سند پزشکی بستری شدن سردار سلیمانی در بیمارستان گلستان اهواز / مجروحیت در ساعت ۱:۳۰ بامداد
کد خبر: 3944093
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷

سند پزشکی بستری شدن سردار سلیمانی در بیمارستان گلستان اهواز / مجروحیت در ساعت ۱:۳۰ بامداد

بیمارستان گلستان اهواز که به عنوان مرکز اصلی اعزام مجروحان دوران جنگ تحمیلی بوده است، اکنون سند مجروحیت و بستری شدن سردار سلیمانی را در مرکز اسناد پزشکی خود دارد. سندی بر مجروحیت سردار سلیمانی در ساعت ۱:۳۰ بامداد.

پیروز فروزان‌مهر

بیمارستان گلستان به عنوان مرکز اصلی اعزام مجروحان دوران جنگ تحمیلی شاهد خدمات بسیار ارزنده‌ای از آن دوران بوده است. با توجه به اینکه خیلی از مستندسازی‌های دوران دفاع مقدس جهت پاسخ به دستگاه‌های مختلف و مکاتبات مربوط به دفاع مقدس در این بیمارستان انجام می‌شد، در سال ۹۶ و ۹۷ برنامه‌ریزی شد که این اسناد سروسامان بگیرند.

بیشتر بخوانید:



به گفته میثم معزی، رئیس بیمارستان گلستان اهواز، در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار و ۲۶۰ پرونده دفاع مقدس کدگذاری شده‌اند. و ۱۷ هزار پرونده بالینی با بالاترین کیفیت ممکن از ۵۰ هزار پرونده اسکن شده‌اند.

رئیس بیمارستان گلستان اهواز با بیان اینکه گنجینه بسیار نایابی از اسناد بالینی مجروحان دفاع مقدس در این بیمارستان موجود است، افزود: ما توانستیم پرونده بالینی شهید خرازی، شهید باکری، شهید سردار سلیمانی، شهید نیسی و شهید چمران را استخراج کنیم.

پیروز فروزان‌مهر، مسئول اسناد پزشکی ایثارگران بیمارستان گلستان اهواز در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان اظهار کرد: بیمار که به بیمارستان مراجعه می‌کند، یک پرونده پزشکی برای او ثبت و این پرونده در واحد مدارک پزشکی بایگانی می‌شود.

پیروز فروزان‌مهر

وی ادامه داد: هر سندی که در این واحد بایگانی می‌شود حق امحا آن به مدت ۱۰ تا ۱۲ سال وجود ندارد و بعد از آن باید از آن خلاصه‌برداری و سپس امحا شود. اما اسناد مربوط به جنگ را نباید خلاصه‌برداری و امحا کرد چون سند ملی هستند و باید خودِ واقعی آن‌ها نگهداری شوند. به همین علت هر بیمارستان موظف به نگهداری همه دفاتر پذیرش و پرونده‌های پزشکی مربوط به زمان جنگ از سال ۵۹ تا پایان آن است.

پیروز فروزان‌مهر

فروزان‌مهر بیان کرد: نام حاج قاسم سلیمانی در دفاتر پذیرش بیمارستان گلستان اهواز به عنوان مجروح جنگ ثبت شده است و ما از روی اسم پدر ایشان متوجه شدیم که مجروح بستری‌شده سردار سلیمانی بوده است. براساس این سند باقی‌مانده از دوران جنگ، ایشان در تاریخ 2 مردادماه سال 1360 در حمیدیه مجروح شده‌اند و سپس در ساعت 1 و 30 دقیقه بامداد در بیمارستان گلستان اهواز بستری شده است. براساس آنچه که در دفتر پذیرش ثبت شده، ایشان با گلوله کالیبر از ناحیه بازوی دست چپ دچار مجروحیت شدند. سردار در زمان مجروحیت 23 سال داشته است. 

انتهای پیام
captcha