حضور ۳۰ هزار نیروی بسیجی خراسان‌رضوی در طرح «شهید سلیمانی»
کد خبر: 3944746
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸

حضور ۳۰ هزار نیروی بسیجی خراسان‌رضوی در طرح «شهید سلیمانی»

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی از فعالیت ۳۰ هزار نیروی بسیجی در ۲۶۰۰ مسجد در سطح استان برای اجرای طرح «حاج قاسم سلیمانی» خبر داد.

رسالی جمعه///ا30هزار نفر نیروی بسیجی خراسان‌رضوی در طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی»به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محسن ذاکریان، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی، روز گذشته 11 دی‌، در آیین اهدای 120 بسته معیشتی در قالب طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» که در محل مسجد عاشورا شهر قوچان برگزار شد، اظهار کرد: خراسان رضوی در اجرای طرح شهید سلیمانی در کشور پیشتاز بوده و به‌عنوان نخستین استان آغاز کننده این طرح بود.

وی با اشاره به آغاز طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» از بیستم آبان‌ماه، تصریح کرد: امروز که تقریباً بیش از ۵۰ روز از آغاز طرح می‌گذرد، ما با افتخار شاهد پیامدهایی در حوزه کنترل بیماری هستیم.

ذاکریان ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا از اول اسفندماه سال گذشته تاکنون در اوج بیماری روزانه حدود ۴۲۰ نفر به دلیل ابتلای به ویروس در بیمارستان بستری می‌شدند و روزانه حدود ۵۷ فوتی مثبت در استان داشتیم، اما اکنون این میزان کاهش‌یافته و تعداد بیمار بستری روزانه در استان به ۱۲۰ تا ۱۳۰ بستری روزانه و تعداد درگذشتگان به کمتر از ۱۰ مورد رسیده است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی از فعالیت 30 هزار نفر نیروی بسیجی در 2600 مسجد در سطح استان، در اجرای طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» خبر داد و تصریح کرد: یکی از اختصاصات این طرح مسجد محور بودن آن است و به لطف خدا و به همت همه نیروهای بسیجی، شاهد کاهش آمار مبتلایان بوده‌ایم.

وی بیان کرد: همه تلاش حاج قاسم حفظ امنیت، حفظ جان، ناموس و حریم این ملت بود و این طرح هم که مزین به نام حاج قاسم عزیز شده است، امروز در حفظ جان مردم توفیق داشته است و برای همه افرادی که نقشی در آن داشته‌اند، منجر به‌افتخار است.

غربالگری کرونا برای 61 هزار نفر در قوچان

فرشید فتحی‎مقدم، رئیس شبکه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان قوچان نیز، با اشاره به عملکرد مثبت همکاری با بسیج در ریشه‌کنی فلج اطفال در کشور، بیان کرد: اجرای طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» در ادامه طرح «مسجد، سنگر، سلامت» است که با کمک بسیج برای قطع زنجیره انتقالی کرونا برنامه‌ریزی‌شده است که در کنار حمایت از خانواده‌ها و نظارت برای اماکن با گستردگی بیشتری تحت عنوان طرح حاج قاسم سلیمانی اجرایی شد.

وی با اشاره به غربالگری 61 هزار نفر در شهرستان قوچان، گفت: در راستای اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی تاکنون 477 نفر مشکوک به ابتلای کرونا از سوی نیروهای بسیج شناسایی‌شده و به مراکز کرونا ارجاع داده‌شده‌اند.

فتحی‌مقدم در ادامه از تقسیم شهرستان قوچان به 9 ناحیه با همکاری بسیج خبر داد و افزود: 24 تیم مراقبتی، 15 تیم نظارتی و 15 تیم حمایتی در قالب کمیته نظارت، حمایت و ره‌گیری بیمار ایجادشده است که گروه‌های نظارتی به دودسته نیروهای بسیجی و نیروهای داوطلب جمعیت هلال‌احمر تقسیم‌شده و براساس چک‌لیست‌های ارائه‌شده بر کار اماکن و اصناف نظارت می‌کنند.

رئیس شبکه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان قوچان از تخصیص 600 کیت تست سریع از طرف دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای انجام تست‌های سریع ویژه اطرافیان بیمار با درصد وقوع 18.7 به شهرستان قوچان خبر داد و افزود: از این تعداد 205 کیت در مراکز منتخب، 105 کیت در مراکز روستایی و 235 کیت در طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» مورداستفاده قرار می‌گیرد، همچنین تاکنون 202 مورد تست PCR در قوچان انجام‌شده که از این میان 86 مورد مثبت گزارش‌ شده‌ است.

انتهای پیام
captcha