جامعه امروز نیازمند واکاوی زندگانی حضرت فاطمه(س) است
کد خبر: 3947540
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶

جامعه امروز نیازمند واکاوی زندگانی حضرت فاطمه(س) است

مسئول اداره آموزش عقیدتی جهاد کشاورزی لرستان با تأکید بر تبیین و شرح خطبه‌های فاطمی، بیان کرد: جامعه امروزی ما بیش از هر زمانی، محتاج شناخت سیره حضرت فاطمه زهرا(س) است.

مغفول ماندن تبیین خطبه‌های فاطمیبه گزارش ایکنا از لرستان، علیرضا جهان‌نژادی، مسئول اداره آموزش عقیدتی سازمان جهاد کشاورزی لرستان، ۲۴ دی‌ماه در همایش سبک زندگی فاطمی که به همت حوزه نمایندگی ولی‌فقیه جهاد کشاورزی استان برگزار شد با تسلیت ایام فاطمیه، اظهار کرد: جامعه امروزی ما بیش از هر زمانی، محتاج شناخت سیره حضرت فاطمه زهرا(س) است.

وی بر لزوم واکاوی زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س) تأکید کرد و گفت: آن حضرت در طول زندگی خود سه خطبه مهم از جمله خطبه فدکیه را بیان فرمودند؛ یکی از خطبه‌های فاطمی، خطبه‌ای است که در مدینه ایراد شد و خطبه دیگر آن حضرت در جمع زنان مهاجرین بیان شده است.

جهان‌نژاد با اشاره به مغفول ماندن تبیین خطبه‌های حضرت فاطمه(س)، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) در مدینه خطبه خود را با نام خدا و شکر خدا آغاز می‌کند، اما امروز ما از داشته‌های خود غافل هستیم و نسبت به داشته‌ها شاکر نیستیم در حالی‌ که اصل نخست در سبک زندگی فاطمی، شکر‌گزاری است.

در سبک زندگی فاطمی از مَنیت خبری نیست

مسئول اداره آموزش عقیدتی سازمان جهادکشاورزی لرستان با اشاره به اینکه حضرت فاطمه(س) در خطبه خود بعد از شکر خدا به اصل توحید اشاره می‌کند، اظهار کرد: اگر نگاه توحیدی به جامعه برگردانده شود تمام مشکلات برطرف می‌شود و اگر جامعه گرفتار مادیات شده است ریشه در عدم نگاه توحیدی است.

وی با تأکید بر لزوم بهره‌گیری و استفاده از سبک مدیریت تربیتی در نگاه فاطمی در خانواده‌ها، یادآور شد: در سبک زندگی فاطمی مواردی چون ایثار و فداکاری نشان داده می‌شود و از مَنیت و تکبر خبری نیست.

جهان‌نژادی با اشاره به اینکه سبک زندگی فاطمی باید الگوی بانوان جامعه باشد، افزود: علاوه بر ابراز محبت به اهل‌ بیت(ع) باید سیره آنان را سرمشق زندگی قرار داده و آن را در مقام عمل پیاده کنیم.

یادآور می‌شود، برگزاری مسابقه فاطمیه و اهدای ۱۰ جایزه نقدی به بانوان شرکت‌کننده از جمله برنامه‌های این مراسم بود‌.

انتهای پیام
captcha