چمران‌ها و سلیمانی‌ها، تضرع، تدین و عرفان در میدان جنگ داشتند
کد خبر: 3944625
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹

چمران‌ها و سلیمانی‌ها، تضرع، تدین و عرفان در میدان جنگ داشتند

نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار با قاری بین‌المللی قرآن گفت: مکتب ائمه(ع)، امام(ره) و سلیمانی‌ها، آن عظمت معنوی و تدین و تشرع و پایبندی را در متن انقلاب و سیاست داشتند و چمران‌ها و سلیمانی‌ها عارف در میدان جنگ بودند.

چمران‌ها و سلیمانی‌ها، تضرع، تدین و عرفان در میدان جنگ داشتندبه گزارش ایکنا از مازندران آیت‌الله محمّدباقر لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران عصر دیروز دهم دی‌ماه در دیدار با احمد ابوالقاسمی قاری بین‌المللی و مدیرسابق رادیو قرآن، گفت: قرآن و عترت تنها راه‌کار مبارزه فتنه‌ها است و این دو از یکدیگر جدا نیستند و تا کنون نیز خداوند به برکت ثقلین این انقلاب و این مملکت را از فتنه‌های فراوان که هر کدامشان دولت و مملکت را از پای درمی‌آورد، نجات داد.
وی با بیان اینکه تست واکسیناسیون انسانی کرونا در ایران، تحیر دنیا را برانگیخت، افزود: دانشمندان ایرانی با راه‌کار‌های علمی به نتیجه رسیدند و کمک‌های الهی نیز همراه ما بوده چرا وقتی با خدا باشیم خدا هم با ماست.
لائینی تصریح کرد: وقتی مقام معظم رهبری می‌فرماید به آینده این مملکت کاملاً امیدوار و خوش بین هستم بر اساس همین محاسبات و عنایت‌های الهی با حرکات قرآنی و اهل بیتی است که فرا محاسبات است.
وی با بیان اینکه خداوند سنت‌های من حیث لا یحتسب دارد، افزود: گاهی ما با حساب کتاب مادی خود در برخی موضوعات، ناامید می‌شویم، اما وقتی راه جهاد اخلاص و معنویت را درست برویم خداوند خود اعلم است و راهی را از جایی که فکرش را نمی‌کنیم برای ما می‌گشاید لذا ما باید بندگی کنیم و او خود خدایی را می‌داند.
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه درس‌ مکتب سلیمانی‌ها همین معنویت و عرفان در میدان جهاد بود، اظهار کرد: در گذشته اینگونه برداشت می‌شد که معنویت و عرفان را باید در کنج حجره‌ها جستجو کرد و نباید وارد اجتماع شد اما مکتب اهل‌بیت عرفان را در متن سیاست نیز جستجو می‌کند و حضرت فاطمه زهرا(س) کانون معنویت و عرفان، اما در کورانه دفاع از ولایت در مقابله با ظالمان از جانشان می‌گذرد.
وی افزود: مکتب ائمه(ع)، امام(ره) و سلیمانی‌ها، آن عظمت معنوی و تدین و تشرع و پایبندی را در متن انقلاب و سیاست داشتند و چمران‌ها و سلیمانی‌ها عارف در میدان جنگ بودند.

لائینی گفت: اکنون فضای مجازی و تبلیغات دشمن، فضای مجازی و حقیقی را مسموم و مقداری اعتقادات را سست کرده و برخی خرافه گویی‌ها بدبینی را نسبت به مبانی اعتقادی ایجاد کرده است.

وی افزود: در کنار دارو درمان و راه‌های علمی برای برونرفت از بیماری و مشکلات باید به استقبال منتظر رفت و به نام قرآن مردم را جمع کرد و برنامه قرآنی راه اندازی شود و این اقدام خوبی است.
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: کاروان قرآنی انقلاب در راستای امنیت جامعه است و شنیدن قرآن و به استغفار کشاندن مردم، تقویت معنویت و اعتقادات و تلاش برای ترک گناه بهترین خدمت به مردم است.
وی افزود: امیدواریم که در این چهله انقلاب که مشعل گردانی قرآنی رخ می‌دهد و کاروان قرانی در استان‌های مختلف دارید قرآن را کمی از مهجوریت خارج کند امیدواریم تیم پزشکی شما به جسم‌ها و برنامه قرآنی شما به قلب‌ها و در کل کاروان شما هر دو پیام سلامت را داشته باشد.

انتهای پیام
captcha