ولایت پذیری ویژگی بارز حاج قاسم سلیمانی بود
کد خبر: 3943839
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴

ولایت پذیری ویژگی بارز حاج قاسم سلیمانی بود

امام جمعه املش، یکی از ویژگی های بارز شخصیتی حاج قاسم را ولایت پذیری دانست و خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی جانانه حامی ولایت بود و بصیرت، مقاومت و ولایت پذیری را با هم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین علی رنجبر، امام جمعه املش در گفت وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به تقارن ایام شهادت سردار سلیمانی با دهه بصیرت و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: یکی از مهمترین ویژگی های بارز سردار سلیمانی بصیرت بود.

وی با بیان اینکه حاج قاسم هم بصیرت داشت و هم بصیرت افزایی می کرد، افزود: بصیرت موجب تشخیص حق از باطل است، اما بصیرت به تنهایی کافی نیست و باید در کنار بصیرت، مقاومت داشت. حاج قاسم در اوج بصیرت بود و جبهه مقاومت را پایه گذاری کرد.

امام جمعه املش، شهید حاج قاسم سلیمانی را مصداق آیه «إِنَّ الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَيهِمُ المَلائِكَةُ» دانست و عنوان کرد: شهید سلیمانی نماد استقامت و ایستادگی بود و تا آخرین لحظه در راه دفاع از حریم اسلام و انقلاب مقاومت کرد.

حجت الاسلام رنجبر، یکی دیگر از ویژگی های بارز شخصیتی حاج قاسم را ولایت پذیری دانست و خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی جانانه حامی ولایت بود و بصیرت، مقاومت و ولایت پذیری را با هم داشت.

وی با بیان اینکه بصیرت بدون مقاومت و ولایت پذیری کامل نیست، یادآور شد: متاسفانه برخی از افراد بصیرت دارند، اما مقاومت ندارند و برخی دیگر بصیرت و مقاومت دارند، اما ولایت پذیر نیستند.

امام جمعه املش، دوری از تکاثر و دنیاطلبی را ویژگی چهارم شهید سلیمانی دانست و اضافه کرد: حاج قاسم در راه خدا اخلاص داشت و به پست و مقام دنیایی اعتنایی نمی کرد.

حجت الاسلام رنجبر، با بیان اینکه رهبر انقلاب از شهید سلیمانی تعبیر به مکتب کردند، گفت: بصیرت، مقاومت و ولایت پذیری حاج قاسم در راه اسلام و قرآن موجب ماندگاری او در دل تاریخ می شود.

وی از مسئولان خواست مکتب حاج قاسم را سرلوحه خود قرار دهند و خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی بدون چشمداشت ایثار و فداکاری می کرد و مدافع انقلاب و مردم بود.

امام جمعه املش، با بیان اینکه سردار دلها با مردم و در میان مردم بود و برای رفع مشکلات مردم تلاش می کرد، متذکر شد: حاج قاسم در برخورد با مردم صداقت داشت لذا مسئولان از این اخلاص و صداقت راستین الگو بگیرند.

انتهای پیام
captcha