بازیابی دوباره ارزش‌ها در حماسه 9 دی
کد خبر: 3944015
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵

بازیابی دوباره ارزش‌ها در حماسه 9 دی

در بخشی از بیانیه سپاه فجر فارس به‌مناسبت فرا رسیدن حماسه 9 دی آمده است: «موضوع اصلی همین بازیابی دوباره ارزش‌هاست. جریان فتنه و حماسه ۹ دی نشان می‌دهد که کنش سیاسی در جامعه ایران بیش از هر جامعه‌ای بر محور ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها در جریان است».

به گزارش ایكنا از فارس، در آستانه فرا رسیدن سالروز حماسه 9 دی، سپاه فجر فارس بیانیه‌ای صادر كرد كه در آن بر لزوم یکدلی، وفاق، هوشمندی و هوشیاری ملی در برابر توطئه‌ها و نقشه‌های فتنه گون نوین دشمن و بدخواهان میهن اسلامی تأكید شده است.

در این بیانیه آمده است: «جامعه ایران در مواجهه با بحران‌ها برخوردار از ذخایر خاصی است که در کمتر جامعهای چنین امتیازاتی وجود دارد.

در تاریخ انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی مقاطعی وجود دارد که روح همبستگی همدلی و وحدت ملت ایران در مقابل تهدیدات و فتنه‌های خارجی و یا داخلی ظهور کرده و اهمیت یافته است و البته در ظهور این امر امدادهای الهی نیز تأثیرگذار هستند. چنین روحیه‌ای که در بستر ارزش‌های دینی رشد کرده و سبب تولید یک نیروی خودجوش و مقدس در تاریخ معاصر ایران شده است که عناصر دینی و ملی جامعه ایران را نمایندگی می‌کند و همواره در مقاطع خطر و بحران جامعه را نجات داده است.

 حماسه‌های بزرگی همچون اصل انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و نیز ۹ دی‌ماه ۱۳۸۸ از جمله این مقاطع تاریخی هستند که ظهور و عینیت یافتن آن روح خودجوش الهی انسانی و ارزش‌های دینی و ملی نهفته در آن را نشان می‌دهند.

فتنه سال ۸۸ یکی از مقاطع مهم تاریخ جمهوری اسلامی است که سبب شد با بصیرت مردمی و نمایان شدن حق از باطل ارزش‌های انقلاب اسلامی بار دیگر به صحنه جامعه بیاید و حماسه ۹ دی شکل گیرد.

موضوع اصلی همین بازیابی دوباره ارزش‌هاست. جریان فتنه و حماسه ۹ دی نشان می‌دهد که کنش سیاسی در جامعه ایران بیش از هر جامعه‌ای بر محور ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها در جریان است.

تظاهرات ۹ دی سال ۱۳۸۸ که در طول سه دهه تاریخ انقلاب بی‌نظیر بود و برای همیشه خود را به‌عنوان حماسه‌ای ماندگار در تاریخ کشورمان به ثبت رساند و بر همین اساس رهبر معظم انقلاب اسلامی در تبیین حقیقت حماسه نهم دی به دو عنصر حضور گسترده مردمی و ایمان دینی مردم اشاره فرمودند.

ضرورت تبیین ابعاد و زوایای مختلف این حماسه کم‌نظیر با بهره‌مندی از زمینه و زمانه مقدس امسال در قاب راهبرد نورانی دهه بصیرت فاطمی ولایت‌مداری و مقاومت علوی با پرداختن به آثار و دستاوردهای آن توسط نخبگان فکری، فرهنگی، سیاسی، دانشگاهی و حوزوی و همه آحاد نخبگان و نیز الگوگیری از این حرکت عظیم مردمی برای انسجام بخشی به اراده و خواست مردمی در جهت خنثی‌سازی توطئه‌های کنونی دشمن، برخی از عواملی هستند که اهمیت توجه به حماسه ۹ دی را صد چندان و نمایان‌تر می‌سازد.

در پایان سپاه فجر استان فارس با تجلیل از ملت بصیر، مؤمن، انقلابی، عاشورایی، فاطمی و ولایت‌مدار ایران اسلامی و مردم با بصیرت استان فارس به‌عنوان حماسه‌سازان نهم دی‌ماه و تعظیم به مقام شامخ شهیدان به ویژه شهدای مدافع سلامت در کارزار مبارزه با ویروس منحوس کرونا تأکید بر لزوم یکدلی، وفاق، هوشمندی و هوشیاری ملی در برابر توطئه‌ها و نقشه‌های فتنه‌گون نوین دشمن و بدخواهان میهن اسلامی داشته و امیدوار است به فضل الهی ملت ایران با تأسی به رهنمودها و هشدارهای مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) و یادآوری تجربه تاریخی و مصونیت‌ساز اجازه نخواهد داد به مملکت آسیبی برسد.

انتهای پیام
captcha