تبعیت از مکتب سلیمانی؛ رمز عبور از گردنه‌های سخت
کد خبر: 3945529
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸

تبعیت از مکتب سلیمانی؛ رمز عبور از گردنه‌های سخت

نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی با یادآوری این مطلب که همه ما باید از خصوصیات و ویژگی‌های شهید سلیمانی الگوبرداری کرده و در مسیر اطاعت از ولایت و همچنین خدمت‌گزاری به مردم گام برداریم، متذکر شد: تبعیت از مکتب سردار سلیمانی رمز عبور کشور از گردنه‌های سخت است.

مسئولی که خود را ارباب مردم بداند از گفتمان انقلاب به دور است

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام حسن شجاعی، نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی، شب گذشته، 14 دی‌ در مراسم گرامی‌داشت سالروز شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و ایام فاطمیه در خرم‌دره با اشاره به رحلت آیت‌الله مصباح‌یزدی، اظهار کرد: این عالم ربانی، فقیهی مجاهد و حکیمی عالم بود که خدمات بی‌شماری را برای انقلاب انجام داد.

وی با بیان اینکه شهید سردار سلیمانی و آیت‌الله مصباح یزدی هر دو ذوالفقار انقلاب هستند، تصریح کرد: شهید قاسم سلیمانی با خون خود و آیت‌الله مصباح‌یزدی نیز با قلم خود، وجودشان را فدای اسلام و انقلاب کردند، به همین خاطر ما باید تلاش کنیم از برکاتشان در زندگی استفاده کنیم.

نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دشمن‌شناسی شهید سلیمانی، متذکر شد: انسان اگر دشمن خود را نشناسد، نمی‌تواند در برابر آن‌ها ایستادگی کند. قطعاً جامعه‌ای که نتواند دشمن خود را نشناسد از بین خواهد رفت. 

شجاعی با بیان اینکه یکی از تأکیدات قرآن، دشمن‌شناسی و دشمنی با دشمن است، افزود: انسان اگر نتواند روابط خود را با دشمن تنظیم و در مقابل آنان مقاومت کند، در زندگی قامت راست نخواهد کرد.

این‌ مسئول با تأکید بر اینکه عده‌ای به دنبال دوست نشان دادند پیرو آمریکا هستند در حالیکه آمریکایی‌ها دشمن ملت ایران به‌شمار می‌روند، اضافه کرد: در زمان حکومت صدام، عراق نوکر حلقه به گوش آمریکا بود اما با وجود این موضوع، زمانی که آمریکا دستش به ملت عراق رسید، یک میلیون نفر را از بین برد. اگر آمریکایی‌ها دست‌شان به ملت ایران برسد، اجازه زندگی به آن‌ها نخواهند داد. آمریکا علاوه بر دشمنی با ملت ایران، دشمن دین و مذهب آنان نیز است.

نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی با پرداختن به این موضوع که آمریکا دشمن تمامیت ارضی ملت ایران نیز هست، تصریح کرد: یکی از طرح‌هایی که آمریکایی‌ها در ایران دنبال می‌کنند، طرح تجزیه کشورمان به کشورهای کوچک است تا بدین وسیله نامی از ایران باقی نماند.

وی با بیان اینکه برخی آمریکا را دشمن نمی‌شمارند و آدرس غلط به مردم می‌دهند و آمریکا را به جای دوست، جا می‌زنند و از این رو به دنبال بزک کردن چهره واقعی و زشت آمریکا برای مردم هستند، تأکید کرد: در این مواقع است که آیات قرآن در زمینه دشمن‌شناسی و ضرورت مبارزه با آنان، مصداق پیدا می‌کند و این همان موضوعی است که شهید فخری‌زاده و سردار سلیمانی تن به آن نداده و تا آخرین قطره خون خود در برابر آن مقاومت کردند.

شجاعی اضافه کرد: همان‌ گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند «سردار سلیمانی یک مکتب بود» و این مکتب نیز در یک مثلث قابل ترسیم خواهد بود که این امر نشان می‌دهد ایشان از ویژگی‌های بنیادینی برخودار بوده است.

وی با بیان اینکه روحیه استکبارستیزی و مقاومت سردار سلیمانی در برابر دشمنان یکی از ویژگی‌های شخصیتی ممتاز سردار سلیمانی است، تصریح کرد: ولایت پذیری و اطاعت سردار سلیمانی از رهبر معظم انقلاب و همچنین محبت خاصی که به مردم و خانواده شهدا داشتند از اضلاع مهم و اساسی زندگانی سردار سلیمانی است.

نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی با یادآوری این مطلب که همه ما باید از خصوصیات و ویژگی‌های شهید سلیمانی الگوبرداری کرده و در مسیر اطاعت از ولایت و همچنین خدمت‌گزاری به مردم گام برداریم، متذکر شد: تبعیت از مکتب سردار سلیمانی کلید عبور کشور از گردنه‌های سخت است.

شجاعی با یادآوری این‌مطلب که سردار سلیمانی محبت شدیدی را به مردم داشتند لذا این مهم باید به شکلی در همه مسئولان نهفته شود، افزود: مسئولی که خود را ارباب مردم بداند از گفتمان انقلاب و مکتب سرادر سلیمانی به دور است.

وی با تأکید بر اینکه عده‌ای در داخل کشور در تلاش برای بزک کردن چهره بایدن هستند، عنوان کرد: آمریکا دشمن ماست و فرقی بین اوباما، ترامپ و بایدن نیست زیرا همه آنها شمشیر برای نابودی کشورمان بسته‌اند.

شجاعی در ادامه به تشریح ابعاد شخصیتی آیت‌الله مصباح یزدی پرداخت و گفت: ایشان عالم کم‌نظیری بودند که رهبری او را برادر خود خطاب کردند و فرمودند: من در عزای او سوگوارم.

این مسئول با تأکید بر اینکه آنچه که از آیت‌الله مصباح یزدی چهره انقلابی ساخت بصیرت است، تصریح کرد: داشتن بصیرت سبب می‌شود انسان فریب ضد ارزش‌ها رو نخورد.

شجاعی در پایان با اشاره به اینکه برخی اسلام را غیرسیاسی می‌دانند، افزود: اسلام غیرسیاسی یعنی اسلام وهابیت مانند عربستان اما اسلام حسین‌ سید‌الشهدا(ع) اسلام سیاسی است.

انتهای پیام
captcha