شهید سلیمانی الگویی دست‌یافتنی برای دانش‌آموزان است
کد خبر: 3945046
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲

شهید سلیمانی الگویی دست‌یافتنی برای دانش‌آموزان است

فرمانده لشکر عملیاتی ۱۹ فجر با تأکید بر لزوم تبیین ویژگی‌ها و اندیشه‌های شهید سلیمانی برای نسل آینده گفت: دانش‌آموزان باید بدانند که شهید سلیمانی از جنس همین مردم بوده است و می‌تواند الگویی بسیار مناسب و در دسترس برای آنان باشد.

به گزارش ایكنا از فارس، سردار ظهراب قنبری، فرمانده لشكر عملیاتی 19 فجر امروز، 13 دی‌ در مراسم سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در آموزش و پرورش فارس که به‌صورت زنده از کانال‌های فارس فرهنگی و اخبار آموزش و پرورش در شبکه شاد پخش می‌شد، با تأكید بر اینكه با نابودی گروهك تروریستی داعش در خاورمیانه تمام برنامه‌ها و سرمایه‌گذاری آمریكای خبیث و رژیم منحوس صهیونیستی از بین رفت، گفت: امروز دانش‌آموزان و نسل آینده كشورمان باید با ویژگی‌های شهید سلیمانی آشنا شوند و بدانند كه سردار سلیمانی از جنس همین مردم بوده است و می‌تواند الگویی بسیار مناسب و در دسترس برای دانش‌آموزان باشد تا با بهره‌گیری از تفكر و راه شهید سلیمانی حافظ ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی در دنیا باشند.

وی نقش رزمندگان استان فارس را در جبهه مقاومت در سوریه و عراق یادآور شد و گفت: رزمندگان استان فارس در جبهه مقاومت همانند دوران دفاع مقدس حماسه آفریدند.

قنبری به بیان خاطراتی از رشادت‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان فارس در جبهه مقاومت پرداخت و گفت: یكی از خاطراتی كه در اذهان مدافعان حرم استان فارس به یاد مانده است، شهادت سردار شهید عبدالله اسكندری است؛ بعد از آن كه داعش شهید اسكندری را به شهادت رساند، برای تحویل پیكر مطهر ایشان به ایران، تقاضای پول كرد اما خانواده این شهید بزرگوار پس از اطلاع از درخواست داعش، مانع شدند و پاسخ دادند كه راضی نیستند حتی یك ریال از پول بیت‌المال برای مبادله پیكر پاك شهیدشان به داعش پرداخت شود.

وی همچنین یاد سردار شهید سلیمانی را گرامی داشت و گفت:‌ شهید سلیمانی از دانشگاهی به نام دفاع مقدس بیرون آمد لذا باید از ایشان به عنوان یكی از خروجی‌های زیبای دفاع مقدس نام ببریم.

این یادگار دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت با تأكید بر اینكه حاج قاسم از افراد محدودی بود كه در تمام مسائل تبحر خاصی داشت، گفت: شهید سلیمانی بدون اینكه به دانشكده سیاسی رفته باشد، یك سیاست‌مدار بود و بدون اینكه به دانشكده اقتصاد رفته باشد، یك اقتصاددان بود و بدون اینكه به دانشكده تربیت معلم رفته باشد، یك معلم به تمام معنا بود.

وی با بیان اینكه ملاقات‌های سیاسی رئیس جمهور روسیه همیشه بیشتر از نیم ساعت به طول نمی‌انجامد ولی ملاقات او با سردار سلیمانی بیش از دو ساعت طول كشید و حتی خواستار دیدهای بعدی با این سردار بزرگ اسلام شد، گفت: امروز همه می‌دانیم كه سردار سلیمانی در حذف داعشی كه با شعار حكومت از نیل تا فرات تشكیل شده بود، چه نقشی داشته است و بر كسی هم این نقش پوشیده نیست.

فرمانده لشكر عملیاتی 19 فجر با یادآوری اینكه مادر شهید سلیمانی از اهالی استان فارس بوده است، یاد دیگر شهدای استان را گرامی داشت و گفت: سرداران شهیدی چون عبدالله اسكندری و عبدالرسول استوار نیز از سرمایه‌های عظیم و افتخارات این استان بوده‌اند كه باید به آنان افتخار كرد.

انتهای پیام
captcha