شهادت سردار سلیمانی موجب همراهی بیشتر جوانان با انقلاب اسلامی شد
کد خبر: 3944866
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶

شهادت سردار سلیمانی موجب همراهی بیشتر جوانان با انقلاب اسلامی شد

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: شهادت سردار سلیمانی موجب شد تا جوانان بیش از گذشته با نظام و انقلاب همراه شوند و این امر تأثیر چشمگیری در امیدواری بیشتر به آینده کشور را نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی، امام جمعه موقت شهرکرد، در گفت‌و‌گو با ایکنا، اظهار کرد: سردار شهید سلیمانی از ابتدا در تربیت دینی و اسلامی رشد پیدا کرد و اندیشه و فکرش با آداب و سنن اسلامی شکل گرفت.

وی افزود: مشی و منش ایشان در زندگی، نشان دهنده این است که علاوه بر ژنرال و مقام عالی رتبه نظامی بودن، در عین حال فردی متواضع، مردمی، اهل بخشش و خیرخواهی و نمونه بارز یک مؤمن و مسلمان معتدل و جامع بود، به این معنا که سردار سلیمانی نمونه‌ای بارز از غیرت و مردانگی مجاهدان راه خدا در مقابل دشمنان محسوب می‌شد.

فاطمی گفت: مردی مخلص و بی ریا که کارهای بسیاری را انجام داد، به طوری که تنها اندکی از آن‌ها آشکار شد و بسیاری از آن‌ها در دل تاریخ مدفون ماند. آنچه درباره این شهید بیان می‌شود، گوشه‌ای از وجود تربیت شده و متدین در راستای حقیقت و واقعیت را به ما نشان می‌دهد.

امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در مورد اینکه سردار سلیمانی یک مکتب است، تصریح کرد: این فرموده رهبری به معنای آن است که سردار شهید، یک خط مش، اندیشه و سلیقه است، بنابراین باید اندیشه ایشان ترویج و تبلیغ شود تا همه مردم از این مسلک پیروی و در این راستا گام بردارند.

وی اخلاص، اطاعت از رهبری، مردمی بودن و بصیرت را از ویژگی‌های بارز سردار شهید برشمرد و یادآور شد: مکتب حاج قاسم سراسر ایثار و شهادت است که این شهید بزرگوار با فداکاری و ایثارگری خود هدیه بزرگی را برای مسلمانان بر جای گذاشت.

فاطمی با اشاره به اینکه الگوبرداری از روش خوبان در قرآن کریم نیز بیان شده است، تصریح کرد: اگر بخواهیم امثال افرادی مانند سردار شهید سلیمانی در جامعه داشته باشیم باید به نحو شایسته این شخصیت بزرگ را به جامعه بشناسانیم که مردم از چنین شخصیت‌هایی بنا به ویژگی‌های خاص از آن‌ها الگو بگیرند، از طرفی مردم و به ویژه جوانان با توجه به بی ریا بودن، خیرخواهی و خدمتگزاری و تبعیت از رهبری به روش و منش این شهید، اقتدا کنند، زیرا انسان‌ها فطرتاً به دنبال الگوی عملی هستند.

امام جمعه موقت شهرکرد، گفت: داعش و همفکران آن‌ها که غده سرطانی دنیا بودند و قصد آن‌ها، تهدید اسلام بود، با وجود چنین شخصیت بزرگ و بنا به فرمان مقام معظم رهبری، توانست داعش را نابود کند که این امر موجب شد سردار سلیمانی به عنوان شخصیت جهانی و منطقه‌ای مطرح شود.

رئیس حوزه علمیه امامیه، بیان کرد: خوشبختانه در طی یک سال گذشته به‌ واسطه خدمات ارزنده این شهید گرانقدر، هیچ خطری کشور را تهدید نکرد و تمامی امور کنترل شد، از طرفی بعد از شهادت سردار سلیمانی، ایستادگی و مقاومت در میان مردم بیش از پیش زنده شد.

وی ادامه داد: امروز شاهد همدلی، وحدت و اقتدار خاصی در کشور هستیم و این وحدت، همدلی و اقتدار کشور مرهون خون پاک شهیدانی همچون سردار سلیمانی است.

فاطمی با اشاره به اینکه جریان مقاومت جریانی توانمند و مستحکم در منطقه است که در راستای اهداف خود تلاش می‌کند، بیان کرد: برای همیشه راه شهید سلیمانی در مسیر اهداف جبهه مقاومت ادامه دارد و انقلاب اسلامی قوی‌تر از گذشته به مسیر خود ادامه خواهد داد. صحبت‌ها و نصایح ایشان تأکید بر تقوا، اخلاص، عبودیت و بندگی بود که وجود چنین ویژگی‌هایی انسان را به اوج کمال می‌رساند.

وی ادامه داد: هر فردی برای اینکه سرباز امام زمان شده و به یک منتظر واقعی تبدیل شود باید نخست از خود شناخت کافی داشته باشد و به جایگاه خود توجه کند، به این معنا که باید به جای حرف به عمل خود توجه کند چه بسا این ویژگی در وجود سردار سلیمانی نمایان بود، به طوری که در هر اجتماعی حضور پیدا می‌کرد و با عمل، از خود یادگاری‌هایی به ارمغان می‌گذاشت.

امام جمعه موقت شهرکرد، بیان کرد: شهادت سردار سلیمانی موجب شد تا جوانان بیش از گذشته با نظام و انقلاب همراه شوند و این امر تأثیر چشمگیری در امیدواری بیشتر به آینده کشور را نشان می‌دهد.

انتهای پیام
captcha