نقش شهید سردار سلیمانی در جهانی شدن تفکر انقلاب اسلامی
کد خبر: 3944065
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۷
تحلیلگر و کارشناس مسائل سیاسی غرب آسیا مطرح کرد:

نقش شهید سردار سلیمانی در جهانی شدن تفکر انقلاب اسلامی

تحلیلگر و کارشناس مسائل سیاسی غرب آسیا با اشاره به نقش سردار شهید سلیمانی در جهانی شدن مکتب و گفتمان انقلاب اسلامی، بیان کرد: شهید سلیمانی امروز به یک نماد در دنیا تبدیل شده است و آمریکا بعداً متوجه می‌شود سلیمانی زنده خطرش به مراتب کمتر از سلیمانی شهید بود.

شنبه ارسال شود//// تبدیل شهید سلیمانی به یک گفتمان جهانی / تربیت کادر رسانه‌ای انقلابی یک ضرورت استامیرعلی‌حیدر امیری، تحلیلگر و کارشناس مسائل سیاسی غرب آسیا در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به تلاش‌های استکبار جهانی و اسرائیل غاصب در ترور شخصیت‌ها و دانشمندان هسته‌ای کشورمان از جمله سردار حاج قاسم سلیمانی و محسن فخری‎زاده، گفت: امروز انقلاب اسلامی ایران به یک تفکر و گفتمان جهانی تبدیل شده و دشمن تلاش خود را به‌کار بسته تا مانع از شیوع و گسترش این گفتمان در دنیا شود که ترور شخصیت‌ها و دانشمندان هسته‌ای کشورمان در راستای جلوگیری از گسترش و ترویج این تفکر است.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی دارای ابعاد شخصیتی مختلفی بود، افزود: شهید سلیمانی در زمینه خودسازی، تهذیب نفس و مبارزه با دنیاپرستی شخصیتی عارف و خودساخته بود، به‌نحوی‌ که وقتی ادعیه‌ خوانده شده توسط وی را که نگاه می‎کنیم در اوج عرفان و معنویت بوده‌‌اند و نام عارف و زاهد شب و شیر روز زیبنده این سردار اسلام است. متونی که از شهید سلیمانی در زمینه عرفان، خودساختگی و مراحل رسیدن به قرب الی‎الله در دست است حکایت از اوج بندگی و اخلاص وی دارد.

نویسنده اولین کتاب بیداری اسلامی با بیان اینکه سپهبد شهید سلیمانی در زمینه مباحث نظامی شخصیتی ویژه بود که مراحل مختلف نظامی‎گری را از پایین‌ترین سِمَت شروع کرد و به بالاترین درجه نظامی رسید، اضافه کرد: شهید سلیمانی فعالیت خود را از یک بسیجی و پاسدار معمولی آغاز کرد و در نهایت به فرماندهی نیروی قدس سپاه نائل آمد؛ کسانی‌ که وی را می‎شناسند اذعان می‎دارند که وی بر زوایای مختلف مباحث نظامی احاطه کامل داشت و مباحث تئوریک دانشکده‌ای را با طی کردن تجارب مختلف فرماندهی تلفیق کرده بود.

شهید سلیمانی و نبوغ بالای سیاسی

امیری با بیان اینکه شهید سلیمانی در میدان رزم خیلی از نقشه‌های از پیش طراحی شده سازمان‌های جاسوسی، امنیتی و نظامی را نقش بر آب می‎کرد، گفت: شهید سلیمانی در مبارزه با داعش که به فناوری روز و مباحث نظامی مجهز بود و از جنگ‌های متقارن و نامتقارن براساس جنگ‌های کلاسیک و پارتیزانی بهره می‌برد، اکثر نقشه‌های عملیاتی آنان را حدس زده و با شگردهای خاص نظامی آفندی و پدافندی بر آنان پیروز می‎شد. در هر جبهه و محوری که سردار سلیمانی حضور داشت، فرماندهان گروه‌های تروریستی که از بهترین فرماندهان رژیم بعثی صدام، افسران موساد، شین‌بت، شاباک، میت، سیا و سازمان جاسوسی انگلستان بودند خود را در هماورد با سردار سلیمانی محکوم به شکست می‎دانستند.

وی افزود: شهید سلیمانی اعجوبه‌ای نظامی، اطلاعاتی و معنوی بود و در بُعد مباحث سیاسی و در صحنه بین‌الملل به‌ویژه غرب آسیا دید وسیع سیاسی داشت که به‌عنوان نمونه مجاب کردن پوتین در یک جلسه چند ساعته برای حضور در سوریه و دیدارهای متعدد با مسئولان عالی‎رتبه سوریه، عراق، لبنان، ترکیه و افغانستان نشان از نبوغ بالای سیاسی وی داشت.

امیری با بیان اینکه برخی سردار سلیمانی را وزیر خارجه در سایه ایران و برخی نیز وی را وزیر خارجه اصلی ایران می‎پنداشتند، ادامه داد: سردار سلیمانی توانایی‌هایی در زمینه فلسفه علم داشت؛ همچنین در زمینه‌ تاریخ به‌ویژه تاریخ معاصر بر زوایای پنهان تاریخی احاطه داشت.

وی پرورش نسلی شبیه به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را وظیفه امروز ما در قبال خون شهید سلیمانی دانست و افزود: ضرورت دارد سردار شهید سلیمانی را در قالب هنر و ادبیات به نسل جوان و دیگر ملل آزادی‌خواه جهان معرفی کنیم، چراکه شهید سلیمانی الگویی کامل برای نسل جوان و پاکباخته است؛ کمااینکه سردار سلیمانی‎ها در جامعه به‌صورت بالقوه وجود دارند و باید آنها را شناسایی و بالفعل کنیم.

تربیت کادر رسانه‌ای انقلابی یک ضرورت است

امیری با تأکید بر لزوم تربیت کادر رسانه‌ای انقلابی برای ترویج و گسترش فرهنگ و تفکر انقلاب اسلامی، ادامه داد: تفکر انقلاب اسلامی دیگر محدود به مرز و خاک نیست و در دنیا با حرکت عظیمی همراه شده است. لذا، یکی‌ از کارهایی که ما باید انجام دهیم این است که انقلاب اسلامی را محدود به ایران نکنیم چراکه اگر معتقد باشیم انقلاب اسلامی یک مکتب است و باید فقط در کشور ایران نگهداری شود این ظلم به انقلاب اسلامی است.

نویسنده اولین کتاب بیداری اسلامی با بیان اینکه امروز محور مقاومت نیز به یک گفتمان جهانی تبدیل شده است، اظهار کرد: خوشبختانه تفکر انقلاب اسلامی طوری پیش رفته که الان ما می‎بینیم در تظاهرات‌های آمریکا پرچم ایران برافراشته می‌شود و در هر کجای دنیا هر کسی می‌خواهد شعار آزادی‌خواهی سر دهد، پرچم ایران را به دست می‌گیرد.

تحلیلگر و کارشناس مسائل سیاسی غرب آسیا با اشاره به نقش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در جهانی شدن مکتب و گفتمان انقلاب اسلامی و محور مقاومت و اینکه امروز سردار سلیمانی دیگر یک شخص نیست بلکه یک تفکر و گفتمان جهانی است، ادامه داد: امروز نام سردار سلیمانی ما به مراتب از خودش خطرناک‌تر شده و چه‌بسا اگر آمریکا این سردار رشید انقلاب را شهید نمی‌کرد فقط ما ایرانی‌ها و تعدادی از اعضای محور مقاومت این سردار را می‌شناختیم.

وی با یادآوری اینکه شهید سلیمانی امروز به یک نماد در دنیا تبدیل شده است و آمریکا بعداً متوجه می‌شود سلیمانی زنده خطرش به مراتب کمتر از سلیمانی شهید بود، گفت: یکی از کارهایی که در سواد رسانه‌ای باید انجام دهیم این است که تفکر جمهوری اسلامی را به هر زبانی در جهان گسترش دهیم چراکه انقلاب اسلامی ما امروز یک جریان و گفتمان است و محدود به این سرزمین نیست.

سردار سلیمانی؛ قهرمان مبارزه با داعش و النصره

امیری در ادامه با اشاره به ابعاد شخصیتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، بیان کرد: ترامپ برای جلب نظر مردم و اینکه بتواند در انتخابات آرای مردم را جلب کند و برای بار دوم ریاست جمهوری آمریکا را به دست بگیرد، سردار سلیمانی را به شهادت رساند تا به مردم بگوید من یک تروریست را کشتم در صورتی‌ که سردار سلیمانی پرچمدار مبارزه با تروریست بود.

وی با بیان اینکه اگر سردار سلیمانی نبود داعش و تفکر تکفیری و وهابی حتی اروپا را هم در بر گرفته بود، افزود: سردار سلیمانی قهرمان مبارزه با داعش و النصره بود اما ترامپ چون رسانه را در اختیار داشت این مرد بزرگ و سردار رشید اسلام و جبهه مقاومت را به شهادت ‌رساند و تبلیغ و هیاهیوی بزرگی به راه انداخت که یک تروریست را کشته‌ام و مردم آمریکا هم باورشان شد که ترامپ یک تروریست جهانی به نام سردار سلیمانی را به شهادت رسانده است.

تحلیلگر و کارشناس مسائل سیاسی غرب آسیا در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار کرد: سردار قاسم سلیمانی عبد صالح خدا و یک انسان مؤمن و عزیز بود؛ با وجود اینکه جانباز بود اما اکثر روزها را روزه بود. نماز شب‌، تهجد و شب زنده‌داری‌های شهید سلیمانی زبانزد و معروف است.

امیری با اشاره به تلاش دشمن برای ترویج فرهنگ، تفکر و گفتمان غربی در بین مردم ایران به‌ویژه نسل جوان و نوجوان، گفت: دشمن وقتی بخواهد یک دین، مذهب، ملیت، قبیله یا یک شخص، تفکر، جریان، حزب و گروه را نابود کند از طریق رسانه‌ها این کار را انجام می‌دهد.

انتهای پیام
captcha