لزوم اشاعه روحیه پهلوانی در ورزشکاران
کد خبر: 3948512
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان تأکید کرد:

لزوم اشاعه روحیه پهلوانی در ورزشکاران

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اهمیت ورزش در اسلام، گفت: در کنار ورزش باید روحیه جوانمردی، گذشت و پهلوانی ترویج داده شود.

لزوم اشاعه روحیه پهلوانی در ورزشکارانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سید‌احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، دوشنبه ۲۹ دی‌ماه، در دیدار با رئیس هیئت کشتی استان لرستان با اشاره به جایگاه ورزش در اسلام اظهار کرد: دین اسلام برای ورزش اهمیت ویژه قائل است کما اینکه در کنار روحیه ورزشی جوانان باید روحیه جوانمردی، فتوت، پهلوانی و گذشت نیز در آنان اشاعه داده شود.

وی با ذکر این مطلب که ورزش می‌تواند به تقویت روحیه جوانمردی در جامعه نیز کمک کند، ادامه داد: جوانان لرستان در زمینه ورزش «کُشتی» و «دو و میدانی» که نیازمند آمادگی جسمانی بالایی است، بسیار موفق هستند.

شاهرخی با یادآوری این مطلب که در جمهوری اسلامی در حوزه ورزش گام‌های خوبی برداشته شده است، ولی ظرفیت‌‌‌های بسیاری وجود دارد که باید به آن‌ها توجه شود، فن: باید دانش‌آموزان مستعد را در رشته‌های مختلف شناسایی و به سمت ورزش هدایت کرد، چراکه هر چه برای ورزش هزینه شود، سرمایه‌گذاری است و پیامدهای ارزشمندی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تأکید بر لزوم ارتباط ورزشکاران با روحانیت و حوزه‌های علمیه، گفت: در اردوهای ورزشی از روانشناسانی که تجربه کارهای دینی و مذهبی دارند، استفاده شود، از طرفی حضور روحانیت در اردوهای ورزشی جهت تقویت روحیه مذهبی و پهلوانی بسیار موثر است.

فرید بهرامی، رئیس هیئت کشتی استان لرستان نیز در این دیدار با اشاره به برنامه‌ریزی این هیئت برای شناسایی استعدادهای ورزشی استان در حوزه کشتی، افزود: استان لرستان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی در حوزه کشتی دارد که می‌توانند در عرصه‌های جهانی برای کشور افتخار‌آفرینی کنند.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری مسابقات کشتی در استان لرستان، استفاده از مربیان کشتی در استان لرستان و شناسایی استعدادهای ورزشی استان انجام شده است، کمااینکه تمام برنامه‌های ورزشی باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

انتهای پیام
captcha