مجاهدت‌های شهید سلیمانی به نحو مطلوب انعکاس داده شود
کد خبر: 3943795
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۱

مجاهدت‌های شهید سلیمانی به نحو مطلوب انعکاس داده شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس از رسانه‌ها درخواست کرد تا برای معرفی شخصیت و جان‌فشانی‌ها و مجاهدت‌های شهید سلیمانی به نحو مطلوب فعالیت کرده و آثار فاخری در این راستا تولید کنند.

به گزارش ایکنا از فارس، سعید کوشکی جهرمی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس شامگاه یکشنبه، 7 دی‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش رو بودن سالروز شهادت شهید سلیمانی گفت: این حق بر گردن تمام ملت ایران است که در جهت تجلیل از رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و تلاش‌های بی‌وقفه شهید سلیمانی قدم بردارند.

وی با تصریح اینکه اگرچه محدودیت‌های کرونایی در سال جاری وجود دارد اما باید از تمام توان و ظرفیت‌ها برای بزرگداشت سردار دل‌ها بهره جست، از رسانه‌ها درخواست کرد تا برای معرفی شخصیت و جان‌فشانی‌ها و مجاهدت‌های شهید سلیمانی به نحو مطلوب فعالیت کرده و آثار فاخری در این راستا تولید کنند.

کوشکی از راه‌اندازی ستاد بزرگداشت سردار سلیمانی در استان با ابلاغ ستادکل نیروهای مسلح خبر داد و گفت: تاکنون 3 جلسه از این ستاد در استان فارس با حضور مسئولان ارشد استان و همچنین فرماندهان نظامی و انتظامی برگزار شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس از تولید ۶۳ عنوان برنامه با نام شهید سلیمانی در سطح استان خبر داد و گفت: از این تعداد برنامه، ۱۳ برنامه‌ عملیاتی و مابقی به‌صورت تبلیغی در سطح فضای مجازی در حال برگزاری و یا اجرا خواهد شد.

وی به تشریح این برنامه‎‌ها پرداخت و گفت: برگزاری نشست یک‌هزار خادم شهید، توزیع بسته‌های معیشتی همراه با بسته فرهنگی به نام حاج قاسم، آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، سرکشی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و جانبازان، مراسم عطرافشانی قبور مطهر شهدا، پویش تبلیغی نذر خون، مسابقه خوشنویسی و حفظ سوره واقعه از مهم‌ترین ویژه برنامه‌های یکمین سالگرد شهید سلیمانی در سطح استان فارس هستند.

کوشکی همچنین از برگزاری مراسم سالگرد شهید سلیمانی که با ایام فاطمیه مقارن شده است در شیراز خبر داد و گفت: در این راستا مراسم عزاداری با حضور مداحان کشوری در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس ادامه داد: همچنین مراسم عزاداری دهه فاطمیه و شهادت سردار دل‌ها در روز پنج‌شنبه، ۱۱ دی‌ماه با پخش دعای کمیل و در صبح روز جمعه، ۱۲ دی‌ماه نیز دعای ندبه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) بدون حضور مخاطبان برگزار می‌شود که این مراسم‌ها ‌از شبکه استانی صدا و سیما فارس پخش خواهد شد.

وی، همچنین اجرای مسابقه کتابخوانی، برپایی نمایشگاه تجسمی شهید سلیمانی، همایش ادبی و محفل شعر سلیمانی، روایت‌گری مدافعان حرم، چله بیداری دانش‌آموزان با مکتب شهید سلیمانی، تدوین و انتشار عکس نوشته از اشعار شاعران، خاطره‌نویسی مدافعان حرم از سردار دل‌ها، تولید و انتشار کتاب صوتی با محوریت وصیت‌نامه سردار دل‌ها، یادواره فرهنگی ـ هنری با محور مقاومت جهانی، برگزاری کنگره بین‌المللی شعر شهید سلیمانی را از دیگر برنامه‌های این ایام عنوان کرد.

کوشکی به اجرای برنامه رادیویی سرباز وطن و برنامه ققنوس با حضور همرزمانان شهید سلیمانی در صدا و سیمای فارس اشاره کرد و گفت: در روز 13 دی‌ماه جاری نیز برای نخستین بار مستند سینمایی عبدالله که زندگی‌نامه سردار شهید مدافع حرم، شهید عبدالله اسکندری را به تصویر می‌کشد، پخش خواهد شد.

انتهای پیام
captcha