حاج قاسم با سپردن خود به ولی زمان، مکتب شد
کد خبر: 3944864
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
حجت‌الاسلام طائب:

حاج قاسم با سپردن خود به ولی زمان، مکتب شد

حجت‌الاسلام طائب با بیان اینکه حاج قاسم با خردکردن شیطان درونش و سپردن خود به ولی زمان تبدیل به انسانی جامع و در نتیجه یک مکتب شد، گفت: همان‌طور که شهادت امام حسین(ع) مسیر اسلام را باز کرد، قطعاً شهادت حاج قاسم نیز مسیر و جریان مقاومت را قوی‌تر کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی طائب، فرمانده قرارگاه راهبردی عمار، در حاشیه مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در بندرعباس، به خبرنگار ایکنا از هرمزگان، گفت: مکتب حاج قاسم، همان مکتب اسلام ناب است که حضرت امام(ره) به دنبال احیای آن بود چراکه مکتب ناب اسلام، انسان‌ها را جامع بار می‌آورد.

وی افزود: انسان در عین حالی که یک نفر است اما می‌تواند در ابعاد مختلف اثرگذار باشد. وقتی فردی خوب تربیت نشود، یک بعدی یا دو بعدی می‌شود اما اگر خوب تربیت شود و دل به تربیت بدهد، دارای ابعاد مختلفی می‌شود و در اقتصاد، سیاست، میدان نبرد و در همه ابعاد بهترین خواهد بود. مهم این است که چگونه می‌شود انسان این‌گونه باشد و این امر ممکن نمی‌شود مگر اینکه  فرد، خود را تربیت کند و شیطان درون را که برای انسان یک شخصیت کاذب درست می‌کند و نمی‌گذارد تربیت بگیرد، از بین ببرد.

فرمانده قرارگاه راهبردی عمار تصریح کرد: حاج قاسم از معدود افرادی بود که توانست شیطان درون خود را از بین ببرد و برای اینکه از ولی زمانش به خوبی درس بگیرد، آماده شود. مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، ولی زمان ما و جامع است، یعنی اقتصاددان، سیاستمدار، نظامی، فرهنگی، جامعه‌شناس و همه به فهم بالای او شهادت می‌دهند. چراکه آن دیو درون را خرد کردند و خود را به خوبی در اختیار مکتب الهی، امام(ره) و اساتید قرار دادند.

طائب ادامه داد:  شهید سلیمانی آنچه من الله باید از طریق اهل‌بیت(ع) گرفت، را آموخت و تجلی یک انسان جامع شد. مقام معظم رهبری حوزه رفته و درس خوانده‌اند، حضرت عباس(ع) فرزند علی بن ابی‌طالب(ع) بودند، اما حاج قاسم نه حوزه رفته، نه فرزند امام است و نه خود امام است اما تبدیل به فردی جامع شده است. پس می‌شود و می‌توان حوزه نرفت، اما خود را در اختیار ولی قرار داد. شیطان درون را خرد کرد، خود را از خود تخلیه کرد، به دروسی که باید، متجلی و تبدیل به انسانی جامع شد. خداوند نیز در این عالم از انسان‌ها خواسته که جامع شوند و این‌گونه است که حاج قاسم، تبدیل به یک مکتب شد.

شهادت حاج قاسم بر استحکام جریان مقاومت افزود

وی در ادامه در خصوص جریان مقاومت بعد از شهادت سردار سلیمانی، اظهار کرد: حاج قاسم در ریلی حرکت کرد که حضرت امام(ره) پایه گذاشت، شهدا میخکوبی‌اش کردند و مقام معظم رهبری ادامه‌اش دادند. این ریل آن‌قدر مستحکم است که شهادت حاج قاسم بر استحکامش افزود و این‌گونه نبود که شهادتش انفجاری باشد و ریل را قطع کند و قطار مقاومت بایستد. بنابراین همان‌طور که شهادت امام حسین(ع) مسیر اسلام را باز کرد، قطعاً شهادت حاج قاسم نیز مسیر و جریان مقاومت را قوی‌تر کرده است.

فرمانده قرارگاه راهبردی عمار بیان کرد:  شهادت ضرر نیست، ما فرد را از دست می‌دهیم اما خط او تقویت بیشتری پیدا می‌کند، امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: «بَقِيَّةُ السَّيْفِ أَبْقَى عَدَداً وَ أَكْثَرُ وَلَداً». نبردی در راه خدا اتفاق افتاده و ظاهراً دو شهید داده‌ایم اما بعد از نبرد، هم جمعیت حق و هم ماندگاری‌اش بیشتر می‌شود.

انتهای پیام
captcha