رمز محبوبیت سردار دل‌ها یاری‌رسان همگان است
کد خبر: 3945442
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲

رمز محبوبیت سردار دل‌ها یاری‌رسان همگان است

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینكه شهید سلیمانی در بین مردم ما و بسیاری از مردم مسلمان و آزادی‌خواهان از محبوبیت و اعتبار ویژه‌ای برخوردار بودند، گفت: رمز این محبوبیت می‌تواند به همه ما کمک کند.

به گزارش ایكنا از فارس، سیدعبدالرزاق موسوی، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز امروز، 14 دی‌ماه در نطق پیش از دستور جلسه علنی این شورا یاد و خاطره سردار دل‌ها را گرامی داشت و گفت: فضا و جو امروز جلسه شورای اسلامی شهر متاثر از سالگرد شهادت سردار سپاه اسلام، فرمانده شجاع و رشید و اسوه و الگوی یک فرمانده شایسته و یک انسان کامل در زمان و عصر ما است.

وی افزود: اینکه شهید سلیمانی چه کسی بود و چه  کرد را  باید از زبان و بیان کسانی شنید که به خوبی او و عملکرد او را می‌دانند و بر آن وقوف کامل دارند. آنچه که ما می‌دانیم این است که ایشان در بین مردم ما و بسیاری از مردم مسلمان و آزادی‌خواهان از محبوبیت و اعتبار ویژه‌ای برخوردار بودند و رمز این محبوبیت می‌تواند به همه ما کمک کند.

موسوی در ادامه سخنان خود به بیان نكاتی درباره ضرورت ارائه لایحه بودجه 1400 پرداخت و گفت: از شهردار می‌خواهیم لایحه را به موقع جهت بررسی به شورا ارائه کنند. بودجه شهرداری باید مبتنی بر برنامه پنچ‌ساله باشد، این موضوع باید به خوبی در لایحه بودجه نشان داده شود. شاخص‌ها و سنجه‌های اندازه‌گیری پیشرفت پروژه‌ها را باید مشخص کنیم. اصول بودجه‌نویسی را باید رعایت کنیم.

وی با تأكید بر اینكه هر اقدامی در شهرداری باید مبتنی بر مطالعات و پژوهش باشد، گفت: موضوع نقش نیروی انسانی و محوریت آن در بهره‌وری در بودجه 1400 باید روشن دیده شود.

موسوی بیان كرد: موضوع واگذاری امور به شهرداری مناطق را جدی بگیریم؛ ما مشکل داریم، هزینه‌ها را افزایش می‌دهد، تسریع و تسهیل در خدمات‌رسانی یکی از راهبردها و شعارها و در واقع تکلیف قانونی شهرداری است. اكنون بین برخی سازمان‌ها و مناطق شهرداری در این زمینه مشکل وجود دارد و این موجب هدر روی انرژی و توان سازمان می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینكه طرح‌های جامع را تعیین تکلیف کنیم، گفت: سال‌ها از عمر برخی از این طرح‌ها می‌گذرد و هر ساله ما آنها را در بودجه می‌آوریم، مثل طرح جامع ترافیک و به سرانجام هم نرسیده است. این اشکال است. حوزه معاونت برنامه‌ریزی و نیروی انسانی نیاز به تقویت بیشتر از جهت نیروی انسانی دارد.

وی خواستار بازنگری جدی ساختار تشکیلاتی شهرداری شد و گفت: برخی بخش‌ها نیاز به حمایت و تقویت بیشتر دارد، به‌عنوان مثال حوزه گردشگری و زیارت در کلان‌شهر شیراز با توجه به موقعیت این شهر تحت‌الشعاع فعالیت‌های پراکنده و متنوع سازمان فرهنگی و اجتماعی قرار گرفته است. دو اصلاح جدی در ساختار باید قرار گیرد، نخست برخی بخش‌ها و فعالیت‌ها مثل همین گردشگری باید تقویت شوند و دوم به جای افزایش نیروی انسانی از نظر کمی، موضوع افزایش کیفی و توان تخصصی و کارشناسی نیروی انسانی باید در این ساختار دیده شود.

انتهای پیام
captcha