام‌البنین(س) را بیان کنند.

شاهرخی با بیان اینکه حضرت ام‌البنین(س) محب اهل‌ بیت(ع) بود و فرزندان حضرت فاطمه زهرا(س) را بر فرزندان خود مقدم می‌داشت، ادامه داد: وقتی بشیر، خبر شهادت سید و سالار شهیدان را به ام‌البنین(س) داد، آن حضرت در پاسخ فرمود که بندهای دلم پاره شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، پرورش دادن علمدار کربلا، حضرت ابوالفضل(ع) را ویژگی حضرت ام‌البنین(س) دانست و با اشاره به اینکه تاریخ همتایی چون حضرت ابوالفضل العباس(ع) ندارد، گفت: مادران و همسران شهدا با پیروی از ام‌البنین(س)، فرزندان خود را راهی جبهه‌های نور علیه ظلمت کردند و تکریم آنان امری ضروری است.

امام‌جمعه خرم‌آباد افزود: همه ادارات، نهادهای دولتی و غیردولتی کار تمجید از مادران و همسران شهدا را در سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) و در آستانه دهه فجر، به نحو احسن انجام دهند.

وی اظهار کرد: شکل عملی تمجید خانواده‌های شهدا، حل مشکلات این قشر است و تکریم عملی به این است که بنابر تفاهم معاون اول رئیس جمهور بنا بود تعداد سه هزار شغل و ۲۵۰۰ مسکن برای خانواده‌های شهدا در لرستان  ایجاد شود اما این امر هنوز روی کاغذ مانده است و رسانه‌ها مکلف به پیگیری و مطالبه این امر هستند.

قلب سرزمین اشغالی در تیررس نیروهای مسلح

وی با اشاره به رزمایش ارتش و سپاه که بخشی از آن پهبادی و رونمایی پایگاه موشکی نیروی دریایی سپاه بود، افزود: اهداف دشمن فرضی در ۱۸۰۰ کیلومتری به هدف خورد و پیام این رزمایش این است که قلب سرزمین اشغالی در تیررس نیروهای مسلح و فرزندان جمهوری اسلامی ایران است که اگر طمع کنند هزاران موشک بر سر آنان فرود خواهد آمد، کمااینکه رؤسای جمهور آمریکا به تاریخ می‌پیوندند و آنچه باقی است، مقاومت، امام و شهداست.

شاهرخی با اشاره به اینکه در دیدار اخیر با معاون اول رئیس جمهور مطالبات مردم لرستان از جمله تخصیص آب و تکمیل سدها بیان شد، گفت: بی‌معناست که در استانی که در سال دوبار دچار سیل می‌شود، میزان زمین‌های آبی آن ۲۳ درصد باشد که در این راستا معاون اول رئیس جمهور نسبت به حل مشکلات قول مساعد داد.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد اظهار کرد: سال رونق تولید به پایان رسید و سال جهش تولید رو به اتمام است و می‌طلبد، دادگستری لرستان در رابطه با کارخانجات تعطیل شده اهتمام بیشتر داشته و مشکلات حقوقی آنان را برطرف کند.

انتهای پیام
captcha