مکتب شهید سلیمانی خروجی ایده‌آل انقلاب اسلامی است
کد خبر: 3943924
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
معاون نهاد رهبری دانشگاه شهرکرد:

مکتب شهید سلیمانی خروجی ایده‌آل انقلاب اسلامی است

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یک فرد نیست بلکه یک مکتب است و این خود درس بزرگی برای جامعه اسلامی محسوب می‌شود، به این معنا که مکتب ایشان خروجی ایده‌آل انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین باقر مختاری، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، در دانشگاه شهرکرد در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: سردار شهید سلیمانی، شخصیتی بزرگ و تأثیرگذار در جامعه اسلامی بود که این امر در دوران حیات و حتی در دوران شهادت وی قابل مشاهده است.

وی افزود: این شهید بزرگوار یک فرد نیست بلکه یک مکتب است و این خود درس بزرگی برای جامعه اسلامی محسوب می‌شود، به این معنا که مکتب حاج قاسم خروجی ایده‌آل انقلاب اسلامی است.

مختاری ادامه داد: باید تا می‌توانیم انسان‌هایی همچون این شخصیت بزرگ را در جامعه تربیت کنیم، گرچه تربیت چنین افرادی سخت است اما باید طبق ویژگی‌های درونی این شهید بزرگوار بود، بتوان انسان‌هایی تأثیرگذار تحویل جامعه داد.

وی گفت: اخلاصی که در شخصیت سردار سلیمانی وجود داشت می‌تواند درس بزرگی برای جامعه باشد، طوری که اساتید دانشگاهی باید به دانشجویان اخلاص شهدا را بیاموزند که اگر کاری را انجام می‌دهند با خلوص نیت و رضای خدا باشد.

معاون نهاد رهبری در دانشگاه شهرکرد، مقاومت، شجاعت و مردم دوستی را از ویژگی‌های سیره سردار دانست و گفت: الگوگیری افراد جامعه به ویژه دانشجویان از سیره شهید سلیمانی ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه مقاومت به این معناست که بتوان کارهای علمی و متناسب با نیازهای کشور انجام داد تا به خارج از کشور نیازی نداشته باشیم، تأکید کرد: مقاومت یکی از مهم‌ترین اصول مکتب حاج قاسم، در همه عرصه‌ها نمایان بود، برای نمونه می‌توان به سیل اهواز و حضور در همان ساعات ابتدایی در میان جمعیت اشاره کرد که خود اقدامات لازم را انجام داد که این نشان از همت والای این شخصیت بزرگ جامعه اسلامی بود.

 مختاری در پاسخ به این سؤال که آیا در عرصه حوزه و دانشگاه از مکتب شهید سلیمانی استفاده شده است، تصریح کرد: متأسفانه نتوانسته‌ایم در قبال معرفی و مکتب سردار شهید آن‌گونه که لازم بود، اقدامی انجام دهیم کوتاهی‌هایی از سوی برخی نهادهای مرتبط در این زمینه صورت گرفته ولی امیدواریم در آینده‌ای نزدیک توجه ویژه‌ای انجام شود.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد، افزود: برای اینکه بتوان مکتب سردار سلیمانی از سوی جامعه دانشگاهی ترویج داده شود و امثال این فرد در جامعه رشد یابند، در مرحله نخست باید دانشجو بتواند در ابعاد مختلف معرفتی و اعتقادی اقداماتی را انجام دهد، سپس شناخت جامع و کافی از مبانی فکری، اعتقادی و اخلاص داشته باشد.

وی بیان کرد: دانشجو در هر جایگاهی می‌تواند برای جامعه خود مفید باشد، همانگونه که سردار شهید به عنوان فرمانده سپاه و سرباز کشور تا پیش از زمان شهادت اجازه نداد خطری کشور را تهدید کند و حتی دشمن از وجود سردار سلیمانی هراس داشت، لازم است جوانان به ویژه دانشگاهیان وظیفه خود را به درستی انجام دهند تا با تربیت امثال این شهید، فکر و ذهن دشمن به سمت کشور خطور نکند.

انتهای پیام
captcha