تدبر؛ لازمه شناخت صحیح / تفكر شهید سلیمانی عالم‌گیر شد
کد خبر: 3944704
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳

تدبر؛ لازمه شناخت صحیح / تفكر شهید سلیمانی عالم‌گیر شد

دبیر جامعه روحانیت شیراز با بیان اینكه یكی از مواردی كه در قرآن كریم و روایات اسلامی بسیار بدان تأكید شده بحث تفكر و تدبر است، گفت: تفكر راه صحیح شناخت عنصر شهادت است و انسان را به آن مسیری حقیقی كه خداوند متعال ما را خلق كرده است، هدایت می‌كند.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، دبیر جامعه روحانیت شیراز امروز، 11 دی‌ماه در مراسم اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و پنجمین سالگرد شهادت اولین شهید مدافع حرم قوم قشقایی، مهرداد قاجاری كه در تپه نورالشهدای شهرك بهارستان شیراز برگزار شد، با یادآوری آیاتی از قرآن كریم گفت: یكی از مواردی كه در قرآن كریم و روایات اسلامی بسیار بدان تأكید شده بحث تفكر و تدبر است و خداوند بارها در قرآن كریم از بندگان خود خواسته است كه تفكر و تدبر كنند زیرا تفكر راه صحیح شناخت عنصر شهادت است و انسان را به آن مسیری حقیقی كه خداوند متعال ما را خلق كرده است، هدایت می‌كند.

رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) با بیان اینكه تفكر انسان را به آنجا می‌رساند كه می‌تواند درست تشخیص دهد،‌ گفت: مشكل انسان‌ها در عدم تشخیص است یعنی نمی‌توانیم درست تشخیص دهیم و در صورت تشخیص نادرست هم انسان مسیر باطل را طی می‌كند در صورتی كه اگر تفكر و تدبر باشد انسان می‌تواند به درستی تشخیص دهد و همان مسیری را انتخاب كند كه رضایت خداوند در آن قرار دارد.

وی ادامه داد: وقتی انسان درست انتخاب كرد، اتصال حقیقی به خداوند هم اتفاق می‌افتد و حقیقت وجودی انسان نمود پیدا می‌كند و مشخص می‌شود كه این انسان می‌تواند در كجا سیر كند ولی وقتی تفكر نباشد انسان نمی‌تواند درست تشخیص دهد و در مسیر باطل قرار می‌گیرد و زر و زیور دنیا او را قفل می‌كند.

طاهری یادآور شد: در اكثر امامزادگان واجب‌التعظیم شیراز خصوصاً آن امامزادگانی كه دارای گنبد هستند، گنبد دقیقاً بالای سر مزار امامزاده نیست و معمولاً در قسمت دیگری قرار دارد و در تاریخ هم آمده است كه مردم آنقدر با خاندان عصمت و طهارت در شیراز نزدیك بودند كه بعد از شهادت یا مرگشان آن‌ها را برای تبرك در خانه‌های خود دفن می‌كردند و بعد از آن خانه‌های دیگر در اطراف آن خانه می‌ساختند.

وی چنین قضیه‌ای را برای مزارهای شهدا هم صادق دانست و افزود: مزار شهدای گمنامی كه در مكان‌های مختلف شهر دفن شده‌اند، در واقع نقطه محوری تمام فعالیت‌های هر منطقه شده‌اند.

طاهری، زنده بودن و حیات شهرها و مناطق را به وجود شهدایی دانست كه در آنجا پرورش یافته یا حتی دفن شده‌اند و سپس ادامه داد: برای اینكه بتوانیم شهدا را درك كنیم باید از جنس آن‌ها باشیم و شهدا هم همگی اهل تفكر بودند كه توانستند راه درست را انتخاب كنند.

دبیر جامعه روحانیت شیراز گفت: در كشور و انقلابمان افرادی بودند كه در اوایل انقلاب فدایی‌تر از آن‌ها در ظاهر كسی نبود اما به دلیل اینكه تفكر و تشخیص درستی نداشتند در سرازیری‌ها سقوط كردند و این مسئله را در دوران فتنه و حتی در قضیه دفاع از حرم‌ها مشاهده كردیم كه چه سخن‌هایی نگفتند و چه دروغ‌هایی كه نسبت ندادند اما امروز كاملاً مشخص شد كه مدافعان حرم و در رأس آن‌ها شهید قاسم سلیمانی نه تنها اسلام و جهان اسلام بلكه دنیا را از وحشی‌گری و جنایت نجات دادند.

وی ادامه داد: امروز عكس‌های بزرگ شهید سلیمانی را در كشورهای مختلف نصب می‌كنند حتی در كشورهای اروپایی زیرا آنان متوجه شدند كه اگر شهید سلیمانی و یارانش نبودند، معلوم نبود در كشورهای آنان هم امروز چه می‌گذشت؛ كسانی كه داعش را ساختند و از آن حمایت كردند نمی‌دانستند كه داعش هم مانند طالبان و القاعده قاتل جان خودشان می‌شود.

طاهری اظهار كرد: ترامپ قمارباز گمان كرد كه شهید سلیمانی را از مسلمانان و دنیا گرفته است اما به این فكر نكرد كه افكار او بعد از شهادتش چنان عالم‌گیر خواهد شد كه یارانی نه تنها در ایران اسلامی و جهان اسلام بلكه در جهان بشریت خواهد داشت و اینان ریشه استكبار و اسرائیل را به‌زودی خواهند زد.

رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز در ادامه سخنان خود باز هم بر بصیرت‌افزایی و آگاهی تأكید كرد و گفت: قطعاً‌ فتنه‌های سخت‌تری در آینده خواهیم داشت زیرا همیشه مسیر ولایت و اهل بیت(ع) مسیر سختی بوده‌اند اما ما باید مانند مدافعان حرم سطح آگاهی و هوشیاری خود را بالا ببریم.

وی در پایان یاد شهید ابومهدی المهندس را نیز گرامی داشت و گفت: شهید ابومهدی مقلد رهبر معظم انقلاب بوده است و به امر ایشان در مسیر مقاومت قدم برداشته و همواره در كنار شهید سلیمانی قرار داشت لذا امروز باید هركجا نامی از شهید سلیمانی آوردیم نام این شهید سعید را هم ببریم و یادش را گرامی داریم.

انتهای پیام
captcha