حتی دشمن هم از حاج قاسم به نیکی یاد می‌کرد
کد خبر: 3945604
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
یک مدافع حرم:

حتی دشمن هم از حاج قاسم به نیکی یاد می‌کرد

یکی از مدافعان حرم حضرت زینب(س) از استان همدان گفت: حاج قاسم همان‌قدر که در بین نیروهای جبهه خودی مهربان و با محبت بود، نسبت به دشمن خشم داشت اما با وجود این ضمن اینکه اخبار و اطلاعات را از اسرا می‌گرفت، با رأفت اسلامی با آن‌ها برخورد می‌کرد این موضوع باعث شده بود که حتی دشمن هم از سردار به نیکی یاد کند.

حتی دشمن هم از حاج قاسم به نیکی یاد می‌کردسرهنگ مصطفی روحی، بازنشسته نظامی و از مدافعان حرم حضرت زینب(س) در گفت‌وگو با ایکنا از همدان درباره ابعاد شخصیتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: در سال 94 به‌عنوان مدافع حرم به شهر دمشق و حلب اعزام شدم، برای اولین بار خدمت حاج قاسم رسیدیم، راجع به عملیات نظامی دستورات لازم را به ما داد و در عملیات همراه با ما شرکت کرد.

وی ادامه داد: حضور من در سوریه با شروع عملیاتی بود که منجر به آزادسازی خان‌طومان شد؛ سردار سلیمانی پس از عملیات، از آزادسازی خان‌طومان بسیار خرسند بود و می‌گفت به لطف خداوند جبهه مقاومت شکل گرفته است.

روحی بیان کرد: به لطف خداوند با تشکیل نیروهای مقاومت و ارتش مردمی شیعه و سنی بساط داعش به گفته سردار عزیز کمتر از سه ماه پس از شهادت شهیدمحسن حججی برچیده شد و جبهه اسلام به نیروهای داعشی که تا بن‌دندان مسلح به تجهیزات آمریکایی‌ها و عربستانی‌ها بودند، غلبه کرد.

این مدافع حرم گفت: در همه جای دنیا کسی که درجه‌ای همچون درجه سردار سلیمانی دارد فقط دستورات لازم نظامی را به سربازان خود ارائه می‌کند، در حالی‌ که سردار با سربازان خود به خط می‌آمد و خود را به خطر می‌زد.

وی ادامه داد: برای من افتخاری بزرگ بود که با چنین فردی برخورد کنم چراکه سردار با تمام اسم و رسمی که داشت و نامش بر اندام دشمن لرزه می‌انداخت اما با نیروهای عادی خیلی خوب و صمیمی برخورد می‌کرد و انس خاصی با رزمندگان داشت، چنین ویژگی‌هایی از یک سپهبد که درجه نظامی بالایی دارد دور از ذهن بود.

روحی با بیان اینکه در جبهه اسلامی همیشه دستورات قرآن و پیامبر(ص) حاکم بود، افزود: حاج قاسم همان‌قدر که در بین نیروهای جبهه خودی مهربان و با محبت بود، نسبت به دشمن خشم داشت اما با وجود این ضمن اینکه اخبار و اطلاعات را از اسرا می‌گرفت، با رأفت اسلامی با آن‌ها برخورد می‌کرد این موضوع باعث شده بود که حتی دشمن هم از سردار به نیکی یاد کند.

وی ادامه داد: سردار در رأس نیروهای مقاومت بود، هیچ‌گاه دستور سربریده شدن نیروهای داعشی را نمی‌داد همین رفتار حاج قاسم در برابر نیروهای دشمن بود که آن‌ها را متأثر می‌کرد و حتی آن‌ها هم با احترام خاصی از سردار یاد می‌کردند.

روحی در پایان گفت: سردار تأکید داشت با افرادی که مخالف دولت سوری بودن و به خاطر ناآگاهی از حکومت جدا شده بودند به‌آرامی برخورد کنیم و آن‌ها را به وحدت با حکومت و دولت دعوت کنیم.

انتهای پیام
captcha