شهید سلیمانی نمونه بارز تربیت‌یافته مکتب اسلام و اهل‌بیت(ع) بود
کد خبر: 3944856
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲

شهید سلیمانی نمونه بارز تربیت‌یافته مکتب اسلام و اهل‌بیت(ع) بود

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان زنجان گفت: شهید سلیمانی نمونه بارز تربیت‌یافته مکتب اسلام و اهل‌بیت(ع) بود و جزو شاگردان طراز اول امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری محسوب می‌شود.

حاج قاسم سلیمانی مردی با قدرت بسیج‌کنندگی ادیان و اقوام مختلفحجت‌الاسلام حسن بیگدلی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، در مورد ابعاد شخصیتی و سلوک فکری سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: شهید سلیمانی نمونه بارز تربیت‌یافته مکتب اسلام و اهل‌بیت(ع) بود و جزو شاگردان طراز اول امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دین اسلام با کسانی که قدمی برای حربه و جنگ برنداشتند توصیه به برخورد با ملاطفت و مهربانی دارد و در کشور ما هم همه ادیان و مذاهب و اهل کتاب در امنیت زندگی می‌کنند و با آسایش نیازها و معیشت خود را برطرف می‌کنند و اعتقادات و آداب دینی خود را پی‌ می‌گیرند، ابراز کرد: شهید سردار سلیمانی پرورش یافته مکتب اسلام و قرآن بود که فعالیت‌های او انحصار به تشیع نداشت و همه مذاهب و ادیان را برای مبارزه با ظلم گرد هم جمع کرده بود.

این مسئول قدرت بسیج‌شوندگی و بسیج‌کنندگی را از ویژگی‌های بارز سردار سلیمانی برشمرد و گفت: حاج قاسم از ادیان مختلف از جمله مسیحیت، یهود، اهل تشیع و اهل سنت را بسیج کرده بود و از ظرفیت همه آن‌ها برای مبارزه با ظلم و ستم، تفکر داعشی، تقویت جبهه مقاومت، برجسته ساختن اندیشه حق و حقیقت و حرکت‌های آزادی‌خواهانه استفاده کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان زنجان افزود: این سردار سرافراز توانست کشورهای تاثیرگذار از جمله دولت روسیه را برای مبارزه با داعش بسیج کند و درست است که این کشورها هم به منافع خود دست یافتند اما این حرکت‌ها نشان داد جهان اسلام به مرکزیت جبهه مقاومت در برابر صهیونیسم ایستاد و هیمنه قدرت‌های استکباری را درهم شکست.

وی تصریح کرد: شهید سلیمانی با استفاده از همه ظرفیت‌های معنوی، حقوق بشری و جایگاه والای انسانی قدرت اسلام را به نمایش گذاشت و با کمترین هزینه که سالانه کمتر از یک میلیارد دلار بود، توانست در مقابل حرکت‌ها و توطئه‌های شوم دشمنان با هزینه‌های 8 تریلیون دلاری ترامپ و کشورهای مرتجع منطقه بایستد.

بیگدلی یادآور شد: این تفکر شهید سلیمانی بود که توانست از انسان‌های به ظاهر کنارافتاده، مبارزانی تربیت کند که اسلحه به دست بگیرند و در مقابل تفکر نادرست و ارتجاعی داعشی بایستند و با ایثارگری و شجاعت خود نیروهایی را بسیج کند که حرف اول را در منطقه غرب آسیا بزنند.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی نه قوم‌گرا بود و نه مذهب صرف را دنبال می‌کرد بلکه حقیقت والایی را که اهل‌بیت(ع) در مسیر توحید و یکتاپرستی به آن تأکید داشتند را می‌دید، ابراز کرد: هر فرد یا گروهی افکار و عقاید خود را دنبال می‌کند اما مبارزه با ظلم و حمایت از مظلومان در همه ادیان الهی و دیدگاه انسانی وجود دارد و انسان اگر انسان باشد، از مظلوم حمایت می‌کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان زنجان به مدت همکاری با تیم حاج قاسم سلیمانی اشاره و تصریح کرد: در مدتی که در محضر شهید سلیمانی بودم متوجه شدم او کسی بود که منافع شخصی خود را نادیده گرفت و فقط به خدمت و جهاد می‌اندیشید و خدمت را اولویت اصلی خود قرار داده بود. حتی 41 سال از خانه و خانواده گذشت تا امنیت و آسایش را برای همه خانواده‌ها فراهم کند.

بیگدلی در پایان اظهار کرد: شهید سلیمانی روزها بیش از 17 ساعت حتی 20 ساعت کار می‌کرد و مدام در حال برنامه‌ریزی، شناخت دشمن، شناساندن دشمن و آماده کردن نیروها و در میدان عمل بود. مردم هم پس از شهادت او اثبات کردند قدردان کسانی هستند که صادقانه خدمت می‌کنند هرچند این خادمان صادق در گمنامی زندگی و خدمت کنند و در کشور دیگر به شهادت برسند.

انتهای پیام
captcha