ابعاد مکتب شهید سلیمانی هنوز ناشناخته است
کد خبر: 3945527
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹

ابعاد مکتب شهید سلیمانی هنوز ناشناخته است

معاون فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: ابعاد مکتب شهید سلیمانی هنوز ناشناخته مانده است چراکه به واسطه جایگاه امنیتی که داشتند کمتر در مورد ایشان بحث مطرح می‌شد و بعد از شهادت این واقعیات بر همگان روشن شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام امیر هادی‎زاده، معاون فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، در نشست «تبیین شاخصه‌های مکتب شهید سلیمانی» که دیروز، 14 دی‌ در ایکنای کردستان برگزار شد، اظهار کرد: در برخی افراد زندگی به گونه‌ای است که یک خط واحد و خط مشی ثابت نمی‌توان استخراج کرد، اما در برخی دیگر همچون سردار شهید سلیمانی رفتار بر پایه اعتقادات و خط مشی ثابت و پایداری در زندگی است.

وی با تأکید بر اینکه از منش شهید سلیمانی به عنوان مکتب یاد می‌شود، افزود: شخصیت شهید سلیمانی فراتر از یک چهره نظامی و بر پایه ایدئولوژی خاصی بوده است و به مرور زمان تمامی ابعاد مکتب ایشان شناسایی می‌شود. برای تشخیص مکتب شهید سلیمانی هنوز راه زیادی مانده است و بیان جزئیات نمی‌تواند کارساز باشد، بلکه باید تمام جزئیات زندگی وی مرور شود.

هادی‎زاده با اشاره به اینکه شهید سلیمانی یک تئوریسین تمام عیار بود که به تمامی جزئیات توجه داشت و در عین حال نیز کلان‌نگر بود، بیان کرد: هیچ کدام از تئوریسین‌های جهان نظامی و عملگرا نیستند و جهان را از پشت اتاق شیشه‌ای می‌بینند و دیدگاه‌های خود را مطرح می‌کنند اما شهید سلیمانی، هم تئوریسین و هم مرد میدان عمل بود.

معاون فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان تأکید کرد: شهید سلیمانی اهل وعده دادن نبود و زمانی که وعده نابودی داعش در 100 روز را اعلام کردند در کمتر از آن زمان، داعش را نابود کرد و این نشان می‌دهد که باید شهید سلیمانی را از این زوایا شناخت و این معرفت را به جامعه تعمیم داد. در راستای شناخت ابعاد شخصیت سردار شهید سلیمانی باید بر پررنگ کردن مکتب وی تأکید شود، نه فقط راوی سخنان بود.

حجت‌الاسلام هادی‌زاده در ادامه بیان کرد: ابعاد مکتب شهید سلیمانی هنوز ناشناخته مانده است چراکه به واسطه جایگاه امنیتی که داشتند کمتر در مورد ایشان بحث مطرح می‌شد و بعد از شهادت این واقعیات بر همگان روشن شد.

وی بیان کرد: در این راستا باید راویان قصه زندگی شهید سلیمانی را دریابیم و تمام ابعاد زندگی شهید سلیمانی را با جمع‌آوری اطلاعاتی از همسر، فرزندان، همرزمانش و مرتبطان با وی کشف کنیم و با جمع‌آوری این اطلاعات مرحله بعد که الگوگیری جوانان است، خود به خود انجام خواهد شد و امام رضا(ع) در این زمینه می فرماید: «اگر مردم محاسن و زیبای‌های کلام ما را درک کنند خودشان تبعیت می‌کنند».

معاون فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان اعلام کرد: در این راستا باید گفت تبیین به معنای واضح خود در مورد مکتب شهید سلیمانی صورت نگرفته است و این تبیین باید به صورت جامع انجام شود چراکه اگر نقصان داشته باشد اثر عکسی خواهد گذاشت. درخشندگی شهید سلیمانی به واسطه نمود عینی بیانات امام راحل در اخلاق، رفتار و ابعاد سیاسی زندگی ایشان بوده است و همین امر موجب شد مردم عاشق این شخصیت شوند لذا باید گفت ما هنوز در مرحله تبیین گیر کردیم.

وی بیان کرد: شهید سلیمانی مکتبی را بنیان گذاشت که از این مکتب سلیمانی‌های کوچکی همچون شهید حججی‌ها ظاهر شدند.

حجت‌الاسلام هادی‌زاده با تأکید بر اینکه حافظه تاریخی مردم را باید همیشه تقویت کرد، افزود: باید از طرق مختلف فضای مجازی، رسانه‌ها، صدا و سیما و منابع مختلف وجود چنین مردان بزرگی در تاریخ انقلاب به مردم گوشزد شود و گرنه دشمن چنان عمل می‌کنند که دو زوایه تحریفی را نشان می‌دهد و مردم منحرف خواهند شد.

انتهای پیام
captcha