هجمه‌های سیاسی علیه علامه مصباح به علت دفاع از ولایت و انقلاب بود
کد خبر: 3945768
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
یکی از شاگردان آیت‌الله مصباح یزدی:

هجمه‌های سیاسی علیه علامه مصباح به علت دفاع از ولایت و انقلاب بود

حجت‌الاسلام مهدی ترا‌ب‌پور گفت: هر زمانی که آیت‌الله مصباح می‌دانست ممکن است لطمه‌ای به نظام و انقلاب وارد شود از خود هزینه می‌کرد و علت اصلی هجمه‌های سیاسی علیه این عالم بزرگ همین موضوع بود.

هجمه‌های سیاسی علیه علامه مصباح به علت دفاع از ولایت و انقلاب بودحجت‌الاسلام مهدی ترا‌ب‌پور، از قضات دادگستری همدان و از فارغ‌التحصیلان مؤسسه علمی پژوهشی امام خمینی(ره) که آیت‌الله مصباح یزدی مدیریت آن را بر عهده داشت در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با بیان اینکه اخلاص آیت‌الله مصباح یزدی یکی از بارزترین ویژگی‌های شخصیتی او بود، اظهار کرد: با توجه به جایگاه علمی که علامه داشت هر زمان که می‌دید ممکن است به انقلاب و ولایت لطمه‌ای زده شود، خودش را هزینه انقلاب کرده و از ولایت و انقلاب دفاع می‌کرد.

وی افزود: وی مانند برخی که فقط به موضوع فقه و اخلاق بپردازند و از خود هزینه‌ای در برابر هجمه‌ها نسبت به نظام و انقلاب نکنند، نبود، طبق اخلاص و وظیفه‌شناسی که داشت در مباحث سیاسی وارد شده و از حق دفاع می‌کرد.

تراب‌پور با بیان اینکه علامه مصباح از نظر فقهی مجتهد بود و تسلط کامل به فقه داشت، اظهار کرد: وی در زمینه‌های فلسفه کلام، تفسیر موضوعی قرآن کریم، مباحث اعتقادی، بحث‌های اجتماعی و رفع شبهات روز تدریس داشت و بیش از ۱۱۰ جلد کتاب در زمینه تفسیر موضوعی قرآن کریم، فلسفه کلام، مباحث اعتقادی و پاسخ‌گویی به شبهات روز تألیف کرده‌ است.

شاگرد علامه مصباح یزدی با بیان اینکه از سال 80 تا 94 از مقطع کارشناسی تا دکتری در رشته کلام و مسائل نظری اسلام، دانش‌پژوه مؤسسه تحت مدیریت این عالم ربانی بوده است، گفت: 25 سال است که هر ساله در فصل تابستان طرح ولایت دانشجویی و تربیت دانشجویان با استعداد از سوی شاگردان علامه مصباح با مباحث بنیادین اسلامی انجام می‌شود. تربیت شاگردان بزرگی در زمینه مباحث حوزوی و در حوزه علوم انسانی و ارائه بحث‌های به‌روز به‌منظور جوابگویی به شبهات در مؤسسه امام(ره) و همچنین راه‌اندازی طرح ولایت دانشجویی از جمله اقدامات این عالم بزرگ در راستای اهداف انقلاب بود.

تراب‌پور با اشاره به اینکه علامه مصباح همواره به حفظ انقلاب تأکید داشت، افزود: وی معتقد بود نباید ولایت از سوی خواص و مسئولان مورد تضعیف قرار بگیرد، نظام اسلامی نعمتی از سوی خداوند است که باید همواره تمام فعالیت‌های ما در راستای حفظ این نظام باشد.

وی در پایان گفت: آیت‌الله مصباح به ولایت‌مداری همواره تأکید داشت، اگر بخواهیم راه او را ادامه دهیم باید همواره پیرو ولایت باشیم.

انتهای پیام
captcha