نخبگانی مانند سردار سلیمانی تربیت کنیم
کد خبر: 3945121
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶

نخبگانی مانند سردار سلیمانی تربیت کنیم

رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین با اشاره به اینکه حاج قاسم یکی از نخبه‌های واقعی این کشور بود، گفت: باید از این سردار بزرگ الگو بگیریم و جوانان را در مسیری هدایت کنیم تا خروجی آن تربیت اشخاصی مانند سردار سلیمانی باشد.

نخبگانی مانند سردار سلیمانی تربیت کنیمعلی رجب‌پور، رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: حاج قاسم مرد میدان و عمل بود، وی از نظر تحصیلات آکادمیک دارای درجه خاصی نبود این بدان مفهوم است که ما پیش از آنکه نیاز به القاب و عناوین داشته باشیم نیاز به حضور فعال در عرصه میدان واقعی از جمله صنعت، جبهه‌های نظامی و حوزه فرهنگ داریم.

وی ادامه داد: یکی از شاخصه‌های سردار سلیمانی تبعیت از سیاست‌های کلی حاکم بر نظام جمهوری اسلامی بود و پیش از آنکه در خصوص آنان حرف بزند آن‌ها را اجرایی می‌کرد؛ زیاد در انظار عمومی و رسانه‌ها ظاهر نمی‌شد اما در پشت صحنه کارهای اساسی و عمیق انجام می‌داد. باید از مکتب و راه سردار سلیمانی سرمشق بگیریم و مدیران بدون شعار در عرصه عمل کار انجام دهند تا راه حاج قاسم ادامه پیدا کند.

رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین در خصوص بصیرت حاج قاسم بیان کرد: تشخیص سردار سلیمانی از مسائل ایران و جهان تشخیص درست و مبتنی بر واقعیت‌ها بود چون در میدان حاضر بود. بسیاری وقت‌ها ممکن است ما نظریه و تئوری داشته اما در عرصه عمل راستی‌آزمایی نکرده باشیم به همین دلیل ممکن است در تصمیم‌گیری دچار اشتباه شویم. اغلب اوقات بصیرت کافی را برای تصمیم‌گیری نداریم چون در عرصه عمل نیستیم. بنابراین یکی از عواملی که باعث می‌شد سردار سلیمانی بصیرت داشته باشد و بتواند درست تصمیم بگیرد این بود که با واقعیت‌ها مواجه بود و توانست تصمیمات خوبی را بگیرد.

رجب‌پور بیان کرد: بسیاری از افراد بصیرت را فاصله گرفتن از خواص و عوام جامعه می‌دانند اما نگاه سردار بر خلاف نگاه آنان و به‌گونه‌ای بود که عوام و خواص این نگاه را می‌پسندیدند و جاذبه حداکثری و دافعه حداقلی داشت؛ سردار با همه اقشار جامعه ارتباط داشت و همه می‌توانستند حرف خود را به حاج قاسم بزنند و تعامل داشته باشند این نکته مهمی است که بسیاری از مسئولان از آن غافل هستند.

وی با بیان اینکه رمز وحدت در یک جامعه پرهیز از شعارزدگی و سیاست زدگی است، افزود: حاج قاسم از سیاسی‌کاری و شعارزدگی به دور بود؛ مردم ایران و جهان وقتی دیدند که فردی به‌دور از شعار به تکلیف خود عمل کرد به صحنه آمدند. اگر بخواهیم این وحدت را حفظ کنیم باید راه این شهید را ادامه دهیم و مخلصانه و با حداکثر توان در عرصه میدان واقعیت درست عمل کنیم.

رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین در پایان متذکر شد: در حوزه فرهنگی همه امید داریم که بتوانیم امثال حاج قاسم‌ها که نخبه واقعی کشور بودند را تربیت کنیم؛ باید از این سردار بزرگ الگو بگیریم و جوانان را در مسیری هدایت کنیم تا خروجی آن تربیت اشخاصی مانند سردار سلیمانی باشد.

انتهای پیام
captcha