مکتب سلیمانی الگوی عملی نظام تعلیم و تربیت باشد
کد خبر: 3946116
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳

مکتب سلیمانی الگوی عملی نظام تعلیم و تربیت باشد

معاون فرهنگی ـ اجتماعی دانشگاه فرهنگیان ضمن برشمردن ویژگی‌های مكتب شهید سلیمانی گفت: امروز با افتخار می‌توانیم شهید سلیمانی را الگویی عملی برای نظام تعلیم و تربیت معرفی کنیم.

به گزارش ایكنا از فارس، علی محمدی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور، امروز، 17 دی‌ در یادواره نخستین سالگرد سردار دل‌ها، شهید قاسم سلیمانی که به‌ همت دانشگاه فرهنگیان و با همكاری سازمان بسیج هنرمندان فارس در بستر فضای مجازی و سراسری برگزار شد، گفت: درباره شهید سلیمانی بسیار مطلب خوانده و شنیده‌ایم اما باید تلاش كنیم تا مکتب سلیمانی را در نظام تعلیم و تربیت کشور به‌ویژه در دانشگاه فرهنگیان پایدار کنیم و برنامه‌های فرهنگی تربیتی خود را بر اساس الگویی همچون شهید سلیمانی طراحی و اجرا کنیم.

وی روحیه انقلابی، دفاع از مظلوم، تقوا، اخلاص، شجاعت و بی‌باک بودن در مواجه با دشمن و مبارزه با اشرافی‌گری، ساده‌زیستی، ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری و مبرا بودن از تعلقات سیاسی و حزبی، خلاقیت در صحنه‌های مبارزه،‌ عشق به شهادت و روحیه شهادت‌طلبی، توسل به اهل بیت(ع)، دوری از ریا و تزویر و غیره را از جمله ویژگی‌های مكتب شهید سلیمانی بیان كرد و گفت: سردار انسان کامل شد و امروز با افتخار می‌توانیم ایشان را الگوی عملی برای نظام تعلیم و تربیت به دانشجو معلمان معرفی کنیم.

محمدی با تأكید بر اینكه شهید سلیمانی دارای همه خوبی‌ها، رشادت‌ها، ایمان، شجاعت و مظلومیتی همانند شهدای انقلاب اسلامی بود، گفت: این شهید سعید مردی بود كه گمنام می‌جنگید و برای خدا مبارزه می‌كرد و به دنبال شهرت نبود. شهید سلیمانی به ظاهر با ما زندگی می‌کرد اما نگاه و کلامش با شهدا بود و در حقیقت الگوی عملی تربیتی بود و امیدواریم بتوانیم این شخصیت بزرگوار را برای نسل‌های آینده معرفی و تبیین كنیم.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی دانشگاه فرهنگیان تأكید كرد: جایگاه مکتب سلیمانی در نظام تعلیم و تربیت به‌ویژه دانشگاه فرهنگیان باید رفیع دیده شود و تمام برنامه‌های حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی در آینده بر اساس محورهای مکتب شهید سلیمانی خواهد بود.

وی در پایان از تمام مسئولان دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر كشور درخواست كرد برنامه‌های درسی، آموزشی، فرهنگی و تربیتی را بر اساس ویژگی‌های مکتب شهید سلیمانی دنبال کنند.

انتهای پیام
captcha