۱۰ محفل انس با قرآن در کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 3944209
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
به مناسبت دهه فجر؛

۱۰ محفل انس با قرآن در کردستان برگزار می‌شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان از برگزاری ۱۰ محفل انس با قرآن در ۱۰ شهرستان کردستان همزمان با دهه مبارک فجر در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، کامل گلباغی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان امروز، نهم دی‌ در نشست کمیته‌های تخصصی و تشریح برنامه‌های ستاد دهه فجر استان در سنندج، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران از مساجد آغازشده و در مساجد رشد و توسعه‌یافته است لذا باید برنامه‌هایی اجرایی در این ایام بیشتر با محوریت مساجد برگزار شود.

وی افزود: کمیته مساجد به منظور تبیین نقش مساجد در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، فراهم کردن زمینه حضور و مشارکت هر چه بیشتر نمازگزاران مساجد در امر برنامه‌ریزی، برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آشنایی آنان با دستاوردهای انقلاب اسلامی تشکیل شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان با بیان اینکه مساجد و مکان‌های مذهبی در کردستان ظرفیتی برای کار فرهنگی و مسجدی است، بیان کرد: تعدد مساجد و اماکن مذهبی در کردستان نشان از جایگاه والای فرهنگی و دینی مردم استان کردستان دارد.

وی با اعلام اینکه برهمین اساس و به واسطه بینش مردم، استان کردستان ظرفیت و پایگاه خوبی برای گرامیداشت برنامه‌های متناسب با دهه فجر است، عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت متعالی در جهت رشد و اعتلای هرچه بیشتر دین اسلام و ارزش‌های انقلاب اسلامی بهره‌مند شویم.

گلباغی جلب و جذب جوانان و نوجوانان با مواضع اصولی و آرمان‌های انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مردمی به منظور تقویت انگیزه و نشاط بین مردم، برنامه‌ریزی شایسته به منظور تکریم از مقام والای شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم را از دیگر وظایف و مأموریت‌های کمیته مساجد ستاد گرامیداشت دهه فجر اعلام کرد.

وی با اشاره به ویژه‌برنامه‌های دهه فجر در سطح کانون‌های مساجد استان و مؤسسات قرآنی زیرمجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: 10 محفل انس با قرآن به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر در سطح 10 شهرستان استان در بستر فضای مجازی پیش بینی شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کردستان برگزاری مسابقه کتابخوانی از وصیت‌نامه سیاسی الهی حضرت امام خمینی (ره) در فضای مجازی، سرکشی از روحانیون و طلاب عضو کانون‌های مساجد استان، طنین گلبانگ الله اکبر در مساجد استان در شب 22 بهمن، شرکت در راهپیمایی 22 بهمن در صورت برگزاری همگام با سایر هموطنان، اجرای برنامه مشاعره پیرامون انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن با بهره‌مندی از بستر فضای مجازی، غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا را از دیگر برنامه‌های ستاد کانون‌های مساجد استان در گرامیداشت دهه مبارک فجر عنوان کرد.

وی از هدیه ثواب طرح تلاوت نور به روح بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی و سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی در روز 22 بهمن خبر داد و بیان کرد: 475 حلقه تلاوت نور در اجرای این برنامه در استان مشارکت دارند.

گلباغی با اشاره به اجرای طرح ملی ایران قوی در سطح کانون های مساجد کشور بیان کرد: امیدواریم با بهره‌مندی از ظرفیت‌های بسیار بالای کانون‌های مساجد استان و مشارکت اعضا در طرح ملی ایران قوی بتوانیم فعالیت‌های فرهنگی و هنری و توانمندی‌های اعضای کانون‌های مساجد را در سطح کشور معرفی و جزو کانون‌های برتر کشوری باشیم.

یادآور می‌شود؛ در ادامه این جلسه هر کدام از اعضای کمیته‌های فرهنگی، هنری و مساجد ستاد گرامیداشت دهه فجر استان برنامه‌ها و پیشنهادات خود را در راستای هر چه بهتر برگزار شدن دهه مبارک فجر امسال اعلام کردند.

انتهای پیام
captcha