محفل انس با قرآن در کردستان برگزار شد
کد خبر: 3945597
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
به مناسبت سالگرد شهادت شهید سلیمانی؛

محفل انس با قرآن در کردستان برگزار شد

محفل انس با قرآن به مناسبت سالگرد شهادت شهید سلیمانی با حضور روحانیون اهل سنت و تشیع دیروز، ۱۴ دی‌ در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام سعید عسگری، سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، در محفل انس با قرآن که به مناسبت سالگرد شهید سلیمانی دیروز، 14 دی‌ در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: یاد و خاطر شهید سلیمانی و تمام شهدای گرانقدر اسلام و انقلاب را زنده نگه می‌داریم و امیدواریم بتوانیم رهروان خوبی برای شهدا باشیم.

وی با اشاره به اینکه شهید بزرگوار آیت‌الله بهشتی می‌فرمودند «بهشت را به بها می‌دهند نه به بهانه»، افزود: این گرفته شده از مکتب اهل بیت(ع) است چنانچه در روایت داریم که اگر کسی به درجه‌ای رسیده است و امروز همه جهان از او به نیکی یاد می‌کنند شاخصه و ویژگی‌هایی داشته است.

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به اینکه تا زمانی که انسان شاخصه‌ها و ویژگی‌های خاصی نداشته باشد، سرآمد نخواهد شد، بیان کرد: علی راستگو و امانت‌دار بود و همین ویژگی‌ها در کنار سایر خصوصیاتی که در احادیث مختلف آمده امام علی(ع) را به این درجه والا رساند.

وی اعلام کرد: در زندگی سردار دلها هم به همین شکل است امروز ما این افتخار را داریم که به شخصیتی می‌نازیم و می‌پردازیم که همه مظلومان عالم و آزادیخواهان او را دوست داشتند و یک چهره بین‌المللی بودند.

حجت‌الاسلام عسگری به برخی خصوصیات سردار سلیمانی گریزی زد و بیان کرد: سنجیدگی و تدبیر در امور از ویژگی‌های شاخص شهید سلیمانی بود، این سردار والامقام سنجیدگی و تدبیر در امور داشت و بی گدار به آب نمی‌زد و تدبیر در امور در تمام اقدامات و کارهای شهید سلیمانی وجود داشته و اثرات آن کاملا مشخص و مشهود است.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی قائل به کار و خرد جمعی بود، افزود: این نبود که یکه و تنها جلو برود، همواره کار و خرد جمعی را در اولویت هر اقدام و تصمیم خود قرار می‌داد.

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اعلام کرد: عالی‌ترین درجات سلوک یک عارف وارسته الهی این است که وقتی خودش به آن درجه رسید، دست دیگران را هم می‌گیرد و با خود می‌کشد. یکی دیگر از امتیازات شخصیت حاج قاسم سلیمانی تعمل و تفکر در کارها بود در انجام هر کاری و تصمیم به عاقبت آن می‌اندیشیدند. ما مأمور به نتیجه نیستیم اما شهید سلیمانی دنبال این بود که کاری را انجام دهد که نتیجه داشته باشد به گونه‌ای فکر، تعامل و برنامه‌ریزی می‌کرد که تصمیمی بگیرد که نتیجه داشته باشد.

حجت‌الاسلام عسگری با بیان اینکه شهید سلیمانی اهل مشورت بود، بیان کرد: این مشورت کردن در همه امور خوب است حتی در امور شخصی که بیم دخالت و سرک کشیدن دیگران در زندگی فرد نباشد، مهم است.

وی با اعلام اینکه انسان باید در تمام امورات دنیوی و حتی اخروی باید مشورت کردن با افراد اهل و صاحب‌نظر را مدنظر قرار دهد، یادآور شد: اگر می‌خواهیم به شهدا تأسی کنیم باید اصل مهم مشورت کردن، خرد جمعی، تفکر و تأمل در کارها که خروجی همه آن‌ها سنجیده عمل کردن و مدبرانه حرکت کردن است را باید مدنظر قرار دهیم.

انتهای پیام
captcha