مکتب قرآن، قدرت سلیمانی‌پروری دارد
کد خبر: 3944051
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۷

مکتب قرآن، قدرت سلیمانی‌پروری دارد

معاون سیاسی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان درباره ویژگی‌های مکتب سردار سلیمانی با اشاره به سخن رهبر انقلاب که سردار سلیمانی را نمونه‌ برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی(ره) دانستند، گفت: مکتب امام(ره)، مکتب قرآن و اسلام است. این مکتب قدرت بسیج‌گری و سلیمانی‌پروری دارد و علت آن تأسی از اسلام و قرآن است.

مکتب قرآن، قدرت سلیمانی‌پروری دارد (آماده)

بهمن شهریاری، معاون سیاسی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان درباره ویژگی‌های مکتب سردار سلیمانی با اشاره به سخن رهبر انقلاب که سردار سلیمانی را نمونه‌ برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی(ره) دانستند، گفت: مکتب امام(ره)، مکتب قرآن و اسلام است. این مکتب قدرت بسیج‌گری و سلیمانی‌پروری دارد و علت آن تأسی به اسلام و قرآن است.

وی اظهار کرد: وقتی این مکتب را با حکومت‌های دیگر مقایسه می‌کنیم می‌بینیم قدرت بسیج‌گری در دوران سلاطین و پادشاهان نبود چون آن دوران، دوره دیکتاتوری بود که یک نفر تصمیم می‌گرفت و بقیه باید اجرا می‌کردند. وقتی از مکتب سخن می‌گوییم، به معنی آن است که همه در آن نقش دارند و همه برای رشد و اعتلای هدفی که امام(ره) طرح و تبیین کردند، گام برمی‌دارند.

شهریاری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دست‌اندرکاران مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: تلاش‌های سردار سلیمانی به فرموده ایشان «اسم رمز برانگیختگی و بسیج مقاومت در دنیای اسلام» است. همچنین فرمودند: «ایشان نرم‌افزارِ مقاومت را و الگوی مبارزه را به ملتها تعلیم کرد.»


بیشتر بخوانید:

معاون سیاسی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد: مقام معظم رهبری در جایی حاج قاسم را نمونه‌ای از تربیت شدگان اسلام و مکتب امام دانستند و در اینجا به صورت جزئی‌تر این مکتب را توضیح دادند و فرمودند: «دارای درایت و تیزهوشی بود»، «یک شخصیت برجسته و یک چهره‌ قهرمانیِ اسلامی است.»، «دارای شجاعت و روحیه‌ مقاومت بود» این‌ها ویژگی‌هایی است که مقام معظم رهبری برای این مکتب برمی‌شمارند.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در جایی نیز به پیش‌بینی سردار از پدیده داعش اشاره داشتند و گفتند: «این مسئله‌ بروز یک جریانِ بظاهر مذهبیِ متمایل به یکی از فرقه‌ها و علیه‌ مقاومت را ایشان مدتها قبل پیش‌بینی کرد؛ که به من گفت. گفت [طبق] آن چیزی که من دارم می‌بینم در وضع دنیای اسلام - اسم آورد از بعضی از کشورها- یک جریانی دارد به وجود می‌آید؛ بعد از مدّتی داعش به وجود آمد.» سردار سلیمانی قبل از حادثه پیش‌بینی می‌کرد. رهبر انقلاب این فرمایشات را در 26 آبان سال 99 بیان کردند.

مقبولیت نگاه مکتبی در جامعه 

شهریاری اظهار کرد: وقتی نگاه فرد مکتبی باشد، در بین جامعه و مجموعه‌های مختلف مقبولیت خواهد داشت. امروز گروه‌های جهادی، خدماتی و محرومیت‌زدایی به نام حاج قاسم شکل می‌گیرد؛ یعنی این گروه‌ها یک انشعاب و بخشی از زندگی حاج قاسم است.

معاون سیاسی سپاه ولیعصر(عج) استان ادامه داد: نکته دیگر درباره حاج قاسم این بود که حضورش برای داخل کشور امنیت‌آور و برای بیرون رعب‌آور بود. در این ارتباط رهبر انقلاب از شهر «آمرلی» در عراق نام بردند. داعش حلقه محاصره را در این شهر تنگ کرد، حاج قاسم با هلی‌کوپتر به این شهر رفت، مردم آمرلی وقتی فهمیدند حاج قاسم آمده است، قدرت گرفتند و جسارت پیدا کردند. از آن طرف داعشی‌ها وقتی این موضوع را فهمیدند، عقب‌نشینی کردند. در نبل و الزهرا نیز همین طور شد. حاج قاسم یک پیام می‌دهد که مقامت کنید، به شما می‌رسیم. نمونه نگاه مکتبی این است که قدرت بسیج‌گری دارد. فاطمیون هم به دلیل همین نگاه آمدند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به سخنان رهبر انقلاب درباره نقش جوانان در شکستن هیمنه استکبار و خروج آن از منطقه، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: «سیلی سخت‌تر عبارت است از غلبه‌ نرم‌افزاری بر هیمنه‌ پوچ استکبار؛ این سیلی سخت به آمریکا است که باید زده بشود. بایستی جوانان انقلابی ما و نخبگان مؤمن ما [با] همت، این هیمنه‌ استکباری را بشکنند.» یعنی برای تحقق انتقام، همه انتظار نداشته باشند سپاه موشک بزند. نقش استاد دانشگاه، دانشجو، دانش‌آموز و ... در انتقام چیست؟ سپاه که وظیفه خود را دارد، اما استاد دانشگاه با درس و بصیرتش، یک بازاری با رعایت مردم و ... همه نقش دارند. چون در یک مکتب هستند و مکتب اینگونه به نتیجه می‌رسد.

ترسیم نقش‌ها در بیانیه گام دوم انقلاب 

شهریاری ادامه داد: مقام معظم رهبری وقتی بیانیه گام دوم را تعریف کردند، نقش همه در آن مشخص است. این یک منشور است که نقش‌ها در آن تبیین و ترسیم شده است. رسانه‌ها در این میان باید مردم را به تحلیل درست برسانند. آنچه امیرالمومنین(ع) را در تاریخ مظلوم ساخت، نبودن تحلیل سیاسی بود، مردم بی‌دین نبودند. تحلیل سیاسی نقشی است که رسانه‌ها می‌توانند در برابر برداشت‌های غلط و تحریف انجام دهند.

معاون سیاسی سپاه خوزستان گفت: مقام معظم رهبری در جایی فرمودند: «اگر جریان تحریف شکست بخورد جریان تحریم قطعاً شکست خواهد خورد.» منظور از تحریف همین وارونه جلوه دادن‌ها، ناامید کردن‌ها و نیمه خالی لیوان را دیدن‌ها و ندیدن قدرت ملی است. تنها راه مبارزه با تحریف، تبیین درست است و بهترین بستر آن رسانه است.

انتهای پیام
captcha