شهادت حاج قاسم سلیمانی باعث تقویت اسلام و انقلاب شد
کد خبر: 3944869
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸

شهادت حاج قاسم سلیمانی باعث تقویت اسلام و انقلاب شد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه شهادت سردار قاسم سلیمانی همانند حیات و زندگی ایشان با برکت بود و باعث تقویت اسلام و انقلاب شد، بیان کرد: در تشییع پیکر این بزرگوار نیز پس از تشییع پیکر امام راحل، شاهد حضور باشکوه مردم در چنین رویدادی بودیم.

شهادت حاج قاسم سلیمانی باعث تقویت اسلام و انقلاب شدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، بعدازظهر روز گذشته، 12 دی‌، در مراسم توزیع بسته‌های معیشتی آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم(ع) و سید حذیفه(ع) تبریز با بیان اینکه شهادت سردار قاسم سلیمانی همانند حیات و زندگی ایشان با برکت بود و باعث تقویت اسلام و انقلاب شد، گفت: تشییع پیکر پاک این بزرگوار نیز پس از تشییع پیکر امام (ره)، شاهد حضور باشکوه مردم در چنین رویدادی بودیم.

وی با اشاره به رشادت‌ها و دلاوری‌های شهید قاسم سلیمانی در زمان حیات، افزود: ایشان در زمان حیات، به جریان مقاومت در منطقه در مقابله با رژیم صهیونیستی کمک می‌کرد و اقدامات شایسته‌ای برای دفاع از اسلام و شیعه در منطقه انجام داد.

آل‌هاشم، با اشاره به مناسبت‌های دی‌ماه، افزود: روز هجدهم دی، سالروز عملیات غرورآفرین سپاه اسلام در ارتباط با حمله موشکی به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در عراق است، که نیروهای سپاه توانستند این پایگاه بزرگ را با قدرت و سرعتی بی‌نظیر، پس از شهادت سردار سلیمانی، با خاک یکسان کنند؛ این اقدام، کار بزرگ و دقیقی بود که باعث ترس دشمن و عدم حمله متقابل از سوی آنان شد.

امام جمعه تبریز، با اشاره به فرا رسیدن چهلمین روز شهادت شهید محسن فخری زاده، اظهار کرد: روز ۱۷ دی‌ نیز سالروز صدور دستور رضاخان مبنی بر کشف حجاب اجباری در سال ۱۳۱۴ است؛ البته با وجود این‌که محمدرضا شاه پس از به قدرت رسیدن، اجبار را از این قانون برداشت اما باز هم بر مبنای فرهنگ همان قانون و غرب زدگی حرکت کرد.

وی افزود: هم‌چنین ۱۷ دی، مصادف با صدور مقاله ننگین روزنامه اطلاعات از سوی رشیدی مطلق در سال ۱۳۵۶ است که محتوایی علیه امام(ره) و قصد اهانت به ایشان را داشت؛ در روز ۱۹ دی نیز مردم با بصیرت قم، برای اعتراض به این مقاله، علیه رژیم ستم شاهی قیام کردند و سپس در روز چهلم این قیام، مردم با بصیرت تبریز دست به اعتراض و قیام زدند.

آل‌هاشم، با بیان این‌که هر یک از این مناسبت‌ها نیازمند ساعت‌ها تحلیل و تفکر است، ادامه داد: دی ماه، دوره‌ای حساس در تاریخ کشور محسوب می‌شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به وضعیت کرونایی کشور، اظهار کرد: با توجه به روند کاهشی بیماری کرونا در روزهای اخیر، بسیار خوشحال هستیم و امیدواریم که شاهد رفع کلی این عارضه در دنیا باشیم؛ واکسن کرونایی هم که از طریق ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تهیه می‌شود، اقدامی بسیار ارزشمند است که جای تشکر دارد.

وی افزود: این ستاد همواره و در تمامی عرصه‌ها از سیل و زلزله گرفته تا آتش سوزی جنگل‌ها پیش قدم بوده و به مردم کمک‌ کرده است و شاهد کمک‌های بی‌منت از سوی این‌ نهاد هستیم.

 آل‌هاشم گفت: از ابتدای گسترش بیماری کرونا در کشور نیز با تشکیل ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت، پویش‌های متفاوتی برای یاری‌رسانی و دستگیری از نیازمندان راه‌اندازی شده و تمامی نهادها دست به دست هم دادند تا به مردم نیازمند کمک کنند؛ دولت توانایی رسیدگی به وضعیت همه اقشار ضعیف جامعه را در وضعیت کرونایی ندارد و اگر این کمک‌ها و دستگیری‌ها نبود با مشکل مواجه می‌شدیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، افزود: در گذشته نیز دستگیری و کمک به همسایگان و اقوام نیازمند رواج داشت که اکنون نیز باید این فرهنگ در جامعه جاری شود و هر کسی به نزدیکان نیازمند خود کمک کند.

انتهای پیام
captcha