وفای به عهد؛ میراث ماندگار سردار سلیمانی
کد خبر: 3946121
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳

وفای به عهد؛ میراث ماندگار سردار سلیمانی

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با اشاره به را‌ه‌اندازی پویش تجدید عهد با رهبر معظم انقلاب در سالگرد شهید سلیمانی كه در فضای مجازی برگزار شد، گفت: باید تلاش كنیم که در حد توان پای حرفمان بایستیم و این وفای به عهد شهید سلیمانی برای ما درس باشد.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس، امروز، 17 دی‌ در یادواره نخستین سالگرد سردار دل‌ها، شهید قاسم سلیمانی که به‌ همت دانشگاه فرهنگیان و با همكاری سازمان بسیج هنرمندان فارس در بستر فضای مجازی و سراسری برگزار شد، گفت: این محفل به یاد بزرگ‌مرد عرصه دفاع از حریم اهل بیت(ع) و سردار بزرگ مقاومت اسلامی شهید سلیمانی برگزار شده است که همه ما به این شخصیت علاقه‌مند هستیم و ارادت داریم.

وی یکی از عوامل سازمان‌دهی در دنیا و آخرت را محبت توصیف كرد و افزود: آنچه كه مردم را در بهشت جمع می‌کند محبت است و آنچه که ما را در جلسه شهید سلیمانی گردهم آورده باز هم محبت است و این محبت به شهید سلیمانی که محبت به همه ارزش‌های اسلامی و ایرانی است باز می‌گردد.

آیت‌الله دژكام به تبیین ویژگی‌های شهید سلیمانی پرداخت و گفت: اگر بخواهیم تمام خوبی‌ها ایشان را در یک جا جمع کنیم باید بگوییم سردار اهل فتوت بود.

امام جمعه شیراز با تأكید بر اینكه باید انسانیت و فتوت را از این بزرگ‌مرد بیاموزیم،‌ گفت: با شهید سلیمانی حس غربت نداشتیم و در تکلف نبودیم و نیستیم و آن‌قدر ساده و بی‌تكلف بود كه گفت بر روی قبرم بنویسید سرباز مثل همه سربازها و این با مرام بودنش شاید همان باشد که رهبر معظم فرمود ایشان یک مكتب بود.

وی با تصریح اینكه اگر مكتب شهید سلیمانی را ترویج ندهیم، خودمان، كشور و بشریت ضرر می‌كند، گفت: به دنبال این باشیم که مکتب شهید سلیمانی را رواج دهیم و تلاش در محیط دانشگاه نیز باید همین‌طور باشد.

آیت‌الله دژكام با بیان اینكه مسئله دیگری که در شخصیت شهید سلیمانی بسیار ارزشمند بود، این بود که پای عهد و پیمان خود بود و پای پیمانش با خدا ایستاد، گفت: رهبر معظم انقلاب در نماز خود برای این شهید فرمودند ما جز خوبی و صفا و صمیمیت چیزی از ایشان سراغ نداریم.

وی در پایان با اشاره به را‌ه‌اندازی پویش تجدید عهد با رهبر معظم انقلاب در سالگرد شهید سلیمانی كه در فضای مجازی برگزار شد، گفت: باید تلاش كنیم كه اگر یک سرباز و مالک‌اشتری رفت ما هم در حد خودمان پای حرفمان بایستیم و سربازی کنیم و این وفای به عهد شهید سلیمانی برای ما درس است لذا به پیمان خود با ولی امر عمل کنیم و مردانگی را از مرام شهید سلیمانی یاد بگیریم و تمرین کنیم.

انتهای پیام
captcha