شهید سلیمانی مجذوب عشق ولایت بود
کد خبر: 3945073
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۰

شهید سلیمانی مجذوب عشق ولایت بود

پدر شهید مدافع حرم محمدحسن قاسمی اشکفتکی در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تمامی ثروت‌ها و مقام‌های دنیا برای شهید سلیمانی کوچک بود، بیان کرد: از مقام های دنیایی تنها ولایت توانست ایشان را مجذوب خود کند و اگر به تصاویر دیدار ایشان با رهبر معظم انقلاب دقت کنیم، متوجه ذوب و عشق ایشان به ولایت می‌شویم.

منصور قاسمی، پدر شهید مدافع حرم محمدحسن قاسمی اشکفتکی، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری درخصوص شخصیت شهید سلیمانی، اظهار کرد: شخصیت ایشان به‌منزله دریایی است که هرکدام از ما می‌توانیم از این دریا و به اندازه ظرفیت خود درس آموخته و از فضائل ایشان برداشت و الگوبرداری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی به لحاظ اخلاقی، عرفانی و جهاد در راه خدا انسانی کاملا خودساخته بود، افزود: یک عمر مجاهدت و خودسازی، بریدن از دنیا و مبارزه با دشمنان باعث شد تا از سیره ایشان با عنوان مکتب یاد شود.

این پدر شهید مدافع حرم، گفت: اینکه از لفظ مکتب برای ایشان استفاده می‌شود، بدین معنا است که کارهایی را برای نخستین بار انجام داد که دیگران می‌توانند از ایشان الگو بگیرند و هرچه زمان می‌گذرد، مکتب ایشان زنده‌تر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید از این شهید گرانقدر درس‌ها بیاموزند، گفت: اینک این شهید نه تنها در میان امت اسلام بلکه در میان افرادی نیز که دین ندارند به‌عنوان بزرگ‌ترین قهرمان شناخته می‌شود.

قاسمی پیروزی بزرگ شهید سلیمانی را در به خدا پیوستن ایشان دانست و بیان کرد: وی انسانی مومن، ولایتمدار و مجاهد بود، بیش از آن‌که اهل حرف باشد در عمل نشان می‌داد و با عمل مردم را به خدا دعوت می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه تمامی ثروت‌ها و مقام‌های دنیایی برای شهید سلیمانی کوچک بود، اضافه کرد: از مقام های دنیایی تنها ولایت توانست ایشان را مجذوب خود کند و اگر به تصاویر دیدار ایشان با رهبر معظم انقلاب دقت کنیم، واقعا متوجه ذوب و عشق ایشان به ولایت می‌شویم.

قاسمی با بیان اینکه برخی از فرماندهان طرح و نقشه‌ها را در عقب میدان پیاده‌سازی کرده و آن‌گاه در اختیار سربازان و نیروهای خود قرار می‌دهند، تصریح کرد: تفاوت وی با دیگر فرماندهان در این بود که ایشان در ابتدا خود وارد میدان می‌شد و همه را به دنبال خود هدایت می‌کرد.

وی با بیان اینکه ایشان از دنیای خود به‌ بهترین وجه برای رسیدن به مقامات اخروی استفاده کرد، یادآور شد: افرادی که بر دنیا چنبره زده‌اند و تبدیل به میلیاردرهایی شده‌اند و به‌نوعی خود را زرنگ تصور می‌کنند، در واقع بازنده هستند، اما برنده اصلی امثال حاج قاسم است چرا که تمام وجود خود را برای رسیدن به آخرت خرج کرد و به‌همین دلیل توانست دنیا و آخرت را با هم فتح کند.

این پدر شهید مدافع حرم، اظهار کرد: والدین بیش از آن‌که به فرزندان خود امر و نهی کنند باید عمل‌گرا باشند، چرا که فرزندان به افرادی تبدیل می‌شوند که رفتارهای والدین را در بسیاری از موارد الگوبرداری می‌کنند و اگر والدین از گناه و حرام به دور باشند فرزند نیز کم‌کم در مسیر هدایت سوق پیدا می‌کند.

قاسمی با اشاره به اینکه اشکال و شبهه‌ در رزق و روزی تاثیر منفی خود را در فرزندان می‌گذارد، افزود: پاک بودن، حلال کردن معاش و روزی سبب اصلاح فرزندان و تربیت نسلی آماده برای ظهور حضرت مهدی (عج) می‌شود.

وی با اشاره بر اینکه تربیت فرزندان باید از سیره قرآن و معصومان اتخاذ شود، گفت: والدین برای فرزندان خود دعا کنند و بدانند پدر و مادر به‌تنهایی از عهده تربیت برنمی‌آیند و نقش دعا بسیار تعیین کننده است.

این پدر شهید مدافع حرم زیارت اهل بیت را در هدایت فرزندان موثر عنوان و بیان کرد: اگر بساط زیارت فراهم است، فرزندان را از این نعمت محروم نکنیم و اگر شرایط زیارت مهیا نیست در برنامه‌های تولد و شهادت ائمه فرزندان خود را شرکت دهیم.

 

انتهای پیام
captcha