مکتب سلیمانی برگرفته از مکتب فاطمی است
کد خبر: 3944881
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹

مکتب سلیمانی برگرفته از مکتب فاطمی است

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) شهرستان قزوین با بیان اینکه مکتب سلیمانی برگرفته از مکتب فاطمی است گفت: این مهم را می‌توان با نگرش به شیوه زندگی شهید و ارتباط ایشان با ولی امر مسلمین جهان پی برد.

شهید سلیمانی ذوب در مکتب حضرت زهرا (س) بود

زین‌العابدین اصلی بیگی، فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، ضمن گرامی داشت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) و سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و یارانش گفت: یکی از شاخصه‌های بارز مکتب حضرت زهرا(س) ولایت‌مداری و دفاع همه جانبه از ولی زمان خود است.

وی افزود: این ولایت‌مداری شئونی دارد که در اولین قدم باید قلب آدمی مزین به نور ولایت گردد و اگر قلب سرشار از محبت به این ارزش الهی شد در زبانش جاری می‌شود و در اعمال رفتار انسان خود را نشان می‌دهد همان‌طور که آن حضرت چه با خواندن خطبه و چه در دفاع میدانی از ولی زمان خود درجه عالی از ولایت‌مداری را به نمایش گذاشتند، تا جایی که جان عزیز خود را در این راه فدا کردند.

اصلی‌بیگی در ادامه گفت: در مکتب سلیمانی که برگرفته از مکتب فاطمی است نیز ارتباط مستقیمی بین ولایت‌مداری و عاقبت‌به‌خیری است، همان‌طور که شهید می‌گوید «والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت به خیری، رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد.» شهید سلیمانی یکی از فرزندان معنوی حضرت صدیقه طاهره(س) و ذوب در مکتب ایشان بودند و این مطلب می‌توان با نگرش به شیوه زندگی شهید سلیمانی و در ارتباط او با ولی امر مسلمین جهان پی برد.

وی در خصوص ارادت سردار سلیمانی به حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: در این بحث همین بس که شهید منزل خود را وقف روضه‌های آن حضرت کرد و برای اینکه نامی از خود نباشد اسمش را بیت الزهرا(س) گذاشت.

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) در پایان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: نباید به شهید سلیمانی به چشم یک فرد نگاه کنیم؛ بلکه به چشم یک مکتب، یک مدرسه و یک دانشگاه درس‌آموز نگاه کنیم.

انتهای پیام
captcha