ترویج مکتب سردار سلیمانی گام بلندی در صیانت از شعائر انقلاب اسلامی است
کد خبر: 3946308
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵

ترویج مکتب سردار سلیمانی گام بلندی در صیانت از شعائر انقلاب اسلامی است

معاون آموزشی دانشکده علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: معرفی و ترویج مکتب سردار شهید قاسم سلیمانی، گام بلندی در راستای صیانت از شعائر انقلاب اسلامی است.

کرسی آزاد اندیشی با محوریت «شهید حاج سلیمانی و جغرافیای ظهور» در اردبیل برگزار شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، حسین محسنی، معاون آموزشی دانشکده علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی، ۱۸ دی‌ماه، در کرسی آزاداندیشی با محوریت «شهید حاج قاسم سلیمانی و جغرافیای ظهور»، که به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان اردبیل برگزار شد، گفت: جغرافیای ظهور، گره خورده با بحث معنویت و منجی‌گری و یکی از مباحث پرتکرار و پرتأیید در روایت و قرآن کریم است و حدود هشت هزار روایت در مورد موضوع مهدویت و آخرالزمان وجود دارد.

وی افزود: اهل بیت(ع) بیش از اصول و فروع‌ دین در مورد موضوع مهدویت تاکید کرده، فلذا در شش هزار آیه قرآن حدود ۱۲۰۰ آیه یعنی یک پنجم آیات، در خصوص امام زمان(ع) است، فردی که در آستانه ظهور ایشان قرار گرفته‌ایم.

محسنی بیان کرد: جغرافیای ظهور منطقه‌ای است که عمده زمینه‌ها و عوامل ظهور منجی آخرالزمان تمامی ادیان در این منطقه اتفاق خواهد افتاد، از یمن شروع شده و بخش‌هایی از اردن، مصر، سوریه، لبنان، عراق، ایران و... که به‌عنوان جغرافیای ظهور شناخته شده است و آخرالزمان در این مناطق اتفاق خواهد افتاد.

معاون آموزشی دانشکده علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی، با اشاره به اینکه مهدویت و امر ظهور یکی از مهم‌ترین معارف ناب مسلمانان در تمامی ادیان است، افزود: محال است نقطه‌ای از کره خاکی باشد و خداوند پیامبری در آن جا برای هدایت و راهنمایی نازل نکرده باشد، منطقه جغرافیای ظهور محل درمان تمامی درد‌های تمدن‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: معرفی و ترویج مکتب سردار شهید قاسم سلیمانی گام بلندی در راستای صیانت از شعائر انقلابی است که باید با قدرت در جامعه دنبال شود، فلذا این شهید بزرگوار با تقویت جبهه مقاومت به‌عنوان عنصر نجات‌بخش جهان اسلام، توطئه‌های دشمنان اسلام و انقلاب را نقش برآب کرد.

محسنی اظهار کرد: جبهه مقاومت با پیروی از مکتب شهید سلیمانی در کشور‌های مختلف به خصوص کشور‌های منطقه بسیار منسجم‌تر از گذشته شده است.

معاون آموزشی دانشکده علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی، شهید سلیمانی را یک مکتب زنده و پویا معرفی کرد و گفت: تلاش همه‌جانبه برای آزادی سوریه، بحرین، عراق، لبنان، فلسطین و نابودی گروهک‌های تروریستی از جمله داعش جنایتکار، بخشی از خدمات و کارنامه این شهید والامقام در سایه ولایتمداری و دین‌داری است، فلذا جبهه مقاومت راه شهید سپهبد سلیمانی را تا سرنگونی کامل استکبار و صهیونیسم با اقتدار ادامه می‌دهد و اگرچه آمریکای جنایتکار یکی از یاران وفادار انقلاب اسلامی را از ما گرفت، اما هزاران سلیمانی دیگر در صحنه مقاومت حضور دارند.

وی تاکید کرد: سپهبد شهید سلیمانی چهره شناخته شده مقاومت در منطقه است و امروز جبهه مقاومت داغدار فرمانده‌ای شجاع است و نابودی داعش، ایجاد ثبات و امنیت در منطقه به ویژه عراق و سوریه مرهون تلاش‌ها و مجاهدت‌های سپهبد شهید سلیمانی است.

محسنی افزود: دست‌درازی به نظام و انقلاب و خدشه به آرمان‌های اسلامی خیال خامی است که دشمنان و سلطه‌‌گران بیش از ۴۰ سال است که در سر می‌پرورانند و امروز هرگونه تحرکات در منطقه در رصد فرزندان غیور و انقلابی ایران اسلامی قرار دارد و حاج قاسم تنها فرمانده میدان جنگ و مقاومت نبود، بلکه او به واسطه اخلاق نیکو و حسن خلق، سردار دل‌ها نام گرفت.

معاون آموزشی دانشکده علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی، گفت: سیره رفتاری و روحیه شهادت‌طلبی شهید سلیمانی، باید از سوی جامعه علمی در کشور تشریح و تبیین شود.

وی بیان کرد: روحیه ایثار، فداکاری و شهادت‌طلبی بزرگترین عامل و ابزار در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان اسلام و انقلاب است و سیره شهید والامقام سلیمانی که مملو از این صفات ارزشمند است، جوانان کشو‌رهای اسلامی به خصوص جوان عراق، سوریه، لبنان و ایران تحت تاثیر روحیات، افکار و رفتار این شهید قرار گرفته‌اند و این شهید بزرگوار در قلب مردم و جامعه به خصوص جوانان تاثیر عمیق گذاشته است.

انتهای پیام
captcha