نقش اثرگذار شهید سلیمانی در مسیر تمدن‌سازی اسلامی
کد خبر: 3945514
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷

نقش اثرگذار شهید سلیمانی در مسیر تمدن‌سازی اسلامی

معاون اجرایی و جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت: در مسیر انقلاب و تمدن سازی اسلامی، امثال شهید سلیمانی‌ها هستند که تربیت شده‌اند و زمینه‌سازی می‌کنند و اگر قرار است از مکتب اسلام دفاع کنیم باید دشمن‌شناس باشیم و این از خصوصیات بارز شهید سلیمانی بود.

شهید سلیمانی در مسیر تمدن‌سازی اسلامی گام برداشت

به گزارش ایکنا از قزوین، سرهنگ حمزه برین، معاون اجرایی و جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین، شب گذشته، 14 دی به مناسبت سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در جمع بسیجیان، دهیاران و مسئولین بخش رازمیان الموت غربی گفت: دی ماه مزین شده به نام شهدای بزرگی همچون شهید احمدی‌روشن، علیمحمدی و شهید فخری‌زاده از دانشمندان صنعت هسته‌ای و سالار شهدای جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی و رحلت عالم جبهه بصیرت علامه مصباح که یاد و نام این شهدا و این عالم ربانی را گرامی می‌داریم و امیدواریم ادامه‌دهنده راهشان باشیم.

برین در ادامه بیان کرد: شهدای جمهوری اسلامی ایران جان خود را در دفاع از این میهن اسلامی فدا کردند و دین خود را به این نظام ادا کردند. خون تک‌تک شهدا در شکل‌گیری، به ثمر رسیدن، استمرار و استقامت این نظام نقش اساسی داشته و دارد. امروز شهید حاج قاسم سلیمانی نه فقط به‌عنوان یک فرد بلکه به قول رهبر معظم انقلاب به‌عنوان یک مکتب، یک راه، یک مدرسه درس‌آموز شناخته و معرفی می‌شود. مقام ولایت این شهید را یک مکتب معرفی می‌کند بنابراین وظیفه ما این است که این مکتب را بشناسیم و به آن عمل کنیم.

معاون اجرایی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین در ادامه تصریح کرد: همه ما باور داریم که شروع این انقلاب برگرفته از قیام عاشورای سیدالشهدا(ع) بود و اعتقاد داریم که این انقلاب متصل به ظهور بقیه‌الله(عج) خواهد شد، در مسیر انقلاب و تمدن‌سازی اسلامی، امثال شهید سلیمانی‌ها هستند که در مکتب اسلام ناب تربیت شده‌اند و زمینه‌سازی می‌کنند. مکتب شهید سلیمانی گره خورده به مکتب اسلام است و اگر درست تبیین کنیم منجر به انسان‌سازی و تحول می‌شود.

وی اظهار کرد:‌ زمانی که آمریکا فتنه داعش را در عراق و سوریه ایجاد کرد بسیاری از دولتمردان داخلی و خارجی بر تغییر حاکمیت در سوریه باور داشتند و برخی‌ها می‌گفتند با دشمن همراهی کنیم چون بشار اسد رفتنی است و نباید تلاش کنیم در برابر این سیل مقاومت کنیم. شهید سلیمانی تنها کسی بود که استراتژی مقاومت و استقامت را باور داشت و گوش به فرمان ولی خود در این مسیر اقدامات مؤثری را انجام داد و امروز شاهد هستیم نه‌ فقط در سوریه بشار اسد نرفته بلکه آمریکای جنایتکار با میلیاردها دلاری که هزینه کرده بود تا دولت سوریه، عراق، افغانستان، یمن و ... را به دست گیرد، دستش از منطقه کوتاه شده و مجبور به ترک از این کشورها شده است.

این مسئول در ادامه گفت: بین مفهوم مقاومت و استقامت فرق وجود دارد. مقاومت فردی است و میزان تحمل فرد در برابر سختی‌ها و رنج‌ها را مقاومت می‌گویند ولی استقامت با اتصال به قدرت خدا و قدرت ایمان و اعتقاد به وجود می‌آید. کسی که باور قلبی به خداوند نداشته باشد در راه خدا استقامت نمی‌کند.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی تصریح کرد: آمریکای جنایتکار مدعی تغییر در خاورمیانه و نظم نوین جهانی بود ولی امروز شاهد عقب‌نشینی استکبار جهانی در منطقه هستیم و این‌ ناشی از نقش مؤثر وجود ولایت‌فقیه و نظام جمهوری اسلامی است.

وی در پایان اظهار کرد: نام و یاد حاج قاسم در دل‌ها زنده هست و آرام نشده‌ایم و این مسئله نه فقط در ایران بلکه در جهان اسلام و غیر اسلام به چشم می‌آید به طوری که حتی افرادی در روسیه برای حاج قاسم عزادار هستند. اگر قرار هست از مکتب اسلام دفاع کنیم باید دشمن‌شناس باشیم و این از خصوصیات بارز شهید سلیمانی بود.

انتهای پیام
captcha