شهادت‌طلبی و ولایت‌مداری از جمله مؤلفه‌های مکتب سردار شهید سلیمانی است
کد خبر: 3944319
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷

شهادت‌طلبی و ولایت‌مداری از جمله مؤلفه‌های مکتب سردار شهید سلیمانی است

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری گفت: شهادت‌طلبی، ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری، مردمی بودن، روحیه انقلابی، تابع ولایت فقیه و داشتن روحیه سلحشوری از جمله مؤلفه‌های مکتب سردار شهید سلیمانی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن صمدزاده رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری با اشاره به دهه بصیرت و سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: سردار سلیمانی یک فرد نیست بلکه یک شخصیت بزرگ است که راز ماندگاری وی، ایمان به مکتب اسلام و تلاش برای اسلام بود.

وی با اشاره به اینکه این شهید بزرگوار اسطوره‌ای مثال‌زدنی از جنس مردم بود که از مهم‌ترین ویژگی بارز وی می‌توان به اخلاص اشاره کرد، گفت: این امر موجب محبوبیت، موفقیت و پیشرفت شهید بزرگوار شد، به طوری که در سیل خوزستان حضور یافت و با تمام توان برای مردم آن استان و تنها برای رضای خدا جهادگونه تلاش کرد.

صمدزاده، شهادت‌طلبی، ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری، مردمی بودن، روحیه انقلابی، تابع ولایت فقیه و داشتن روحیه سلحشوری را از جمله مؤلفه‌های مکتب سردار شهید دانست و تصریح کرد: این شخصیت بزرگ فقط یک الگو در عرصه نظامی نبود بلکه برای دست‌اندرکاران بخش‌های مختلف کشور و آحاد جامعه به ویژه جوانان، الگوی جامع اخلاقی، فکری و معنوی بود.

وی بیان کرد: سردار سلیمانی عارفی عاشق و نمونه‌ای بارز از شرف و غیرت و مردانگی مجاهدان راه خدا در مقابل دشمنان بود، تنها متعلق به تشیع یا جهان اسلام یا منطقه جغرافیایی نبود بلکه متعلق به جهانیان است.

نقطه عطف وصیت‌نامه این سردار شهید را ولایت فقیه، بیان کرد و گفت: این شخصیت بزرگ معتقد بود که باید از ولایت فقیه مراقبت و محافظت شود و تا آخر با ولایت فقیه باقی ماند چرا که این ولایت همان ولایت حضرت علی(ع) است و مسیر صحیح، حمایت بدون هرگونه ملاحظه از انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان با اشاره به اینکه سردار شهید سلیمانی پرورش یافته مکتب اهل‌بیت، امام راحل و مقام معظم رهبری بود، تصریح کرد: در تمام سال‌های عمر با برکت خود، بعد از پیروزی انقلاب در راستای آرمان‌های انقلاب و ترویج گفتمان انقلاب در جبهه‌های مقاومت حضور داشت و مزد تمام این سال‌ها، مجاهدت بود.

وی ادامه داد: تلاش برای اتحاد مسلمانان از اهداف برجسته شهید بود که با این اتحاد در مقابل داعش ایستادگی کرد و با دیپلماسی وحدت‌آفرین توانست دیپلماسی سیاسی را شجاعانه رقم بزند تا ملت‌های منطقه در کنار یکدیگر بایستند.

صمدزاده یادآور شد: بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی باید بررسی‌هایی صورت گیرد که چگونه می‌توان انسان‌هایی امثال سردار شهید سلیمانی را تربیت کرد، گرچه لازم است مکتب این شهید بزرگوار را به عنوان الگویی برای خود انتخاب کنیم، همچنین بایستی مکتب شهید را در جامعه تببین و به جوانان جبهه مقاومت معرفی کرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان، تصریح کرد: به جای ناامیدی جامعه باید تلاش‌ صورت گیرد تا کشور را در مسیر مکتب شهید سلیمانی از مشکلات نجات و امیدبخشی به آینده را افزایش دهیم.

انتهای پیام
captcha