شهید سلیمانی؛ مقبول همه طیف‌های سیاسی
کد خبر: 3944364
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸

شهید سلیمانی؛ مقبول همه طیف‌های سیاسی

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه خراسان رضوی گفت: همه طیف‌های سیاسی، سردار سلیمانی را قبول داشتند، چرا که همه آنها می‌دانستند حاج قاسم حرف همه احزاب را با محبت و دوستی گوش داده و درست و نادرست را بیان می‌کند.

تمام طیف‌های سیاسی شهید سلیمانی را قبول داشتندبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام برهان باقری، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه خراسان رضوی، شامگاه گذشته، 9دی‌، در برنامه تلویزیونی «شب شرقی» از سیمای خراسان رضوی، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت دهه بصیرت، در خصوص موضوع انتقادپذیری، اظهار کرد: با نگاهی به آموزه‌های دینی متوجه می‌شویم، یکی از عواملی که مذهب تشیع را پیشرو کرده، این است که همواره در معرض نقد و انتقادات بوده است.

وی ادامه داد: در کلاس درس امام صادق(ع)، بیش از 4000 نفر شاگرد حضور داشتند که البته تعداد بسیاری از این شاگردان شیعه نبودند و علت حضور این افراد در کلاس‌های درس حضرت این بود که اعتقاد داشتند، برای شنیدن نظراتشان گوش شنوایی وجود دارد.

باقری با اشاره به حضور مکاتب مختلف در جلسات مناظره امام رضا(ع)، اظهار کرد: امام در این جلسات، سخنان همه افراد را با متانت گوش فرا داده و پیرامون آن بحث می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه انتقادپذیری باعث پیشرفت خواهد شد، اظهار کرد: یکی از علل استمرار و بقای انقلاب اسلامی پس از 42 سال همین انتقادپذیری امامین انقلاب بوده است.معتقد هستم تنها نظامی که در جهان مردم می‌توانند به راحتی درباره هر موضوعی انتقاد کنند، نظام جمهوری اسلامی ایران است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه خراسان رضوی با اشاره به خصوصیات اخلاقی سردار سلیمانی، اضافه کرد: مقام معظم رهبری از حاج قاسم به عنوان یک مکتب یاد می‌کند، منظور از این مکتب که رهبری یاد می‌کند در واقع یک مکتب مجسم است، هر مکتبی دارای اصول و فروعی است، همانطور که مکتب اسلام دارای اصول عقاید، احکام و اخلاق است.

باقری ابراز کرد: حاج‌قاسم فقیه نبود و مردم هم به‌عنوان یک فقیه او را نمی‌شناختند، اما اگر صحبت از توحید است، شهید سلیمانی نمونه یک انسان موحد به تمام معنا بود، اخلاص شهید نشان از موحد بودن ایشان داشت و ولایت‌پذیری از جمله خصوصیات این شهید بود که نتیجه موحد بودنشان است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه خراسان رضوی، افزود: از شهید سلیمانی می‌توان درس توحید عملی را آموخت، هیچ عملی از شهید سر نزد، مگر اینکه در چارچوب اسلام بود، حتی در مقابل دشمن اقدامی خلاف شرع مقدس انجام نداد، همچنین باید گفت فقه در شهید سلیمانی تجسم یافته بود.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی مجسمه اخلاق است، اضافه کرد: شهید سلیمانی مسائل اخلاقی را به خوبی رعایت می‌کرد، یتیم‌نوازی، برخورد وی با فرزندان شهدا، تواضع، سربه‌زیری، نرم‌خویی، نرم‌گویی و نرم‌دلی از ویژگی‌های این شهید بزرگوار است، ضمن اینکه در مقابل دشمن سرسخت و در مقابل مردم متواضع بود.

باقری ادامه داد: همه طیف‌های سیاسی، سردار سلیمانی را قبول داشتند، چرا که همه آنها می‌دانستند حاج قاسم حرف همه احزاب را با محبت و دوستی گوش داده و درست و نادرست را بیان می‌کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‎فقیه در سپاه خراسان رضوی، در پایان بیان کرد: یکی از ویژگی‌های حاج قاسم، ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری ایشان بود، همچنین مطیع فرمان خدا و ولی‎‌الله بود، ایشان از ولی تبعیت داشت، چرا خدا این را امر فرموده است.

انتهای پیام
captcha