مدیریت آرا و سعه‌ صدر از ویژگی‌های بارز سردار سلیمانی بود
کد خبر: 3945017
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹

مدیریت آرا و سعه‌ صدر از ویژگی‌های بارز سردار سلیمانی بود

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سعه صدر از ویژگی‌های سردار سلیمانی بود گفت: این ویژگی به صورت تحمل شنیدن آرا و نظرات مخالف و استفاده از نظرات دیگران با صبر و بردباری نمود پیدا می‌کرد.

مسئول باید با تاسی از سردار سلیمانی اهل مشورت و سعه‌صدر  باشدحجت‌‌الاسلام‌ والمسلمین عسگر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، ضمن تسلیت فرا رسیدن اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، اظهار کرد: اگر به تمام تعالیم همه جانبه اسلام به‌ لحاظ فردی، خانوادگی، اجتماعی و آینده‌نگرانه توجه شود این توجه می‌تواند تمام ابعاد شخصیتی انسان را پرورش دهد. در این راستا حاج قاسم سلیمانی نیز تلاش داشت تمام تعالیم اسلامی را در وجود خود پیاده کند، از این رو وی برای ادای دین حقوق همه انسان‌ها اعم از مسلمان و غیرمسلمان تمام توان خویش را به کار می‌گرفت.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: ما باید از خدمت  به مردم سایر کشورها از هیچ تلاشی دریغ نکنیم و در این مسیر اگر وظیفه‌شناسی و نجات انسان‌ها را از سردار بیاموزیم بهترین تبعیت را از مکتب و راه او انجام دادیم.

حجت‌الاسلام‌ دیرباز گفت: حاج قاسم سلیمانی شخص بی‌آلایشی بود که با همه اقشار جامعه با مهربانی، عطوفت و رأفت رفتار کرده و دیگران را نیز نصیحت می‌کرد تا با الگوپذیری از رفتار و منش امیرالمؤمنین(ع)، با مردم و مسلمین به عطوفت برخورد کرده و در هر شرایط و فرصتی برای انجام وظایف خود استفاده کنند و مسئولین نیز با تأسی به امیرالمؤمنین(ع) برای انجام وظایف خود تلاش کنند.

وی اظهار کرد: وقتی یک انسان شخص برجسته‌ای می‌شود تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا تمام ابعاد و شخصیت خود از جمله احترام به اقوام، طرز تفکر و ادیان مختلف را تکامل بخشد. سعه صدر از دیگر ویژگی‌های سردار سلیمانی است که این ویژگی به صورت تحمل شنیدن آرا و نظرات مخالف و استفاده از نظرات دیگران با صبر و بردباری نمود پیدا می‌کرد.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: حاج قاسم در مقام فرماندهی دارای شخصیتی بود که همه افراد زیردستش از شیعه و سنی در ارتباط با وی هیچگاه احساس غربت نکرده و پیوند قلبی نزدیکی با وی داشتند. برای سردار سلیمانی هدف اهمیت داشت و هدف او گام برداشتن در راه پیروزی اسلامی بود و آن زمان که حدود ۸۵ درصد از خاک سوریه در اختیار مخالفین حاکمیت آن کشور قرار داشت وی بدون هیچگونه ناامیدی برای بازگردانی آن مناطق به حکومت اصلی تلاش کرد تا به هدفش برسد.

وی ادامه داد: وقتی مقام معظم رهبری فرمودند که حکومت اصلی سوریه به عنوان یک نماد مقاومت باید پایدار بماند، او با سعه‌صدر، فداکاری و با استفاده از تمام نیروهایش از مذاهب مختلف تلاش کرد تا دستور رهبری را جامه عمل بپوشاند. برای اولین بار مقام معظم رهبری تعبیر مکتب حاج قاسم سلیمانی را به کار بردند که شامل جامعیت نظام فکری، اجتماعی، دینی و مدیریتی است، و  در این مکتب، جنبه فراملی اهمیت دارد که ما علاوه بر توجه به ملیت خود باید به ابعاد فراملی و بین المللی نیز دقت داشته باشیم. بنا به فرمایش مقام معظم رهبری از ویژگی‌های انقلاب ما همین بعد فراملی آن است که اگر از آن غافل شویم در داخل مرزها نیز توفیق و موفقیت قابل توجهی نخواهیم داشت.

حجت‌الاسلام‌ دیرباز گفت: از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نیز بنیان‌گذار انقلاب و سپس مقام معظم رهبری، تأکید و تلاش‌های فراوانی برای حفظ و تقویت بعد بین‌المللی انقلاب داشتند، مکتب حاج قاسم، یعنی یک شخصیت جامع و فراملی که تمام ابعاد، سبک زندگی و مرام او دارای جامعیتی بود که تمام بعدها را پوشش و الگو و اسوه مناسبی برای تمام انسان‌ها فارغ از جنسیت، سن، نژاد و ملیت است.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: قبل از انقلاب پدیده فلسطین و اشغال خاک فلسطین توسط رژیم صهیونیست، در اسلام یک مسئله حائز اهمیت بود، در آن زمان در بین مسلمانان اختلاف نژادی، ملیتی و تفرقه وجود داشت که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، این موارد برچیده و موضوع مهم، آزادی قدس به‌عنوان عامل اتحاد و نیز قبله اول مسلمانان مطرح شد.

وی در پایان اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب دفاع از قدس نیز به یکی از استراژدی‌های مهم تبدیل و با درایت مقام معظم رهبری مسئله سوریه، فلسطین، عراق، لبنان و جبهه مقاومت در سطح اسلام نیز مطرح شدند و اگر چنین تدابیری توسط ایشان اندیشیده نمی‌شد اتفاقات ناگواری برای جهان اسلام و کشور ما به‌وجود می‌آمد و داعش در خاک ما جنایات فجیعی را انجام می‌داد. با کمی تفکر متوجه تأثیرات جبهه مقاومت و دوراندیشی مقام معظم رهبری و اثرات حضور حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان فرمانده ارشد این جبهه در منطقه می‌شویم.

انتهای پیام
captcha