مراسم بزرگداشت سردار دل‌ها در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد
کد خبر: 3944612
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵

مراسم بزرگداشت سردار دل‌ها در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد

مراسم بزرگداشت سردار دل‌ها و مدافع حرم اهل‌البیت روز گذشته، دهم دی در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد.

ارسال// برگزاری مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، مراسم بزرگداشت سردار دل‌ها و مدافع حرم اهل‌البیت با پیام صوتی و تصویری آیت‌الله فاضل‌لنکرانی روز گذشته، دهم دی در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد.

فضای مراسم بزرگداشت سردار دل‌ها با تلاوت قرآن کریم عطرآگین، سپس بخشی از سخنان سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در رثای مالک‌اشتر و سنگینی فقدان و شهادت ایشان برای امیرالمؤمنین  پخش شد.

مراسم با مرثیه‌سرایی حاج عباس حیدرزاده ادامه پیدا کرد و سپس پیام صوتی و تصویری آیت‌الله فاضل‌لنکرانی پیرامون شخصیت و مقام والای سردار سلیمانی برای حاضران پخش گردید.

وی در فرازی از سخنان خود سردار سلیمانی را مولود حقیقت انقلاب و از برکات نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: واقعاً باید سبک زندگی و تمام کارهای این شهید بزرگوار را سرمشق خودمان و آیندگان قرار دهیم. سردار سلیمانی مکتب امام حسین(ع) را بسیار خوب شناخته بود؛ همه کارها و اقدامات حاج قاسم رنگ و بوی خدایی داشت و نفسانیات در او راهی نداشت.

وی افزود: دشمن خیال می‌کرد با ترور شهید سلیمانی راه و منش او فراموش می‌شود، اما مردم در تشییع وی و شهید ابومهدی نشان دادند که راه و یادشان بیشتر از گذشته با ملت‌ها است. حرکت و مقاومت سردار سلیمانی برگرفته از مکتب امام حسین(ع) بود و یکی از دلایل موفقیت شهید سلیمانی شناخت دقیق از مکتب حسینی و توسل به اهل بیت(ع) بود.

در انتهای مراسم نیز حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمدحسین انصاری‌اراکی از یاران دیرین و گرانقدر سپهبد سهپبد حاج قاسم سلیمانی به ارائه سخن پرداخت و گفت: سردار معجزه‌ای تکرار نشدنی است و کاریزمای حاج قاسم حلال بسیاری از مشکلات بود.

وی افزود: حاج قاسم مشکلات را قبل از تحقق داعش پیش‌بینی کرده و حرکت داعش را قبل از آنکه به وقوع بپیوندد به مقام معظم رهبری گوشزد کرد. همچنین ارتباط ویژه‌ای با حضرت آیت‌الله سیستانی داشته و مورد علاقه ویژه ایشان بودند. برنامه و اهداف او بر اساس درایت و منطبق بر نظرات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای بود و باید نقش و جایگاه شیعه به عنوان قدرتی بزرگ و در طراز جهانی را محقق می‌کرد؛ سردار سلیمانی جبهه وسیع مقاومت را مدد می‌رساند و در عراق فعالیت علنی داشت و تمامی گروه‌های مقاومت را رهبری می‌کرد.

انصاری با تجلیل از خدمات فراوان و درخشش حوزه علمیه قم افزود: هرچند که پرورش یافته حوزه نجف هستم اما به جهت ظلم‌ بی‌شمار حزب بعث امروزه بین حوزه قم و نجف فاصله بسیاری وجود داشته و آرزو می‌کنیم حوزه نجف هم به جایگاه رفیع سابق خود باز گردد.

وی فتوای جهاد آیت‌الله سیستانی را از نقاط درخشان مرجعیت قلمداد کرد و افزود: همچنین رهبری فرزانه انقلاب با مدیریت حکیمانه و دلسوزانه موجب عزت شیعه و حفظ اراضی و نوامیس مسلمین از شر استکبار و ایادی خبیث آن همچون داعش و تکفیری ها شده‌اند.

انتهای پیام
captcha