همایش اربعین حسینی؛ یادگار ماندگار سردار سلیمانی
کد خبر: 3945507
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵

همایش اربعین حسینی؛ یادگار ماندگار سردار سلیمانی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: اربعین حسینی که امروز به بزرگترین همایش اسلامی و انسانی جهان تبدیل شده است، از یادگاران شهید سلیمانی به حساب می‌آید.

سکه مکتب با نام شهید سلیمانی زده شد/همایش اربعین حسینی یادگار سردار سلیمانی

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان، در نشست «تبیین شاخصه‌های مکتب شهید سلیمانی» که دیروز، 14 دی‌ در ایکنای کردستان برگزار شد، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مکتب امام راحل و مقام معظم رهبری سرداران رشیدی در جنگ تحمیلی و بعد از جنگ سربلند کرده‌اند اما تنها سرداری که سکه مکتب از سوی ولی امر مسلمین به نام وی زده شد، شهید سردار سلیمانی بود.

وی افزود: در آموزه‌های دینی ما مکتب مجموعه‌ای از ایدئولوژی، جهان‌بینی، حجمی از ارز‌ش‌ها، باورها و گذاره‌های اخلاقی و دینی بوده است که در این راستا برای درک مکتب شهید سلیمانی باید سبک زندگی شهید را مروری دوباره کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان کردستان اخلاص را مهم‌ترین مؤلفه شهید سلیمانی ذکر و بیان کرد: اخلاص خاستگاه قرآنی دارد چراکه خداوند متعال در آیه 26 و 27 سوره الرحمن می‌فرماید: «كُلُّ مَنْ عَلَيْهَا فَانٍ ﴿۲۶﴾ وَيَبْقَى وَجْهُ رَبِّكَ ذُو الْجَلَالِ وَالْإِكْرَامِ ﴿۲۷﴾، هر چه بر [زمين] است فاني‏ شونده است؛ و ذات باشكوه و ارجمند پروردگارت باقى خواهد ماند». یعنی جز خدا و آنچه رنگ خدایی به خود بگیرد همه جهان هستی فانی است. شهید سلیمانی رنگ خدا به خود گرفت و به واسطه آن و اخلاص خود جاودانه شده است.

حفظ قرآن با بهره‌مندی از فرصت‌های اندک

وی ادامه داد: شهید سلیمانی با بهره‌مندی از فرصت‌های اندک به حفظ و قرائت قرآن می‌پرداخت و عشق به ولایت و اهل بیت(ع) در مکتب وی موج می‌زد، همچنین نوع دوستی و توجه به محرومان جامعه نیز از خصایص بارز ایشان بود.

به گفته حجت‌الاسلام سادات، زندگی شهید سلیمانی در حد نازلترین اقشار جامعه بود و ایشان فرزندانی تربیت کرده است که با رزق حلال زندگی می‌کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان کردستان، بُعد دوم شخصیت شهید سلیمانی را بصیرت ایشان ذکر کرد و گفت: بصیرت شهید سلیمانی در ابعاد مختلف قابل تأمل است و همواره با بصیرت سیاسی خود در مناطقی که ایشان از اسلام دفاع کردند، سعی می‌کرد که گروه‌های جهادی را بنا و سازماندهی کند.

وی با اشاره به اینکه ایران در حال حاضر بیشترین مبادلات تجاری با کشور عراق را دارد، افزود: این امر به واسطه بصیرت شهید سلیمانی و تشکیل ستاد عتبات عالیات شهید سلیمانی اتفاق افتاده است. همچنین اربعین حسینی که امروز به بزرگترین همایش اسلامی و انسانی جهان تبدیل شده است، از یادگاران شهید سلیمانی به حساب می‌آید.

حجت‌الاسلام سادات با بیان اینکه ولایتمداری شهید سلیمانی از مؤلفه‌های اصلی مکتب وی است، بیان کرد: شهید سلیمانی یک ولایتمدار تمام عیار بوده و همین خصیصه وی را در دل مردم ماندگار کرده است.

وی غیرت دینی را از دیگر شاخصه‌های نهفته در وجود سردار شهید سلیمانی دانست و اعلام کرد: شهید سلیمانی نسبت به مرز و بوم، ملیت، نوامیس ملی مسلمانان، غیرت اسلامی داشتند و با شنیدن خبر فروش دختران ایزدی و مسیحی از سوی داعش به اسرائیل به یاری آنان شتافت.

جایگاه مردمی سردار

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان به خاطرات حضور سردار شهید سلیمانی در مناطق سیل‌زده خوزستان اشاره و بیان کرد: در زمان این سیل موکب استان کردستان در خوزستان مستقر و برای سیل‌زدگان غذا تهیه می‌کرد که در هنگام بازدید سردار از یکی از روستاهای خوزستان عبور می‌کنند که دو روز به آنها غذا نرسیده بود و به دستور سردار موکب استان کردستان به تهیه هزار بسته غذایی و توزیع بین مردمان این روستا اقدام کرد که در پایان امدادرسانی سردار شهید سلیمانی بر دست من بوسه زد. که این نشان از جایگاه مردمی سردار دارد.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی یک شخصیتی مردمی بود، افزود: توده‌های مردمی سردار شهید سلیمانی را بزرگ کردند و کسی را که توده مردم بزرگ کند به سختی می‌توان از چشم مردم انداخت.

حجت‌الاسلام سادات بیان کرد: در این راستا هرکسی که تریبونی در دسترس دارد اعم از خطبا، وعاظ، دانشگاه، مدارس، مساجد، صدا و سیما و رسانه‌ها باید تلاش کنیم شخصیت این فرد بزرگوار را در دنیایی که با بحران الگو مواجه هستیم، به عنوان الگو به مردم و جهان بشناسانیم.

وی با اعلام اینکه شهید سلیمانی بزرگترین الگو برای نسل جوان از لحاظ ساده‌زیستی، تواضع و فروتنی، برخورد با پدر و مادر است، یادآور شد: در مباحث دیپلماسی، فرماندهی و مدیریتی ایشان یک الگوی تمام عیار برای مدیران و مسئولان محسوب می‌شوند چراکه مکتب امام راحل و منظومه فکری رهبر معظم انقلاب را احیا کردند.

انتهای پیام
captcha