سردار سلیمانی؛ قاطع برابر دشمنان خاضع برابر دوستان
کد خبر: 3944870
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵

سردار سلیمانی؛ قاطع برابر دشمنان خاضع برابر دوستان

یکی از همرزمان سردار سلیمانی گفت: حاج قاسم در مقابل دشمن سخت و محکم می‌ایستاد و قاطعانه صحبت می‌کرد، اما در مقابل خانواده شهدا به‌گونه‌ای خاضعانه و افتاده رفتار می‌کرد که نمی‌توانستی تصور کنی این مرد همان است که آنطور مقتدرانه در مقابل دشمن ایستاده بود.

شنبه ارسال شود// سردار سلیمانی قاطع در برابر دشمن؛ خاضع در برابر دوستانسردار هاشم آذربایجانی، از همرزمان سردار سلیمانی و فرمانده سابق تیپ ۸۲ صاحب‌الامر (عج)، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، گفت: مکتب سردار سلیمانی برگرفته از مکتب اسلام است، مکتب سردار سلیمانی در واقع معرف برخی از رفتارها و خصوصیت‌های حاج قاسم است که می‌تواند برای جوانان ما الگو باشد.

وی افزود: یک سال از شهادت سردار سلیمانی می‌گذرد اما می‌بینیم که با گذشت زمان حاج قاسم در بین افرادی که نمی‌دانستند این سردار پشت پرده چه اقداماتی انجام داده است، شناخته‌تر می‌شود. امروز مکتب حاج قاسم هدف دشمن را مشخص می‌کند و نشان می‌دهد که دشمن چه اقداماتی انجام داده است؛ راه نجات بشریت در واقع راهی بود که حاج قاسم انتخاب و با استکبار مبارزه کرد.

فرمانده سابق تیپ ۸۲ صاحب‌الامر (عج) اظهار کرد: یک سال از شهادت حاج قاسم می‌گذرد و به مرور زمان همه پی می‌برند که این سردار بزرگوار چه کار بزرگی انجام داد، شهادت حاج قاسم برای نظام برکاتی داشت که به واسطه آن تمام توطئه‌های دشمن علیه نظام جمهوری ایران برچیده شد، حاج قاسم با شهادتش این توطئه‌ها را از بین برد.

وی تأکید کرد: از زمان دفاع مقدس سردار سلیمانی به دنبال شهادت بود و می‌گفت از دوستان شهیدش جا مانده است اما خدا این سردار را برای این روزها نگه‌داشته بود، بعد از یک سال هر روز مکتب حاج قاسم روشن‌تر می‌شود و نقشه‌های پلید دشمن را بر آب می‌کند.

آذربایجانی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی سردار سلیمانی، تصریح کرد: فرماندهان دفاع مقدس اغلب ویژگی‌های یکسانی داشتند اما حاج قاسم ویژگی‌های خاص‌تری داشت، در موقعیت و وضعیتی که افراد مختلف به دنبال جمع‌آوری ثروت هستند عده‌ای مانند حاج قاسم خالصانه برای نظام جنگیدند که کار هرکسی نیست. ولایت‌پذیری محض ویژگی اصلی حاج قاسم بود، وقتی‌که متوجه می‌شد نظر حضرت آقا چیز دیگری است کاری را انجام نمی‌داد یا اگر حضرت آقا اشاره‌ای به انجام یک کاری می‌کرد سردار سلیمانی تا عملیاتی و اجرایی نشدن آن دست از کار نمی‌کشید.

همرزم سردار سلیمانی تأکید کرد: سردار سلیمانی به هیچ حزب و جناحی وابسته نبود و صرفاً برای نظام و برای مردم کار می‌کرد، نه تنها ملت ایران بلکه برای ملت‌های مسلمان جهان تلاش می‌کرد و در کارش فرقی نداشت که مردم سنی، شیعه، کرد، عرب یا سایر اقوام هستند، سردار سلیمانی صرفاً برای ملت تلاش کرد و در نهایت در همین راه به شهادت رسید. سردار ارتباط نزدیکی با نیروی زیردستش داشت و نمی‌توانستی تشخیص بدهی که فرمانده است، در همه شرایط و عملیات و درگیری‌ها شخصاً حضور پیدا می‌کرد و جان بچه‌های مردم را عزیز می‌شمارد، همچنین در شناسایی عملیات قبل از عملیات مطمئن می‌شد که مسیر درست است و امکان موفقیت وجود دارد سپس عملیات را انجام می‌داد.

آذربایجانی تصریح کرد: حاج قاسم در مقابل دشمن سخت و محکم می‌ایستاد و قاطعانه صحبت می‌کرد به‌طوری‌که علناً دشمن را تهدید می‌کرد که من در مقابل شما می‌ایستم، همین مرد قاطع در مقابل خانواده شهدا به‌گونه‌ای خاضعانه و افتاده رفتار می‌کرد که نمی‌توانستی تصور کنی این مرد همان است که به‌صورت مقتدرانه در مقابل دشمن ایستادگی کرده است، سردار سلیمانی درمقابل دشمن سخت و در مقابل خانواده شهدا اخلاص داشت.

وی ادامه داد: سردار نفر اول سختی‌ها و درگیری‌ها بود، در عملیات‌ها اول خود حضور پیدا می‌کرد، عملکرد سردار به‌گونه‌ای بود که در قلب‌ها جای گرفته بود و به‌عنوان سردار دل‌ها معرفی شد چراکه در بین مردم بود و کارهایی که انجام داده است روزبه‌روز نمایان‌تر می‌شود.

فرمانده سابق تیپ ۸۲ صاحب‌الامر (عج) استان قزوین اظهار کرد: نظام ما سردار سلیمانی‌های بسیاری دارد و متکی به فرد نیست، از ابتدای انقلاب تاکنون مسئولان و فرماندهان زیادی به درجه رفیع شهادت رسیدند اما هر فرمانده فردی که تربیت شده خودش است را به یادگار می‌گذارد، فرمانده جدید نیز راه و روش و مسیر فرمانده قبلی را انتخاب و حرکت می‌کند، بعد از شهادت سردار سلیمانی با انتخاب خوب مقام معظم رهبری، جانشین سردار که چندین سال همراه سردار بود و از خلق‌وخو و مأموریت‌های حاج قاسم اطلاع داشت فرماندهی را به عهده گرفت، حاج قاسم را در ظاهر نمی‌بینیم اما در باطن حاج قاسم فرماندهی می‌کند و فرماندهی که انتخاب شده است همان مسیر حاج قاسم را ادامه می‌دهد.

وی تصریح کرد: شهادت سردار سلیمانی یک وحدت، انسجام و همبستگی جهانی به‌ویژه بین ملت‌های مسلمان ایجاد کرد، قبل از شهادت سردار سلیمانی جریانی در لبنان به وجود آمده بود که در جهت اختلاف‌انگیزی بین مسئولان و فرماندهان تلاش می‌کردند، آن‌ها به اسم مبارزه با فساد مردم را به خیابان می‌کشیدند و پشت پرده با هدایت وهابیت موساد و استکبار درگیری و کشت و کشتار ایجاد می‌کردند درحالی‌که پیش از آن در لبنان سابقه نداشت درگیری ایجاد شود چه برسد اینکه افراد کشته شوند.

آذربایجانی در پایان اظهار کرد: در عراق نیز عملاً دولت از لبنان خارج شد و مجلس در حال انحلال بود، به‌واسطه درگیری‌ها و تفرقه‌های عراقی کشت و کشتار و اختلاف‌افکنی ایجاد شده بود، در ایران نیز به بهانه مبارزه با فساد به خیابان‌ها آمدن جریانی که سابقه نداشت این قدر تلفات داشته باشد، دشمن کارش را انجام داد که تفرقه ایجاد و دستاوردهای نظام را زیر سؤال ببرد، در همان دوران بود که شهادت حاج قاسم باعث ایجاد وحدت همبستگی بین مسلمانان شد. با شهادت سردار سلیمانی در بین همه گروه‌ها وحدت ایجاد شد، در ایران نیز همه مردم حتی آن‌هایی که با انقلاب زاویه داشتند در مراسم تشییع سردار حضور داشتند و نشان دادند که شهادت این سردار همانند وجودش سراسر برکت بود.

انتهای پیام
captcha