شجاعت حاج قاسم سلیمانی وحدت آفرین است
کد خبر: 3944036
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶

شجاعت حاج قاسم سلیمانی وحدت آفرین است

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: یکی از ویژگی‌های شهید حاج قاسم سلیمانی صفت شجاعت بود که این شجاعت وحدت آفرین است.

به گزارش ایکنا از گیلان، سردار خسرو عروج، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شامگاه گذشته، هشتم دی، در جمع نمازگزاران مسجد امام موسی بن جعفر(ع) بندرانزلی ضمن تسلیت شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: با مطالعه در احوالات زمان شهادت این بانو می‌بینیم که این رفتارها در واقع رفتار انسان‌هایی است که به تنهایی پای جان برای هدف خود ایستادگی می‌کنند.

وی با اشاره به وصیتنامه بانوی دو عالم که مبنی بر غسل و دفن پنهانی بود، افزود: باید بیاندیشیم که چرا حضرت زهرا(س) این وصیت را داشت؟ مگر آن حضرت بین چه جمعیتی بود؟ وقتی پای کار شد، همه آنهایی که مبارزان میدان‌های جنگ‌های قدیمی بودند به جز اندکی کسی نیامد.

مشاور فرمانده کل سپاه با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه حضرت زهرا(س) معصوم مطلق است و شهدا معصومیت نسبی دارند، تأکید کرد: اهل بیت(ع) منتظر یک قدم کوچک هستند که کمکمان کنند. قدرت ما در مقاومت، اعتقادی است و برای ما فرقی نمی‌کند دشمن کم یا زیاد باشد. زیرا در چشم آنها لشکر ما پرقدرت دیده می‌شود و این مبنای ساخته شدن فرزندان این مرز و بوم است که با این زیر بنا زندگی می‌کنند البته همواره باید در برابر دشمن آماده و قوی بود.

وی با تأکید بر اینکه این جرقه در وجود امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، شهدا و پدر و مادرها بود، افزود: عده‌ای در زمان جنگ بودند که نمی‌توانستند جبهه بروند در عوض حمایت مالی می‌کردند و فرزندانشان را به جبهه اعزام می‌کردند، دشمن بارها گفته است، هزار به یک به ایران حمله کردیم اما نتوانستیم آنها را شکست دهیم زیرا یک شعور بالاتر از شعور انسانی در آنها وجود دارد.

عروج با برشمردن ویژگی‌های حاج قاسم سلیمانی، تأکید کرد: گوشه و کنار زندگی حاج قاسم پر از نکاتی است که باعث شد این سردار دل‌ها موفق، نامدار و پیروز شود؛ بارزترین ویژگی ایشان صفت شجاعت بود و این شجاعت وحدت آفرین است. لذا شما ببینید مردم با حرکت‌های خودجوش برای حاج قاسم چه مراسم تشییعی برپا کردند.

مشاور فرمانده کل سپاه با بیان اینکه تا وقتی از این مکتب پیروی کنیم خدا تکلیف آنهایی که با شما بدذاتی می‌کنند را روشن می‌کند، افزود: البته این میدان ارادی و اختیاری است چون با اجبار نمی‌شود کسی را وارد آن کرد.

عروج با اشاره به سلطه استکبار جهانی، گفت: باید آگاهانه شرارت‌ها را شناسایی کرده ولی  در صلاحیت‌ها با افرادی که دوست داریم تناسب ایجاد کنیم، وقتی این تناسب ایجاد شد شریک می‌شویم و ارتباط برقرار می‌شود.

مشاور فرمانده کل سپاه تصریح کرد: انقلاب روشنگر زوایای تمام عالم است زیرا خون شهدای ما با خداست و خداوند وعده داده، دیه خون شهدا را می‌دهد و باید جوابگو باشم.

انتهای پیام
captcha