یک سال دلتنگی / از درون شهادت‌ها، «سلیمانی‌ها» بیرون خواهند آمد
کد خبر: 3944555
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۷

یک سال دلتنگی / از درون شهادت‌ها، «سلیمانی‌ها» بیرون خواهند آمد

یک سال گذشت، یک سال پر از دلتنگی، در این مدت اتفاق‌های ریز و درشتی در کشورمان رخ داد. ولی هیچکدام باعث نشد تا لحظه‌ای و ذره‌ای غم از دست دادن سردار دل‌ها را فراموش کنیم.

یک سال گذشت، یک سال پر از دلتنگی، در این مدت اتفاق‌های ریز و درشتی در کشورمان رخ داد، از بلایای طبیعی و مشکلات اقتصادی گرفته تا شیوع کرونا و مسائل مربوط به آن، ولی هیچکدام باعث نشد تا لحظه‌ای و ذره‌ای غم از دست دادن سردار دل‌ها را فراموش کنیم.

حاج قاسم سلیمانی؛ سردار دل‌ها و سردار تک تک انسان‌هایی بود که بویی از مردانگی و غیرت برده بودند. بزرگ و کوچک، پیر و جوان، جنگ دیده و ندیده، روستایی و شهری و هر کسی که فکرش را بکنید، عاشق و دلباخته سردار سلیمانی بودند و داغدار سردار دل‌ها شدند.

به یاد دارم در روزهای آغازین پس از شهادت سردار، خیلی از افراد اظهار می‌کردند که سردار را حتی از طریق تلویزیون هم تاکنون ندیده بوده‌اند، ولی پس از شهادتش چه ضجه‌هایی که برای او نزدند و چه اشک‌هایی که نریختند؟

آری! کار که برای رضای خدا انجام شود نتیجه‌اش همین می‌شود، دل‌های انسان‌ها عاشق و شیفته‌ات می‌شوند و دیگر هیچ عاملی مانع بروز این اتفاق نخواهد شد.

سئوال اینجاست که رمز این همه محبوبیت و عاشق داشتن چه بود؟ چه ویژگی‌هایی سردار را اینگونه در قلب‌ها جا داده بود؟ پیرزن و پیرمردی که در دورترین نقاط زندگی می‌کردند و شاید اصلاً اطلاعی از اقدامات و رشادت‌های سردار سلیمانی نداشتند، چگونه بود که غم عمیقی بر جسم و جانشان نشست و اینگونه داغدار شدند؟

پاسخش واضح است، سردار دل‌ها مملو از ویژگی‌های اخلاقی خوب بودند، ولی شاید بارزترین آن‌ها که باعث شد همه مردم ایران اسلامی و حتی مسلمانان و مردم سایر کشورها دوستدار او شوند و به او افتخار کنند، «تواضع» و «اخلاص عمل» در کارهایش بود. صحنه‌ها، عکس‌ها و فیلم‌هایی که از زندگی سردار سلیمانی از طریق رسانه‌ها می‌بینیم، پر است از سادگی، اخلاص و تواضع.

فرماندهی که دشمنان از شنیدن نامش به ترس و واهمه می‌افتادند، در برخورد با مردم و در زندگی‌اش سادگی موج می‌زد، کار برای رضای خداوند انجام می‌داد و همواره سرباز مطیع و راستین ولایت بود.

آری! اینگونه زندگی کردن سخت است، فرماندهی با آن عظمت و اقتدار که اُبهتش دشمنان را به لرزه وا می‌داشت، در عین حال خشوع و خضوعش بی‌مانند و مثال‌زدنی بود و اینگونه محبوب مردم شد.

سردار دل‌ها؛ حاج قاسم سلیمانی، اکنون در میان ما نیستی ولی مطمئن هستیم که دعای خیرت بدرقه راه همه خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

سردار عزیز؛ همرزمانت در نیروی انتظامی نیز به‌عنوان سربازان ولایت با الگو قرار دادن شیوه و مسیر خدمت شما، نظم و امنیت را برای مردم به ارمغان می‌آورند و در این مسیر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهند کرد.

حاج قاسم؛ سلام ما را به همه شهدا و به ویژه شهدای گرانقدر ناجا برسان و مطمئن باش که دلاورمردان ناجا از سردار تا سرباز، در رکاب ولایت فقیه ایستاده‌اند و از جان خود در این مسیر می‌گذرند.

مکتب حاج قاسم همواره ادامه خواهد داشت و دشمنان این مرزو و بوم بدانند که با به شهادت رساندن بزرگمردانی همچون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و دانشمند شهید محسن فخری‌زاده، ذره‌ای از آرمان‌ها و اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اعتلای کشور عزیزمان دست برنخواهیم داشت و بر عکس، از دل این شهادت‌ها و ترورها، «سلیمانی‌ها» و «فخری‌زاده‌ها»یی بیرون خواهند آمد که دودمان آن‌ها را به باد خواهند داد.

حاج قاسم؛ به خود می‌بالیم که در بیست و سومین همایش سراسری فرماندهان ناجا در بخشی از سخنانت در خصوص خادمان مردم در نیروی انتظامی اینگونه بیان کردی: «نیروی انتظامی در همه میدان‌ها و صحنه‌های جهادی نقش ارزنده، مخلصانه و عاشقانه‌ای دارد، عاشقانه را از این باب می‌گویم که در میدان جهاد حضور داوطلبانه و بی‌چشم‌داشت دارد».

مسلم احمدی، خبرنگار پلیس فارس

انتهای پیام
captcha