ضرورت بهره‌مندی از هنر شاعران در تبیین آرمان‌ شهید سلیمانی
کد خبر: 3945224
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷

ضرورت بهره‌مندی از هنر شاعران در تبیین آرمان‌ شهید سلیمانی

استاندار فارس ضمن برشمردن برخی از ویژگی‌های شهید سلیمانی گفت: شهید سلیمانی به‌ عنوان قهرمان ملی و سرداری دینی در ادبیات ما ماندگار شده و شعرا نیز می‌توانند بیان‌کننده آرمان‌های این شهید والامقام باشند.

به گزارش ایکنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس، شب گذشته، 13 دی‌ در مراسم اختتامیه کنگره بین‌المللی خاتم سلیمانی که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، یاد شهید سلیمانی را گرامی داشت و افزود: شهید سلیمانی به‌ عنوان قهرمان ملی و سرداری دینی در ادبیات ما ماندگار شده و شعرا نیز می‌توانند بیان‌کننده آرمان‌های این شهید والامقام باشند.

وی، برخی از ویژگی‌های شهید سلیمانی را برشمرد و تصریح کرد: ویژگی‌های خداباوری، دین‌محوری، شجاعت، دلاوری، مردمی بودن و دارای اخلاق پسندیده اسلامی که شهید سلیمانی از آن بهره‌مند بود، می‌تواند زمینه‌ساز بیان ادیبان و هنرمندان باشد.

استاندار فارس در ادامه هنر و شعر را بیانی اثرگذار و ماندگار توصیف کرد و گفت: شاعران بیان‌کننده حال و هوای روز جامعه و آرمان‌‌ها و مصائب آن هستند.

وی با تصریح اینکه شخصیت‌پردازی کار شاعران خوش سلیقه است، افزود: تاریخ ایران مملو از قهرمانان و اسطوره‌هاست و در این زمینه دارای فرهنگی غنی هستیم؛ از آریوبرزن گرفته تا سرداران شهید دوران دفاع مقدس و دفاع از حریم حرم‌های مطهر اهل بیت(ع) که به‌عنوان داشته‌های ارزشمند معنوی مسلمانان محسوب می‌شوند، همگی قهرمانان این مرز و بوم هستند.

رحیمی با بیان اینکه با ورود اسلام به ایران، فرهنگ ایرانی با فرهنگ غنی اسلام عجین شد، گفت: عجین شدن آموزه‌های دینی و فرهنگی غنی ایرانی می‌تواند صحنه‌ای در ذهن خلق کند که همیشه به یاد ماندنی باشد.

یادآور می‌شود، در این مراسم شاعرانی از کشورهایی نظیر هندوستان، ایران، روسیه و پرتغال شعرهایی در رثای شهیدان سلیمانی و فخری‌زاده سرودند و در پایان این آیین از خانواده شهید مقاومت،عبدالله اسکندی نیز تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام
captcha