فعالیت 32 قرارگاه محله‌محور شهید سلیمانی در یزد
کد خبر: 3943713
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶

فعالیت 32 قرارگاه محله‌محور شهید سلیمانی در یزد

فرماندار شهرستان یزد از راه‌اندازی و فعالیت 32 قرارگاه سلامت محله‌محور در طرح شهید سلیمانی و در سه محور مراقبتی، نظارتی و حمایتی در این شهر خبر داد.

فعالیت 32 قرارگاه محله‌محور شهید سلیمانی در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، سیدمحمد رستگاری، فرماندار شهرستان یزد، امروز، 7 دی‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری کنگره ملی 4 هزار شهید دارالعباده و دارالعلم استان یزد اظهار کرد: برنامه‌های این کنگره در قالب خدمت به مردم به خوبی در حال انجام است و به معنای واقعی کلمه و با 40 خدمتی که برای هر شهید تعریف شده همه اقشار مردم را در برمی‌گیرد و حداقل 65 هزار و 480 خدمت در این شهرستان ارائه خواهد شد.

فرماندار یزد با اشاره به برگزاری طرح شهید سلیمانی گفت: این طرح با راه‌اندازی قرارگاه‌های سلامت در محلات مختلف شهر یزد و با هدف پیشگیری و مقابله با بیماری منحوس کرونا در حال برگزاریست به نحوی که 32 قرارگاه در قالب سه محور مراقبتی، حمایتی و نظارتی ایجاد و از این تعداد 20 قرارگاه به طور رسمی و با حضور مسئولان فعالیت خود را آغاز کرده‌اند .

وی ادامه داد: در زمینه حمایتی با هدف شناسایی خانواده‌هایی که دچار بیماری کرونا می‌شوند، اقدامات حمایتی انجام می‌شود و خدمات برای افرادی درگیر با کرونا در 14 روز که در قرنطینه به سر می‌برند، ارائه خواهد شد.

فرماندار یزد افزود: خدمات مراقبتی نیز با ارائه آموزش‌های لازم به سرخوشه‌ها از سوی دانشگاه علوم پزشکی و با مراقبت از بیماران و پیشگیری از شیوع کرونا انجام خواهد شد لذا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در بحث نظارتی نیز محدودیت‌های اعمال شده با مشارکت قرارگاه‌های محله محور رصد شده و نسبت به اجرای کامل این محدویت‌ها و رعایت آن در محلات مختلف پیگیری می‌شود.

رستگاری افزود: 62 درصد از بسیجیان قرارگاه‌ها آموزش‌های لازم را دیده‌اند و در بخش تیم‌های مراقبتی که به تازگی فعالیت خود را شروع کرده، از تقریبا یک هزار و 696 سرخوشه، 10 درصد آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند و بقیه به مرور در حال فراگیری آموزش‌های لازم هستند.

وی ادامه داد: در قرارگاه‌های محله‌محور شهید سلیمانی علاوه بر مشارکت بسیجیان آموزش دیده نهادهایی مثل مرکز بهداشت نیز حضور دارند، در قالب تیم‌های نظارتی محله‌محور در سه ماه گذشته 269 تیم نظارتی تشکیل و بر اساس آن 13 هزار و 758 مورد بازرسی صورت گرفته که چهار هزار و 438 مورد تخلف توسط این تیم‌ها گزارش شده و 4 هزار و 239 مورد اخطار به اماکن عمومی داده شد و همچنین یک هزار و 186 مورد پلمپ صورت گرفته است.

فرماندار شهرستان یزد با اشاره به اینکه همه عوامل قرارگاه‌های شهید سلیمانی در محلات دارای کارت شناسایی و پوشش مشخص هستند بیان کرد: با توجه به اینکه روندی یکسان در محلات صورت گیرد و برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده مقرر شد، کلیه تماس‌هایی که توسط قرارگاه‌های محله‌محور شهید سلیمانی با خانواده‌ها صورت می‌گیرد با شماره تلفن 35373 باشد لذا از مردم درخواست می‌شود با عوامل این قرارگاه‌ها در قالب برقراری ارتباط تلفنی و یا به صورت حضوری که بدون ورود به منازل خواهد بود، همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام
captcha