رونمایی از پوستر سوگواره «سردار دل‌ها» در لرستان
کد خبر: 3944228
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰

رونمایی از پوستر سوگواره «سردار دل‌ها» در لرستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در آیین رونمایی از پوستر سوگواره «سردار دل‌ها» از ارسال 230 اثر به دبیرخانه این سوگواره استانی خبر داد و گفت: برگزیدگان این سوگواره در مراسم اختتامیه که 15 دی‌ماه برگزار می‌شود، معرفی خواهند شد.

ارسال 230 اثر به دبیرخانه سوگواره «سردار دل‌ها»به گزارش ایکنا، به‌ نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، سه‎شنبه، نهم دی‌ماه در مراسم رونمایی از پوستر سوگواره «سردار دل‌ها» که در خرم‌آباد برگزار شد، گفت: فراخوان این سوگواره هم‌زمان با هفته دفاع مقدس منتشر و اطلاع‌رسانی شد که پس از پایان آخرین مهلت ارسال آثار، 230 اثر به دبیرخانه ارسال شد.

وی افزود: سوگواره استانی سردار دل‌ها در بخش‌های سرود، مقاله، دلنوشته، خوشنویسی، نمایشنامه‌نویسی، نماهنگ، شعر، موشن‌گرافیک و موسیقی برگزار شد و برگزیدگان آن در مراسم اختتامیه که 15 دی‌ماه برگزار می‌شود، معرفی خواهند شد.

تشریح برنامه‌های سالگرد شهادت شهید سلیمانی

احمدحسین فتایی همچنین در ادامه این مراسم با اشاره به در پیش بودن سالگرد شهادت شهید سلیمانی، گفت: فرهنگ مقاومت همواره در ایران جاری و ساری است و مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی در کرمان به‌خوبی عمق ارادت مردم ایران به رهروان این فرهنگ را به تصویر کشید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان اضافه کرد: این نهاد در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه، با یک برنامه‌ریزی دقیق، نسبت به طراحی و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و قرآنی همزمان با سالگرد شهادت سردار سلیمانی اقدام کرده است که اختتامیه سوگواره استانی «سردار دل‌ها» مهم‌ترین آن خواهد بود و 15 دی‌ماه جاری برگزار می‌شود.

وی برگزاری هفته فرهنگی سردار حاج قاسم سلیمانی در فضای مجازی، رونمایی از کتاب‌های موضوعی متناسب با فرهنگ ایثار و شهادت، تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع حرم در خرم‌آباد، مشارکت و حمایت از تولید سرود حماسی، برگزاری دوسالانه خوشنویسی و برگزاری وبینار شب شعر مقاومت را از دیگر برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این ایام برشمرد.

فتایی ادامه داد: همچنین دو پویش «ختم قرآن و صلوات» و نقاشی کودک و نوجوان «من سلیمانی‌ام» و سوگواره مور در رومشگان نیز هم‌زمان با یکمین سالگرد شهادت سردار دل‌ها توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار خواهد شد.

فتایی ادامه داد: لرستان در آینده نزدیک میزبان کنگره ملی شش هزار و 300 شهید استان خواهد بود و برگزاری این‌گونه برنامه‌های فرهنگی و هنری، ضمن ترویج و تبیین ابعاد مختلف فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت، مقدمه‌ای برای اجرای موفق این کنگره ملی خواهد بود که مسئولیت کمیته فرهنگی، هنری و رزمایش آن بر عهده اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است. 

در ادامه این مراسم از دو عنوان کتاب «خُلق سلیمانی» نوشته حجت‌الاسلام‌والمسلمین رمضان تیموری و «سردار و همرزمانش» نوشته سیدعبدالکریم سیف‌السادات رونمایی و از نویسندگان و ناشران آن تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha