مکتب حاج قاسم؛ تربیت‌کننده سلیمانی‌های زمان
کد خبر: 3944968
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱

مکتب حاج قاسم؛ تربیت‌کننده سلیمانی‌های زمان

یک مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر لزوم الگوسازی شخصیت‌های برجسته دینی و ملی به نسل‌ جوان ابراز کرد: باید راه شهید سلیمانی را به نسل‌های آینده نشان دهیم و در صدد باشیم که راه این شهید بزرگوار را به یک مکتب تبدیل کنیم؛ چراکه می‌خواهیم به واسطه این مکتب قاسم‌های زیادی را تربیت کنیم.

مکتب شهید سلیمانی؛ تربیت‌کننده قاسم‌های زمانبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام مجتبی نظری، مدرس حوزه و دانشگاه، شب گذشته، 12 دی‌ در مراسم سالگرد شهادت حاج‌ قاسم سلیمانی که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حسینیه اعظم زنجان برگزار و از فضای مجازی منتشر شد، اظهار کرد: سردار سلیمانی خود را نذر مردم کرده بود و ایده‌های او در بسیج‌کنندگی نیروهای مردمی در ابعاد مختلف نظامی، دفاعی، اجتماعی و اقتصادی بی‌نظیر بود.

وی با اشاره به اینکه شهید سردار سلیمانی به عنوان نمونه بارز یک فرد انقلابی و جهادگر در دفاع از ولایت و انقلاب، سینه سپر کرد، ادامه داد: اگر حاج قاسم در سوریه و عراق ایستادگی نمی‌کرد، باید در کشور خود با دشمن روبه‌رو می‌شدیم؛ از اینرو باید در کتاب‌ها از شهید سلیمانی برای نسل‌های آینده نوشته شود.

این کارشناس دینی با تأکید بر لزوم الگوسازی شخصیت‌های برجسته دینی و ملی به نسل‌های جدید ابراز کرد: باید راه شهید سلیمانی را به نسل‌های آینده نشان دهیم و در صدد باشیم که راه این شهید بزرگوار را به یک مکتب تبدیل کنیم؛ چراکه امروز، روز رونمایی از مکتب شهید سلیمانی است و از اینرو می‌خواهیم به واسطه این مکتب قاسم‌های زیادی را تربیت کنیم.

نظری با اشاره به اینکه مجاهدت‌های سردار سلیمانی داعش را در عراق و سوریه نابود کرد، گفت: شهید سردار سلیمانی جزو رویش‌های اصیل انقلاب اسلامی ایران بود که جان خود را در طبق اخلاص و در مسیر ولایت‌مداری عرضه کرد و ۴۰ سال در میادین جنگ حضور داشت و مانند کوه، پشت نظام و ولایت‌فقیه بود.

وی با تأکید بر اینکه باید وصیت‌نامه این سردار شهید را کلمه به کلمه بخوانیم تا بدانیم که آن شهید والامقام چه معارفی به نسل‌ها منتقل کرده است، تصریح کرد: با راه و روش مناسب باید راه این شهید والامقام را به یک مکتب تبدیل کرد، چراکه این مجاهد انقلابی یک شخص نبود، بلکه یک مکتب بود و راه این مکتب را باید به جوانان آینده شناساند.

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به دیگر ویژگی‌های شهید سلیمانی، گفت: اخلاص، شجاعت، ایثارگری، دلبستگی به ولایت در وجود این شهید والامقام موج می‌زد و وی نمونه بارز فرد تربیت‌یافته مکتب امام خمینی(ره) بود و خود نیز همیشه به این موضوع می‌بالید که جزو این مکتب است.

انتهای پیام
captcha