حمایت از سالمندان زنجانی در طرح شهید سلیمانی
کد خبر: 3945966
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵

حمایت از سالمندان زنجانی در طرح شهید سلیمانی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به تأثیرگذاری اجرای طرح شهید سلیمانی در کاهش شمار مبتلایان به کرونا، اظهار کرد: در این طرح، از سالمندان و بیماران در قرنطینه حمایت می‌شود.

حمایت از سالمندان زنجانی در طرح شهید سلیمانیبه گزارش ایکنا؛ از زنجان، خدابخش مرادی‌نافچی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان، 16 دی‌ماه در جلسه هماهنگی رزمایش مواسات و کمک مومنانه اظهار کرد: با اعمال محدودیت و طرح‌های هوشمند، در حال حاضر وضعیت اغلب شهرستان‌های استان زنجان از لحاظ شیوع کرونا به وضعیت زرد درآمده و فقط یک منطقه به رنگ زرد نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح شهید سلیمانی و غربالگری‌ها تأثیر خوبی در کاهش شمار مبتلایان به کرونا داشت، ابراز کرد: محدودیت رفت‌وآمد در بین شهرها و منع تردد ساعت ۲۱ تا ۴ صبح برقرار است و با متخلفان برخورد و اعمال قانون می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه همزمان با کشور طرح‌های هوشمند محدودیت‌ها، کمک مومنانه، حمایت از سالمندان و شهید سلیمانی در استان زنجان در حال اجرا است، ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌های استان باید در زمینه توزیع کمک‌های مومنانه عملکرد واحد داشته باشند و هیچ کس نباید در این زمینه خودسرانه عمل کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و احتماعی استاندار زنجان با تأکید بر ضرورت ساماندهی کمک‌های مومنانه و شناسایی نیازمندان واقعی تصریح کرد: نباید خانواده‌های نیازمند مهجور بمانند، به همین دلیل سامانه‌ای تعریف و کمک‌ها هدفمند شده‌اند و از طرفی سالمندان و افراد بیمار حاضر در نقاهتگاه‌های استان زنجان در قالب طرح شهید سلیمانی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: کودکان کار و متکدیان در سطح شهر باید تا ۱۰ روز آینده جمع‌آوری و گزارش اقدامات دستگاه‌های اجرایی ارائه شود و گرمخانه نیز با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی فعال شود و فرمانداران جلسات کارگروه اجتماعی را تشکیل و مصوبات آن را اجرایی کنند.

عباس بابایی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان نیز در این جلسه اظهار کرد: از اول آذرماه و با آغاز طرح شهید سلیمانی، ۱۸ هزار بسته معیشتی در استان زنجان توزیع شده است. مبلغ  ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از سوی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان برای تهیه بسته‌ها هزینه و در بین افراد قرنطینه و تحت حمایت توزیع شده است.

انتهای پیام
captcha